Főoldal arrow Cikkek arrow A Golden Star brigg építése
A Golden Star brigg építése PDF Nyomtatás E-mail

Gateway, 2007. majus 03. Csütörtök 18:30

Átlagos értékelés :    (0 szavazat)

Megtekintések száma : 50265    

Kedvenc : 1

Rovat : Cikkek, Vitorlás hajómakett

Tartalomjegyzék
A Golden Star brigg építése
Építés 1. rész
Építés 2. rész
Következtetések, tanulságok
Az interneten való böngészés közben akadtam rá különféle hajózással és hajó makettezéssel foglalkozó oldalakra. Nagyon megtetszett a http://hajomakett.hu oldalon található cikkek hangvitele és a sok praktikus tanács, amivel a tagok segítették egymást. Nagyon hasznosak és látványosak a különféle fotósorozatok és leírások, amelyek egy új makett elkészülését mutatják be.

Bevezetés

Mivel jómagam is rendelkezem makettezési múlttal (mely főleg műanyag repülőgép építésből állt ) úgy gondoltam, hogy belevágok és megpróbálok elkészíteni egy fa hajó makettet.A hajózás már nagyon régóta érdekelt, sok ezzel kapcsolatos könyvem van. Páratlan szerencsével sikerült megszereznem a híres Marjai féle hajó makettező könyvet is egy antikváriumból.Természetesen nekem is az ismert „szétesős” változat jutott, amit a gyakori forgatás csak tovább rontott. Majd megpróbálom valahol újraköttetni. A hiányzó szerszámokat megvásároltam, a pincébe fiam segítségével lecipeltem egy régi íróasztalt és kialakítottam a makettező helyemet.

A feltételek készen álltak, most jött a nagy kérdés: melyik legyen az első hajó?A „Kemmodel” honlapján akadtam rá a számomra ideális hajóra a Mantua cég „Golden Star”nevezetű briggjére. Viszonylag egyszerű kivitel, de azért vitorlával is felszerelhető. (Ezt opcionálisan külön lehet megrendelni egy pár euróért.) Méretarány: 1:150, a makett hossza 520 mm. Nem utolsó szempont, hogy az ára 20 ezer forint alatt van, így ha véletlenül kifogna rajtam, nem kibírhatatlan veszteség. Interneten megrendeltem a hajót és vártam. A közbenső időt arra használtam fel, hogy keressek némi segítséget az interneten. (Lassan kitaláljátok, hogy számítástechnikával foglalkozom ). Amit találtam az a Dry Dock Model honlapja volt, amin „Mindmaster” közölt fotókat a saját hajójának összeállításáról. A képeket tanulmányozva eldöntöttem, hogy én egy pár dolgot másképpen valósítok meg.

Nemsokára megérkezett postán a várva várt hajó és a megrendelt katalógus. (Köszönet a Kemmodel két munkatársának Nagy Tibornak és Vörös Lászlónak akik gyorsan beszerezték és eljutatták a megrendelt makettet.) A hajó meg van, indulhat az összeszerelés!



   
Idézés a honlapján
Kedvenc
Nyomtatás
Küldés levélben

Utolsó frissítés : 2007. szeptember 05. Szerda 22:24


Olvasók hozzászólása  Hozzászólás RSS küldése
 

Átlagos értékelés

   (0 szavazat)

 

Megjelenítve 10 a(z) 12 hozzászólásból

Hozzászólás nyelve: Magyar (12), English (0)

Írta: Putyi () 2007. augusztus 12. Vasárnap 21:55

Írta: Putyi 2007. augusztus 12. Vasárnap 21:55

Ahhoz képest h első fa hajó sztem marha jó lett

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: kadet () 2007. június 16. Szombat 15:09

Írta: kadet 2007. június 16. Szombat 15:09

Nagyon szép lett a hajód! Az apró saját ötleteid pedig tényleg még jobban megdobják a hangulatát. (Gondolok itt a fedélzeti rakodó nyílás nyitó karikáira.)Gratula

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Gateway () 2007. majus 10. Csütörtök 16:44

Írta: Gateway 2007. majus 10. Csütörtök 16:44

Az elkészítés, ismeretszerzés öröme mellett számomra a legtöbbet az jelentette, hogy sikerültegy segítőkész, emberileg kiválló közösséget megismernem ami a mai világunkban nagy kincs.Gateway :)

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: vidonka () 2007. majus 10. Csütörtök 08:35

