Főoldal arrow Cikkek arrow Modellezés arrow Építés alatt arrow Egy XVII. századi bermuda szlúp épétése
Egy XVII. századi bermuda szlúp épétése PDF Nyomtatás E-mail

Baksa Béla, 2013. augusztus 23. Péntek 09:41

Átlagos értékelés :    (0 szavazat)

Megtekintések száma : 17278    

Kedvenc : 1

Rovat : Cikkek, Építés alatt

Tartalomjegyzék
Egy XVII. századi bermuda szlúp épétése
2. rész
3. rész
4. rész
5. rész
foto-01.jpg A makett készítéséről: Kiindulási alapnak Fredrik Henrik af Chapman könyve az Architectura Navalis Mercatoria szolgált. Az ebben található rajzot nagyítottam fel 1:48 méretarányúra és nyomtattam ki. Szerencsémre a rajz tartalmazza az árbocokat és a vitorlarudakat is. Így azok viszonylag könnyen méretezhetővé váltak
foto-02.jpg A gerinc és a bordázat 5mm-es rétegelt lemezből készült, a látható részeken diófát használtam.
foto-03.jpg A kész gerinc a ráragasztott dió résszel.
foto-04.jpg Két borda a hajóorr részéről és a kormánylapát.
foto-05.jpg A gerincbe beragasztottam a bordákat, és vékony rétegelt lemezből felragasztottam a fedélzetet.
foto-06.jpg A hajóorr részénél a bordák közé balsa fából betéteket ragasztottam, hogy könnyebben felragasztható legyen a palánkozás.
foto-07.jpg A hajótat ablakait elkészítettem majd fehérre festés után beépítettem a helyükre.
foto-08.jpg Mivel a kettős palánkozás híve vagyok, így a belső „vakpalánkot” balsa-ból elkészítettem és felraktam. A balsa palánk viszonylag nehezen alakítható, viszont puhasága miatt könnyen és hamar felcsiszolható.
foto-09.jpg A hézagokat folyékony fával kijavítottam, majd a felcsiszolás után bejelöltem az ágyúnyílásokat.
foto-10.jpg Ezután következet a fedélzeti hajópadló felrakása. A faanyag „lime” fa, míg a rögzítő csapok bambuszból lettek húzva. A csaphelyek bejelölése után átfúrtam 0,7 mm-es fúróval és beragasztottam a csapokat. a ragasztó száradása után a felesleget fogóval lecsipkedtem, majd az egészet felcsiszoltam. A deszka közi tömítőanyag imitálása végett a deszkák éleit puha grafitceruzával befeketítettem.
foto-11.jpg Fotó egy másik nézetből.
foto-12.jpg A külső palánkozás félig felrakva. A rögzítő csapok itt is a már jó bevált bambuszból készültek.
foto-13.jpg Belülre is felkerült a diófaborítás, majd különféle durvaságú csiszolópapírral felcsiszoltam az egészet.
foto-14.jpg Felkerültek a dörzsfák és a korlátfák.
foto-15.jpg Egy felvétel hátsó nézetből, ahol jó látható a tattükör is.
foto-16.jpg Lassan felkerült a többi rész is, mint a terpesztő párkányok, a horgonydaru, a kézi ágyúk tartó oszlopai és a kötél rögzítő bakok. A fedélzetre felkerült a vízmeder gerenda (a víz levezető nyílásokkal) illetve a kötélfogó szegek párkányai.
foto-17.jpg Egy másik nézetből.


   
Idézés a honlapján
Kedvenc
Nyomtatás
Küldés levélben

Utolsó frissítés : 2013. augusztus 23. Péntek 13:37


Olvasók hozzászólása  Hozzászólás RSS küldése
 

Átlagos értékelés

   (0 szavazat)

 

Megjelenítve 3 a(z) 3 hozzászólásból

Hozzászólás nyelve: Magyar (3), English (0)

Írta: Tyrman () 2013. november 10. Vasárnap 22:13

Írta: Tyrman 2013. november 10. Vasárnap 22:13

Kedves Béla! 
 
Ezúton is szeretnék gratulálni a IV. Pelikán kupán F08 kategóriában elért arany fokozatodhoz, valamint 
a közönség külön díjához, amit ezzel a hajóval értél el. :) 
 
Az egyetlen dolog amit sajnálok, hogy a 230 kiállított maketből csak te vittél fa hajót. Bár a munkád mindenkit lenyűgözött. 
 
Miki

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: hajómester () 2013. augusztus 24. Szombat 10:13

Írta: hajómester 2013. augusztus 24. Szombat 10:13

Szia Béla! 
Gratulálok a munkádhoz, nagyon jól sikerült. Egy szép és igazán érdekes hajó modelljét építetted meg, aminek az értékét csak növeli, hogy minden darabja a saját munkád erőfeszítéséből jött létre, azaz teljesen egyedi. 
A hajó történetéhez még annyit hozzátennék, hogy a típus továbbfejlesztéséből jött létre szintén az amerikai partok mentén a szkuner azáltal, hogy a hajót kissé hosszabbra építették és ellátták egy tatárboccal, aminek csak hosszvitorlája volt. 
A felső dörzsfákról Én annyit mondanék, hogy a rajz alapján azok inkább díszlécek voltak és talán jobb lett volna talán profilozni őket, de így is jó, hiszen olyan nem volt hogy minden hajót egyformára építettek, ezért ez az eltérés belefér az alkotói szabadságba.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

» Az összes 2 válasz megjelenítése

Írta: Flamenco () 2013. augusztus 23. Péntek 23:28

Írta: Flamenco 2013. augusztus 23. Péntek 23:28

Nagyon super Béla! 
Nem kötekedésböl, de egyetlenegy kifogásom van: kár, hogy a felsö dörzsfák futása hátul nem igazán egyenetes. :cry  
Igazán nagy kár.  
De ettöl függelenül: igy tovább! 
Üdv - Laszlo

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Megjelenítve 3 a(z) 3 hozzászólásból



Hozzászólás
A hozzászóláshoz be kell jelentkezni.
Belépés vagy regisztráció szükséges.


mXcomment 1.0.5 © 2007-2019 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
 
< Előző   Következő >

www.hajomakett.hu
Hajomakett.hu - Vitorlás, hajó, makett