Főoldal arrow Cikkek arrow Modellezés arrow Építés alatt arrow Velencei karakk (1500-ból) építése
Velencei karakk (1500-ból) építése PDF Nyomtatás E-mail

Török András, 2017. július 07. Péntek 14:39

Átlagos értékelés :    (0 szavazat)

Megtekintések száma : 46408    

Kedvenc : Nincs

Rovat : Cikkek, Építés alatt

Tartalomjegyzék
Velencei karakk (1500-ból) építése
2.rész
3.rész
4.rész
5.rész
6.rész
kep033.jpg Elkészültek a fedélzeti alkatrészek, valamint az orrfelépítmény íves fala. Az elõárbóc és a tatárbóc véglegesen rögzítve lett, a fõárbócot még nem ragasztottam be, hogy a fedélzet feletti ácsolt szerkezet szerelését ne akadályozza a késõbbiekben.
kep034.jpg A tatárbóc és a tatfedélzeti lejáró, amit lezárt állapotban építettem be.
kep035.jpg A fedélzeti csörlõ és a vízpumpák. A méretüknél odafigyeltem, hogy kezelhetõ magasságúaknak tûnjenek.
kep036.jpg Az orrfelépítmény íves fala feladta a leckét, kétszer bontottam vissza, mire sikerült tûrhetõre legyártani. A horgonyok lekötõ gerendája nem a tervek alapján készült, a korabeli festményeken ez a lekötési rendszer van ábrázolva.
kep037.jpg Az orrfedélzet elülsõ réazén ki kellett hagynom a burkolatot, mert a horgonykötelek bekötési pontjai pont az egyik keresztgerenda tengelypontjába kerültek volna. az orrárbóc bekötõ vízsintes gerendának pedig beépítettem egy fogadó egységet, hogy a kötélzet feszítésénél ne tudjon mindenestõl kifordulni az orrárbóc.
kep038.jpg Elkészült a tatfedélzet gerendaszerkezete, a feljáróval együtt. Ez sem az eredeti tervek alapján épült, itt is korabeli festményre hagyatkoztam (Carpaccio).
kep039.jpg Az orrfedélzet, a felette lévõ gerendaszerkezet lábaival. Maga a fedélzet egyben külön épült meg, a lakkozás és a lazúrozás után egyben be tudtam emelni a helyére.
kep040.jpg A beemelés eléggé problémás volt, de némi csiszolás és faragás után rendesen a helyére csúszott az egész szerkezet.
kep041.jpg Ezt láthatnák a hajóácsok, ha 3,5 cm magasak lennének.
kep042.jpg Kezd a hajótest végleges formát ölteni.


   
Idézés a honlapján
Kedvenc
Nyomtatás
Küldés levélben

Utolsó frissítés : 2019. április 17. Szerda 12:31


Olvasók hozzászólása  Hozzászólás RSS küldése
 

Átlagos értékelés

   (0 szavazat)

 

Megjelenítve 2 a(z) 2 hozzászólásból

Hozzászólás nyelve: Magyar (2), English (0)

Írta: wercome () 2016. április 06. Szerda 14:33

Írta: wercome 2016. április 06. Szerda 14:33

Örülök, hogy alakul a hajód. Kicsit sajnálom, hogy megint festetted, így nem látszódnak olyan jól a palánkok, persze összességében azért az előzőnél sem volt feltűnő. Gondolom most jönnek a felépítmények, az lesz az igazi ácsolás!

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: wercome () 2015. február 26. Csütörtök 08:37

Írta: wercome 2015. február 26. Csütörtök 08:37

Nagyon jó, tetszik, egyébként is kedvenceim a középkori "egyszerűen "ácsolt hajók. Idáig jó a palánkozás, a pácolás pedig sokat fog rajta dobni. A folyékony fával azért csinálnék egy kísérletet, már pácolásilag, nem tudom mennyire fogja be a pác. Nagy érdeklődéssel várom a fejleményeket!

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

» Az összes 1 válasz megjelenítése

Megjelenítve 2 a(z) 2 hozzászólásból



Hozzászólás
A hozzászóláshoz be kell jelentkezni.
Belépés vagy regisztráció szükséges.


mXcomment 1.0.5 © 2007-2024 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
 
< Előző   Következő >

www.hajomakett.hu
Hajomakett.hu - Vitorlás, hajó, makett