Főoldal arrow Cikkek
Independence 1775

Találatok 11 - 16 / 16

Írta: moha () 2007. december 05. Szerda 08:58

Írta: moha 2007. december 05. Szerda 08:58

Kérlek segítsetek! Lassan el kell kezdenem a tattükörrel foglalkozni. A kithez adtak egy ornamentikákat is tartalmazó réz lapot tattükör címén, illetve egy rétegelt lemezt. Állítólag a réz lapot a rétegelt lemezre kell majd ragasztani hátra. Ez rendben is lenne, csakhogy: A tattükör minden irányban kissé hajlik, követi a hajó hátulájnak oldalát, tehát a felülete nem lesz egyenes, viszont a rézlap tökéletesen sík és irtó vastag!!! A másik, hogy aligha hiszem, hogy a valóságban egy rézlap lett volna a hajó tattükre. A tervem az, hogy felszerelem a rétegelt lemezt, hátul lepalánkozom, aztán arra csak az ornamentikát rakom föl a rézlapból, azaz a lapból kivágom a díszítéseket és az ablakokat, meg a névtáblát, valamint kissé vékonyítom őket. Ehhez van szerszámom. Rendben lesz ez így?

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

» Az összes 1 válasz megjelenítése

Írta: Flamenco () 2007. december 04. Kedd 22:23

Írta: Flamenco 2007. december 04. Kedd 22:23

Ramin - Kivonat a - Aidan Walker - Nutzhölzer ( Haszonfák ) c. könyvéböl: 
Növekszi az egész délkeletázsiában, különösen Malaysiában és Sarawak édesvizi mocsaraiban. 
A fehéres " kéregfa " ( a lágyabb gyürük ) kb. 5 cm vastag, de nem tér el nagyon " magfátol " ( keményebb gyürük ), ugy hogy egy majdcsak egyenletes tejföltöl a világos szalmaszinüig terjedö szinlefutása és nem feltünö egyenes, lapos faserlefutása van. 
Középfinom egyenletes Texturája van. 
Tulajdonságok: Fajsuly: 550-570 kg/3M. Nagyon dolgozik. Hajlitásra és nyomásra ellenállo, szálirányban könnyen hasad. 
Közepes ellenálloképesség. Gözben is elég nehezen hajlithato. 
Feldolgozás: Hagyja magát relativ jol kézileg és gépileg jol megmunkálni, s nem nagyon koptatja a szerszámot. 
Sugárirányban vágott darabjai hajlamosak a szakadásra. Szögeknek elöre kell furni. 
Felhasználás: Butor, belsöépités, képkeretek, lécek. Kedvelt faragásokhoz és faesztergályos munkákhoz. Butorfurniert is készitenek belöle.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: csónakos () 2007. december 03. Hétfő 22:30

Írta: csónakos 2007. december 03. Hétfő 22:30

Gyula, milyen fa az a ramin, mert ezt így nem ismerem, köszi!

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

» Az összes 1 válasz megjelenítése

Írta: moha () 2007. november 30. Péntek 10:23

Írta: moha 2007. november 30. Péntek 10:23

Ja, valóban elfelejtettem: a hajótest hossza 48cm, a teljes hajóhossz elvileg 75cm lesz, a magassága pedig 60cm.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: allermat () 2007. november 30. Péntek 10:13

Írta: allermat 2007. november 30. Péntek 10:13

Gyula! 
 
Mekkora lesz a hajó? Csak azért kérdem, mert az 1:35-ös méretarány elég kicsi, szóval a hajó valószínűleg jó nagy lesz. Tetszik a cikk, és a hajó. Az időhiány, amit említettél szerintem mindegyikünket érint valamilyen szinten, viszont az a jó, hogy bárhol is abbahagyod, utána onnan folytathatod, nem kell semmit újracsinálni. Ezért szeretem nagyon ezt a hobbyt. 
 
Csak így tovább!

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: hajómester () 2007. november 30. Péntek 09:52

Írta: hajómester 2007. november 30. Péntek 09:52

Egyszer már elmagyaráztam valahol, hogy a hajlitáshoz a beáztatás nem elegendő, a melegités a lényeg. A fa anyagába beivódott viz, a melegités hatására gőzzé válik, a fa rostjai felpuhulnak, az anyag hajlékonnyá válik, a száradás után pedig a rostok az uj formában rögzülnek. A melegitést tehát mindaddig fenn kell tartani mig a fa anyaga kiszárad. Szárazon is lehet melegitéssel hajlitani, de ez nem elég hatékony, mert a fa belseje a rossz hővezetés következtében lassabban melegszik fel a hajlítási hőfokra és emmiat a felület megéghet. Én a legpraktikusabb eszköznek ehhez a forrasztó pákát tartom, egy 100W teljesitményű elég, néhány ezer forintért megvehető.Ha valaki így végzi a hajlítást, az anyag soha nem fog visszaegyenesedni, a törés kockázata is jelentősen csökken. A 2mm-nél vastagabb anyagoknál már ez a módszer nem müködik, itt bizony forró vizben kell felmelegíteni, de a száritást forrasztó pákával itt is el lehet végezni, vagy sablonra kell hajlitani. A sablonon való száritást vasalással meg lehet gyorsítani-

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

» Az összes 3 válasz megjelenítése

<< Első < Előző 1 2 Következő > Utolsó >>

Vissza a cikkhez



mXcomment 1.0.5 © 2007-2019 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved

www.hajomakett.hu
Hajomakett.hu - Vitorlás, hajó, makett