Main page
A "Peregrine Galley" építése. PDF Print E-mail

By Baksa Béla, on 2008. December 05. Friday 12:43

Average user rating :    (1 vote)

Views : 60545    

Favoured : None

Published in : Articles, Under Construction

Article Index
A "Peregrine Galley" építése.
2. rész
3. rész
4. rész
5. rész
6. rész
7. rész
8. rész
photo23.jpg photo24.jpg
Természetesen, amíg épült a hajó a közbenső időt a gyorsabban elkészíthető kisebb részek és fedélzeti felépítmények elkészítésére használtam fel. Elsőként új kötélfogókat és kötélvezetőket készítetem. A kitthez adott rétegelt lemezből készült részek kidolgozását nem találtam megfelelőnek, ezért diófából újakat gyártottam. Az összehasonlíthatóság miatt együtt fotóztam le a gyári és az után gyártott elemeket.
A méretek érzékeltetése végett felkerült a fotókra egy pénzérme is.
photo25.jpg photo26.jpg
A horgonycsörlőt először a gyári alkatrészekből készítettem el, de minél tovább nézegettem, rájöttem, hogy nagyon nem valósághű. Ilyen esetekben jönnek a kérdések, hogy elégedjek meg a dobozban található alkatrészekből épített dolgokkal, vagy készítsek másikat?
Némi kutatómunka után találtam rajzot egy korhű horgonycsörlőről. Ennek segítségével az egészet újragyártottam, a csörlő alsó részén még a kilincsszerkezetet is elkészítettem. A fa részeket higított szeszes diópáccal kenem át, majd száradás után viaszos narancsolajjal kezelem. Végül az egészet puha ruhával átdörzsölöm.
photo27.jpg A kormánylapát két oldaláról vésővel óvatosan eltávolítottam a felső rétegeket, majd dió furnérral beborítottam a lapokat és az éleket körbe. A furnér csíkok egymás mellé ragasztása olyan hatást kelt, mintha tömör fadarabokból lenne össze csapolva. A fel- csiszolás után következett ismét a szokásos pác és narancsolaj.
photo28.jpg photo29.jpg photo30.jpg
A sorban az ágyuk következtek. A löveg kocsik anyaga természetesen vékony rétegelt lemez, ezért először is a látható éleket ragasztottam le vékony bükk furnér csíkokkal, illetve pici ékeket készítettem a csövek hátsó végéhez. Így néznek ki az összeszerelt löveg kocsik.
A réz ágyúcsövek kénmájjal lettek feketítve, a löveg talpak pácolva és olajjal kezelve. A csövek rögzítésére vékony fém fóliát használtam. A százforintos mérete segít érzékeltetni, hogy mekkora ágyukról is van szó.
Még egy kép az ágyukról.
photo31.jpg photo32.jpg photo33.jpg
A gyári rétegelt lemez horgonyrúd helyett diófából készítettem másikat, a horgonykarikát bebandázsoztam.
A horgony parafajelző bójája (minő csoda) egy parafa dugóból készült.
A horgonydaru rúdjai.
photo34.jpg photo35.jpg photo36.jpg photo37.jpg
A csónak készítésénél a gyári lézervágott elemeket használtam fel, amit kiegészítettem egy bükk furnérból készített lábráccsal. Az evezők tolla mahagóni furnér, míg a szára vékony hengeres fapálcika. A csónakhoz adott rétegelt lemez kormánylapát nem nyerte el a tetszésem, ezért készítettem másikat diófából.
Az elemek összeállítása után a bordázat beragasztása következet, majd 3mm x 0,5mm-es mogyoró héjazatot kapott az elkészült csónaktest. Ezután a pácolás és a festés került sorra.
Végezetül az evezőket és csáklyát rögzítettem az ülésdeszkához. Az orr részre került még egy kötél tekercs is.
A csónakhoz tartóbakok is tartoznak, ezek diófából készültek, a rögzítő gyűrűk anyaga réz melyek feketítve lettek.


   
Idézés a honlapján
Kedvenc
Nyomtatás
Küldés levélben

Last update : 2011. July 18. Monday 10:11


Users' Comments  RSS feed comment
 

Average user rating

   (1 vote)

 
Comment language: Magyar (9), English (0)

Add your comment
Only registered users can comment an article. Please login or register.

No comment posted



mXcomment 1.0.5 © 2007-2020 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
 
< Prev   Next >

www.hajomakett.hu
Hajomakett.hu - Vitorlás, hajó, makett