Main page arrow Articles arrow Modeling arrow Construction arrow Egy XVII. századi bermuda szlúp épétése
Egy XVII. századi bermuda szlúp épétése PDF Print E-mail

By Baksa Béla, on 2013. August 23. Friday 09:41

Average user rating :    (0 vote)

Views : 40036    

Favoured : 1

Published in : Articles, Under Construction

Article Index
Egy XVII. századi bermuda szlúp épétése
2. rész
3. rész
4. rész
5. rész
foto-18.jpg Nagy híve vagyok a mindenféle praktikus segédeszközök készítésének. Ezekkel sokszor könnyebbé, egyszerűbbé tehetjük a munkánkat. Egyszer kell csak legyártani és utána sokszor használhatóak. Ezzel a rögzítő szerkezettel a fedélzeti rácsok keretének összeragasztását könnyíthetjük meg. A szorító jól tartja a kis fadarabokat, amíg megköt a ragasztó.
foto-19.jpg Utána összeillesztve a két felet készre ragaszthatjuk a keretet is.
foto-20.jpg A keretekbe bekerültek a rácsok is.
foto-21.jpg Az összeragasztott rácsok széleit maróval körbemartam, a felső síkját enyhén domborúra csiszoltam, majd az egészet erősen higított dió páccal átkentem. (Szeszes pácot használok, mert ez nagyon gyorsan párolog és így nincs ideje annyira megdagadni a szépen felcsiszolt fa rostjainak.)
foto-22.jpg Közben elkészültek a fedélzeti ajtók is.
foto-23.jpg Készítettem két vízpumpát is.
foto-24.jpg Valamint egy kompasz szekrényt (szép fényes réz gombokkal) és egy fel és oldalra nyitható fedélzeti lejárót is.
foto-25.jpg A horgonykötél fel csörlőzéséhez vízszintes kötélcsörlőt használtak. Ennek az elkészítéséhez meglepően komoly gépekre volt szükség. (Eszterga, és marógép osztófejjel.) De aztán végül elkészült ez is.
foto-26.jpg Az árboc előtt elhelyezkedő kötélfogó pad, a kötélfogó szegekkel.
foto-27.jpg A kormánylapát a zsanérokkal.
foto-28.jpg Az árbocot és a sudár szárt is természetesen diófából esztergáltam.
foto-29.jpg A gaffrúd és a bummfa is dióból készült, csak az elkészítés után ében páccal feketére színeztem.
foto-30.jpg A vitorlarudak, a kitolható szárnyvitorla rudakkal.
foto-31.jpg A főárboc után az orrárboc elkészítése következett. Itt még nyers lecsiszolt állapotban látható.
foto-32.jpg Ezután egy nagyon aprólékos munka következett. Az ágyúk lafettáinak oldalait kimartam, majd fűrészgéppel felszeleteltem. A tengelyvégek és a kocsi kerekek esztergálva lettek.
foto-33.jpg Az ágyú kocsik összeállításához újabb segédeszközt csináltam. Ezzel könnyen be lehetett állítani az oldalak összetartását.
foto-34.jpg Beragasztva a tengelyek.
foto-35.jpg Egy ágyú kocsi készen.
foto-36.jpg Ennyi minden részből áll össze egy ágyú.
foto-37.jpg Nyolc darab négy fontos ágyú 1:48-as méretarányban.


   
Idézés a honlapján
Kedvenc
Nyomtatás
Küldés levélben

Last update : 2013. August 23. Friday 13:37


Users' Comments  RSS feed comment
 

Average user rating

   (0 vote)

 
Comment language: Magyar (3), English (0)

Add your comment
Only registered users can comment an article. Please login or register.

No comment posted



mXcomment 1.0.5 © 2007-2024 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
 
< Prev   Next >

www.hajomakett.hu
Hajomakett.hu - Vitorlás, hajó, makett