Írta: vidonka 2007. majus 10. Csütörtök 08:35

Ahoy, Gateway!Első munkához képest sikerült valami szépet, egyedit kialakítani. Elkezdtél egy számodra idáig ismeretlen technikát gyakorolni és nem is rosszul. Összességében nagyon tetszik, hogy a részek önmagukban is természetesnek hatnak, mintha csak most használta volna egy kb egycentis matróz (gondolok pl. a kötélcsomókra); illetve az egész harmonikus egységet alkot.Az, pedig hogy valóban létező hajóról van-e szó vagy kitalálta valaki, azt döntsék el a Nagyok. Mindenestre MOST már VAN.Külön dícséret érdemel az egyszerű, de látványos cikkért, illetve szépen lkomponált és részletes dokumentumfotókért.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Tyrman () 2007. majus 07. Hétfő 06:48

Írta: Tyrman 2007. majus 07. Hétfő 06:48

Még egy kis adalék Hajómester bírálatához. A hajót a Mantua brigantine típusnak hírdeti. Amiről tudjuk, hogy az első árbocán keresztvitorlák a másodikon szkúner vitorlázat van. Hát a képekről látszk, hogy ezen a hajón mind a két árbócon keresztvitorlák vannak.:)De lényeg a készítés öröme. Ezzel nyerted a legtöbbet. :)

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: hajómester () 2007. majus 06. Vasárnap 22:20

Írta: hajómester 2007. majus 06. Vasárnap 22:20

Ahogy irtam volt, nem a munkádat biráltam, amit lehetett azt kihoztad belőle, senki sem csinálta volna jobban. A Mantua hozott forgalomba egy olyan kitett, aminek történelmi megfelelője nem volt és erre nincs mentség. A makettépités lényege pedig éppen az, hogy egy létező dolognak a mását kisméretben a lehető legnagyobb hüséggel készitsük el.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Gateway () 2007. majus 06. Vasárnap 21:57

Írta: Gateway 2007. majus 06. Vasárnap 21:57

A kezdet mindig nehéz...Remélem a következő hajóm (Peregrine Galley)már jobban sikerül.Gateway &|

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: hajómester () 2007. majus 06. Vasárnap 21:24

Írta: hajómester 2007. majus 06. Vasárnap 21:24

Amit végeztél az kitünő, de ez a makett valamiféle fantáziahajó lehet, mert semilyen korba nem lehet elhelyezni. A brigg a XVIII században alakult ki, de ennek a hajónak a hátsó része inkább Kolombusz korába illene. A brigg mindig egyfedélzetes volt, kezdetben hátul volt egy negyedfedélzete, később az se. Ha ágyukkal szerelték föl, azok mindig a fedélzeten voltak és sose zárt ütegsorban. A kétárbócos hajóknál a ketch, kivételével egyik árbóc sincs középen, ez pedig nem ketch vitolázat. Látom nagy problémát okozott a méretarány is, az egyes alkatrészek tulméretesek. A kritikám alapvetően a gyártónak szól, neked csak annyiban, hogy a kitt kiválasztásánal nagyobb gondosággal kell eljárni, mert némely gyártó terméke bizony sok kivánnivalót hagy maga után. Ez ellen csak ugy lehet védekezni, ha elmélyedsz a hajó és hajózás történetében. Nagyon sokat segit ebben a tervrajzok gyüjtése, összehasonlitó tanulmányozása, ami egy idő után a kellő tipusismeret kialakulásához vezet.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: wercome () 2007. majus 04. Péntek 07:40

Írta: wercome 2007. majus 04. Péntek 07:40

Első hajó, 1:150-ben... Szerintem szép lett és látom neked is azok az alkatrészek tetszenek legjobban, amiket magad csináltál (kötélfogóbak)! Valójában a lépcsőt is kicserélhetted volna, bár így sötétre lepácolva már nem néz ki olyan szörnyen.Biztos vagyok benne, hogy a következő még szebb lesz, főként a méretarány miatt is!

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: HiHi () 2007. majus 04. Péntek 07:39

Írta: HiHi 2007. majus 04. Péntek 07:39

Gratulálok a hajódhoz.Nekem három dolog nagyon tetszett:1.)hajóválasztásod.(olcsóbb, egyszerű, különleges, szép)2.)a cikked (élvezetes, részletes, tartalmas, szépen illusztrált)3.)az elkészült hajód (nagyon sokat kihoztál ebből a készletből).Az ablakokon szerintem is lehetne finomítani, mert a fényképen nem annyira mutat jól. (Nem tudom élőben milyen).Nagyon várom a többi hajóidat, és cikkeidet.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Megjelenítve 10 a(z) 12 hozzászólásból



Hozzászólás
A hozzászóláshoz be kell jelentkezni.
Belépés vagy regisztráció szükséges.

További hozzászólások...



mXcomment 1.0.5 © 2007-2024 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
 
< Előző   Következő >

www.hajomakett.hu
Hajomakett.hu - Vitorlás, hajó, makett