Főoldal arrow Cikkek arrow Modellezés arrow Vitorlás hajómakett arrow A Golden Hind építése
A Golden Hind építése PDF Nyomtatás E-mail

wercome, 2005. február 27. Vasárnap 10:40

Átlagos értékelés :    (2 szavazat)

Megtekintések száma : 90948    

Kedvenc : 5

Rovat : Cikkek, Vitorlás hajómakett

Tartalomjegyzék
A Golden Hind építése
oldal 2
oldal 3
oldal 4
oldal 5
oldal 6
oldal 7
oldal 8
oldal 9
oldal 10
Nagyításhoz katt a képre!
Elkészítettem a szorítókat a palánkozáshoz, nem igazán látszik a képen, hogy a szegeken M1,2-es menet van. O1-es furatba kézzel be lehet csavarni és meglepően erősen tartja a palánkot.

 

Nagyításhoz katt a képre!
Mivel az oldalpalánkozástól tartottam legjobban, alig vártam, hogy elkezdjem, de ismét el kellett halasztanom, mivel rájöttem, először a hajó hátsó felületét és a gerincet kell burkolni, mivel ezekre rátakarnak a palánkok.

 

Nagyításhoz katt a képre!
Elkezdtem végre a palánkozást és mondhatom könnyebben ment, mint gondoltam. A képen láthatóak a szorítók munka közben. A palánkokat vegyes módszerrel hajlítottam, az orrnál a konzervdobozos, gázégős technikával, vagyis melegítéssel formáltam, ezután 10 percig áztattam vízben, így könnyebben lehetett a bordákhoz és az előző palánkokhoz igazítani.

 

Nagyításhoz katt a képre!
Ebben az állapotban van jelenleg, végre látom, hogy kezd gömbölyödni a hajótest

 

Nagyításhoz katt a képre!
Igyekszem precízen felrakni a palánkokat, mivel nem szeretnék még egy réteget rátenni, talán sikerül is, mivel hamarosan elérem a vízvonalat, amely alatt festve lesz, így ott már jobban lehet javítani, gittelni.

 

Nagyításhoz katt a képre!
Mivel a műhelyem fűtése csak félig megoldott, mínuszos idő estén nem érdemes bemelegíteni, ezért olyan alkatrészeket vettem előre, melyeket a lakásban is lehet csinálni.Nekikezdtem az ágyúkhoz, a kocsi oldalának profiljára martam egy lécet és ezt szeletelve kaptam meg az oldallapokat.

 

Nagyításhoz katt a képre!
A kerekeket szintén szeletelős módszerrel készítettem kis esztergált csövekből, a tengelyekhez körtefából fűrészeltem léceket, majd csiszolva kerekítettem le a végeket. Láthatóak a feldarabolt oldallapok is.

 

Nagyításhoz katt a képre!
Az ágyúcsöveket egy esztergályos kollégám "gömbölyítette", mivel 8+4 ágyúról van szó, nem akartam ennyiért öntögetni. Szépen megcsinálta, de mielőtt valaki bejelentkezne, elárulom, hogy a végére elég nyűgös volt.

 

Nagyításhoz katt a képre!
Íme a prototípus, egy 24 lb-s ágyú.

 

Nagyításhoz katt a képre!
Mivel hideg van, elkészült a többi kocsi is, már csak az ágyúcsöveket lefogató vasalásokat kell megcsinálnom.

 

Nagyításhoz katt a képre!
Elkezdtem az ajtókat és ablakokat, itt szerelmesedtem bele a körtefába! Fűrészelni is jól lehet (0,5x1 mm-es léceket is vágtam már), de ezeket az íveket szinte pillanatok alatt csiszoltam ki: nem tört, nem hasadt. Végre a Szuperinfó is jó valamire: A kereteket összeállításnál az újságra is leragasztottam, így lett egy kis alapja, az ajtólap léceit is összetartja, azért Szuperinfó, mert ez elég vékony papír.

