Főoldal arrow Cikkek
A H.M.S. Victory építése

Találatok 41 - 50 / 66

Írta: viola () 2004. június 14. Hétfő 18:49

Írta: viola 2004. június 14. Hétfő 18:49

Fogsz egy megfelelő átmérőjű ( itt 6 mm ) polírozott acél ( vas ) darabkát ( akár egy méretes szeg , de előbb fútógépben nagyon gondosan csiszold át egyre finomabb papírral , úgy 800 -as finomságig ) rátekered a kötelet , két ellentétes oldalon pillanatragasztó ( ezt rörtön egy darab rongyal letörlöd ) vársz 1-2 pecet és letolod a rudacskáról. Azért kell polírozottnak lenni a rudacskának , hogy arra ne ragadjon rá a felcsévélt kötél. Letörölni meg azért , hogy ne látszódjon a nagy ragasztó trutyi. A helyére meg csak szépen beragasztod. Persze egy egy akció után kéretik ismét letakarítani a rudacskát.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: mephistomi () 2004. június 14. Hétfő 11:02

Írta: mephistomi 2004. június 14. Hétfő 11:02

Gyönyörű, precíz. Kérdésem, h. a macskafejek feszítőkötelének végét h. sikerült összegönygyölni olyan helyes kis karikába és rögzíteni a tereben?

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Vendég () 2004. majus 27. Csütörtök 13:09

Írta: Vendég 2004. majus 27. Csütörtök 13:09

Gratulálok a KREATIV ötlethez ami a fedélzeti palánkok szegimitációját illeti. Csak igy tovább az ötletekkel. Petrofszky

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Tyrman () 2004. majus 25. Kedd 16:41

Írta: Tyrman 2004. majus 25. Kedd 16:41

Ezért is kérdeztem, mert bizonytalan voltam. Tényleg nem lehet eldönteni, hogy van-e vagy nincs lyuk. :-)

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: viola () 2004. majus 25. Kedd 16:38

Írta: viola 2004. majus 25. Kedd 16:38

Csak a kiégetett lyuk. Mivek fekete ( az égetéstől ) csak igen közelről látható ( legalábbis nekem ), hogy nincs szeg.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Tyrman () 2004. majus 25. Kedd 16:32

Írta: Tyrman 2004. majus 25. Kedd 16:32

Csak átfurtad, vagy valamiféle szöget is használtál hozzá? Esetleg gombostűt?

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: viola () 2004. majus 25. Kedd 16:20

Írta: viola 2004. majus 25. Kedd 16:20

Forrasztó páka végébe 1 mm furat ( úgy 10 mm mély ) bele lecsípett fejü gombostü 0,6 mm átmérő kb 15 mm áll ki , hegyéval előre.Satuba meglalítani a páka hegyet , hogy a tű szépen étintkezve ( hőátadás ) benmaradjon. A páka 80 watt . Szépen átégeted a gombostű hegyével. Persze ezt megtehettem volna a " deszkákkal " felragasztás előtt is, de voltam oly okos , hogy elfelejtettem. Utána meg már mindegy volt mikor csinálom.Ha letörik a tű bizony le kell fűrészelni a pákahegyből a kb 10 mm - hosszt új furat stb. Olyan pákával csináld amihez 1-2 százasért lehet tartalék hegyet venni.Más teljesítményű pákánál a kiálló tű hosszával lehet a hőmérsékletet szabályozni valamelyest.Persze van hőfokszabályzós páka is de az nekem túl flancos.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: mephistomi () 2004. majus 25. Kedd 10:00

Írta: mephistomi 2004. majus 25. Kedd 10:00

Wow, most jönnek az apróságok, mert a lényeg a részletekben van...hogyan csináltad a fedélzet deszkáinak szegelését?mt

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: mephistomi () 2004. majus 18. Kedd 08:34

Írta: mephistomi 2004. majus 18. Kedd 08:34

Egy: biztos, hogy Te dönteszKettő: tökéletes elképzelés a próbára

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: viola () 2004. majus 17. Hétfő 20:06

Írta: viola 2004. majus 17. Hétfő 20:06

Petrofszky köszönöm a véleményed , és totál igazad van. A dícsérettől csak elszállni lehet ( ok nélkül ) de jobbat létrehozni ( bármiben ) nem. Tamás neked is igazad van , de több szem többet lát. Én építem a hajót , de nem biztos , hogy én döntök. Lehet sok olyan dolog amit Ti , mások észrevesznek én ( és bármely más ) farkasvakságban szenvedve nem vesz észre.Ez ellen is jó tud lenni ez az oldal.Ami a lényeget illeti . Én úgy képzelem , hogy beépítem az árbócokat az álló kötélzettel . A keresztrudakat nem. ( lehet , hogy ezt később keservesen megbánom ) Azután teszek próbát 1-2 keresztrúddal kibontott , ill. bevont vitorlával , megnézendő , hogy , hogy mutat. Igy a keresztudak még kézben vannak az 1-2 vitorla felrakásakor ( esetleg mindnél ) , viszont a keresztrudakat az árbócokra egyszerűbb lenne felrakni az összes álló kötélzet beépítés előtt. Ötletet , tanácsot , véleményt , ( lesujtót is ) szívesen várok.Mindekinek jó munkát és kösz !!!

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 Következő > Utolsó >>

Vissza a cikkhez



mXcomment 1.0.5 © 2007-2024 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved

www.hajomakett.hu
Hajomakett.hu - Vitorlás, hajó, makett