Main page arrow Articles arrow San Felipe 1690 építése
San Felipe 1690 építése PDF Print E-mail

By Kiss Tibor, on 2010. September 03. Friday 10:14

Average user rating :    (0 vote)

Views : 21239    

Favoured : None

Published in : Articles, Under Construction

Article Index
San Felipe 1690 építése
2. rész
3. rész
There are no translations available

Ebben a cikkben a San Felipe 1690 építéséről olvashattok.  Ez a makett igazából az első saját készítésű hajóm fából, bár korábban már voltak kezdeti próbálkozások, de azok mind kudarcba fulladtak.  Mostanára sikerült olyan szintre fejleszteni a képességeimet és a műhelyemet is ahhoz, hogy akár egy komoly munkát is sikeresen végig tudjak csinálni.

Tehát hosszas töprengés után, és persze nem egy nap a számítógép előtt eltöltött idő után esett a választásom erre a hajóra. Annyi dokumentumot és rajzot szedtem össze, amennyit csak tudtam. Eztán elővettem az AutoCad számítógépes szoftvert és kezdődött az elkezdéshez szükséges alkatrészek megrajzolása. A makettet a Mantua rajzai alapján kívántam megépíteni. Az alkatrészek átrajzolására azért volt szükség, mert a bordák szimmetrikussága nem volt megfelelő, legalábbis volt egy jó pár borda aminek a gerinchez képest a jobb és a bal oldal között jó sok eltérés volt. Ezért döntöttem úgy, hogy átrajzolom az egyik oldalt és a gerinc középvonalához tükrözöm, majd csak eztán nyomtatom ki a rajzokat és úgy rajzolom át a rétegelt lemezre.
tn_image001.jpg A középső részeken látni lehet, hogy az ágyúfedélzetek helyei, csak az első bordán vannak berajzolva, ez azért van, hogy majd a következő lépésben 3D- ben összeállítom a gerincet és a bordákat és egy speciális megoldással a többi bordából is „kivágom” ugyanazokat a részeket és így minden bordán tökéletesen egyformán lesznek a kivágások, mert alapból ezekkel is sok gond volt.










tn_image002.jpg Itt már készen látható az összes borda, lehet nyomtatni, aztán irány a műhely.













tn_image003.jpg Addig, míg volt kedvem, elkészítettem a többi alkatrész rajzát, mondjuk itt nem mind látható. Ezután költöztem le a műhelybe és kezdődhetett a fűrészelés, reszelés.
Sajnos az építés első fázisairól elfelejtettem képeket készíteni, de ezt majd a későbbiekben ígérem, bepótolom.










tn_image004.jpg A gerinc, a bordák összeragasztás után így néznek ki. Így már kezd tetszeni.













tn_image005.jpg Egy kép szemből-oldalról.


















tn_image006.jpg Egy kép a tatról, azt hiszem ezzel még lesz egy kevés munka a későbbiekben.













tn_image007.jpg Egy kép hátulról.


















tn_image008.jpg Sikerült elérkezni a palánkozáshoz. Kifűrészeltem a 2x7mm-es diófa léceket, ebből készül az első palánksor.












tn_image009.jpg Így néz ki a hajófenék felől, már nem sok van hátra, de pont itt a legnehezebb felrakni a palánkokat, főleg a hajó hátsó felén elég sokat kell hajlítani és tekerni is a palánkokat, de azért sikerült.












tn_image010.jpg Itt már csak a fedélzetek fölötti rész van hátra és kész az első sor. Eztán kezdődött a csiszolás gittelés, ami először egy véget nem érő dolognak tűnt de aztán belelendültem a dologba. Az egyik oldal már majdnem kész, de elfogyott a folyékony fám és ezért kényszerpihenő következik. Ezt az időt kihasználva döntöttem úgy, hogy megírom- e cikket. A fényképeket csak mobiltelefonnal tudom készíteni, ezért elnézést kérek a minőség miatt.











   
Idézés a honlapján
Kedvenc
Nyomtatás
Küldés levélben

Last update : 2012. May 04. Friday 13:14


Users' Comments  RSS feed comment
 

Average user rating

   (0 vote)

 
Comment language: Magyar (3), English (0)

Add your comment
Only registered users can comment an article. Please login or register.

No comment posted



mXcomment 1.0.5 © 2007-2017 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
 
< Prev   Next >

www.hajomakett.hu
Hajomakett.hu - Vitorlás, hajó, makett