 

Nagyításhoz katt a képre!
Az ablakok végül több rétegből állnak: alapja az újság, ezután ismét egy vékony papírlap következik sárgára festve (mondjuk, hogy Sir Francis Drake térképet tanulmányoz gyertyafénynél!), majd egy átlátszó műanyag lap (üveget imitálva), a rácsozat pedig műanyag szunyogháló, egy kicsit rombuszosra húzva metál szürkével lefestve.

 

Nagyításhoz katt a képre!
Az ajtók és ágyúk vasalatát, egy borosüveg zárófóliájából készítettem, mely 0,15mm vastag alumínium, ezt nagyon könnyű volt darabolni, hajlítgatni, például a sarokvas 0,5-ös rézdrótra van tekerve, így ha külön csináltam volna meg az ajtólapot, akár nyílna is. A szegecseket (vagy csavarokat?) egy legömbölyített hegyű biztosítótűvel domborítottam az alumíniumba hátulról, majd elölről egy kicsit kiegyengettem, festettem, felragasztottam a helyére. Itt említem meg, hogy ez a fotózás nem megy túl jól, előszeretettel készítek homályos képeket, itt meg kék a matt fekete vasalás!

 

Nagyításhoz katt a képre!
A nyílászárók készen.

 

Nagyításhoz katt a képre!
Sok fenékszivattyút láttam mostanában a lapon, így nem maradhattam le. Erről csak annyit, hogy természetesen körtefából készült, rusztikus tölgy pácolással.

 

Nagyításhoz katt a képre!
Egy kis egyveleg a méretek érzékeltetésére.

 

   
Idézés a honlapján
Kedvenc
Nyomtatás
Küldés levélben

Utolsó frissítés : 2007. szeptember 06. Csütörtök 12:35


Olvasók hozzászólása  Hozzászólás RSS küldése
 

Átlagos értékelés

   (2 szavazat)

 

Megjelenítve 10 a(z) 67 hozzászólásból

Hozzászólás nyelve: Magyar (67), English (0)

Írta: DBandi () 2012. augusztus 22. Szerda 16:45

Írta: DBandi 2012. augusztus 22. Szerda 16:45

Nagyon szép, nagyon precíz munka! Gratulálok hozzá.! El vagyok ájulva az ötletességedtől és az ügyességedtől a "rászerszámozással" kapcsolatban.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: hajómester () 2009. november 04. Szerda 20:32

Írta: hajómester 2009. november 04. Szerda 20:32

A macskafejek átmérője általában megegyezik az árboc átmérőjének a felével (vagy valamivel kisebb) abban a magasságban, ahol a macskafej elhelyezkedik. Tehát minden árbocon más. Más a törzs és más a derék, más a sudárszáron. A többi mérete pedig az átmérőből következik. Erről táblázatot is találsz, ha böngészel a könyvek között.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Johnie () 2009. november 03. Kedd 15:49

Írta: Johnie 2009. november 03. Kedd 15:49

Szia Wercome! A macskafejek után érdeklődnék, milyen fa rudat használtál, hányas fúróval készítetted rajtuk a 3 furatot? Nekiláttam egy saját építésű hajónak és 60 db. macskafejet kellene elkészítenem 3.5-max 4mm átmérővel. Üdv Johnie

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

» Az összes 2 válasz megjelenítése

Írta: zsiri () 2009. június 01. Hétfő 18:15

Írta: zsiri 2009. június 01. Hétfő 18:15

nagyon tetszik a modell. elhatároztam hogy én is megépitem.nagy segitség a képekkel ellátott magyarázatok.GRATULÁLOK.első fa hajód gyönyörű lett .várom a következő modelled.ELNÉZÉST A HELYESIRÁSI HIBÁKÉRT. én a fa megmunkálásában vagyok otthon ,nem a billentyüzet kezelésében.csá.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Johnie () 2009. február 22. Vasárnap 12:19

Írta: Johnie 2009. február 22. Vasárnap 12:19

Nagyon szép a hajó, irigylem a kézügyességed, a türelmed és a kitartásod. Az a kis csónak eszméletlenül tetszik! Alig várom ,hogy még egy összeépített makettet lássak tőled. Csak így tovább!

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: HiHi () 2007. március 12. Hétfő 07:22

Írta: HiHi 2007. március 12. Hétfő 07:22

Egyébként én hallottam olyanról is, hogy a művész ellátó boltokban is lehet kapni olyan speciális papírt, hogy akár egy ceruzarajzra rátéve és átvasalva, majd az átvasalt másoló fóliát, papírt egy másik anyagra téve, és szintén vasalva átvihető.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: HiHi () 2007. március 12. Hétfő 07:15

Írta: HiHi 2007. március 12. Hétfő 07:15

Sziasztok!A vasalható fóliával kapcsolatban, csak annyit fűznék a dologhoz, hogy célszerű olyan márkát vásárolni fóliából, amilyen nyomtatóval nyomtatni fogod. Mert a nyomtatófestékek között kisebb nagyobb különbségek vannak, hasonlóan a cégek által gyártott papírok, fóliák között is. Tehát aki nagyon profi munkát akar készíteni, az vegyen például HP nyomtatóhoz HP fóliát.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: wercome () 2007. március 12. Hétfő 06:41

Írta: wercome 2007. március 12. Hétfő 06:41

Köszi a tippet, jól hangzik, amint lehet kipróbálom és ha sikerül, lecserélem a papírzászlót.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Gateway () 2007. március 11. Vasárnap 13:46

Írta: Gateway 2007. március 11. Vasárnap 13:46

Kedves Hajósmester!Akkor egy kicsit hosszabban a témáról:A speciális fóliát T-Shirt fóliának hívják és több cég is késziti. Jómagam az Avery cég fóliáját használom. Ez kapható folyamatosan a Media Markt-ban. Létezik fehér, illetve sötét szinű alapra vasalható változat. A kivánt ábrát tintasugaras nyomtatóval a fóliára nyomtatjuk és száradás után 180 fokos vasalóval a textíliára vasaljuk. Kihülés után a papirfóliát óvatosan lehúzzuk. Zászlónál természetesen a másik felére is vasalunk. A másik oldal vasalásánál legyünk óvatosak, mert könnyen túlmelegíthetjük a már elkészült oldalt. Ajánlatos valami régi vékony vászondarabon végezni a műveletet. Sőt legajánlatosabb megkérni a feleségünket, hogy segítsen a vasalásnál. (Én is így tettem :) )Nekik nagyobb a rutinjuk...Az illesztést figyelmesen csináljuk mind a két oldalt. (Nyomtatásnál tükörábra!) majd a kész zászlót vágjuk körbe.A módszer jól alkalmazható olyan régi hajóknál (pl. Santa Maria) ahol a vitorlán is látható ábra.Természetesen ilyenkor előre ollózuk körbe a vasalandó mintát.Mivel a festék egy kicsit merevíti a textíliát, használjunk vékony hordozóanyagot.Sok szerencsét a művelethez!Üdvözlettel: Gateway

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: hajómester () 2007. március 11. Vasárnap 11:34

Írta: hajómester 2007. március 11. Vasárnap 11:34

Gateway, légy szi irjál erről a zászlótémáról többet, mi a pontos neve, hol kapható, stb? Nekem is a legfőbb problémám, hogy a kész hajóimról hiányoznak a zászlók, nem sikerült olyat készitenem ami elfogadhatóan mutatott volna, és igy inkább nem raktam fel.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Megjelenítve 10 a(z) 67 hozzászólásból



Hozzászólás
A hozzászóláshoz be kell jelentkezni.
Belépés vagy regisztráció szükséges.

További hozzászólások...



mXcomment 1.0.5 © 2007-2024 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
 
< Előző   Következő >

www.hajomakett.hu
Hajomakett.hu - Vitorlás, hajó, makett