Főoldal
A Golden Star brigg építése PDF Nyomtatás E-mail

Gateway, 2007. majus 03. Csütörtök 18:30

Átlagos értékelés :    (0 szavazat)

Megtekintések száma : 54734    

Kedvenc : 1

Rovat : Cikkek, Vitorlás hajómakett

Tartalomjegyzék
A Golden Star brigg építése
Építés 1. rész
Építés 2. rész
Következtetések, tanulságok

A hajó elkészítése során rengeteg tapasztalatot és ismeretet nyertem. Sokat finomodott a technikám és az elkészítési folyamatok gyorsabbá váltak. Kezdésnek megfelelt ez a viszonylag, egyszerű és olcsó makett, de még egyszer valószínűleg ilyen méretarányú (1:150) hajóhoz nem kezdek hozzá. Túlságosan kicsik a méretek és a részletgazdagság sem megfelelő. A kis méretek miatt sokszor kényszerültem a csipeszek használatára. Amit lehetett igyekeztem kicserélni vagy pótolni (kötélfogó bak, vízpumpa, jelzőharang stb.) de ha még egyszer kezdeném egy pár dolgot még kicserélnék. (pl. lépcsők)A készítés varázsa magával ragadott és már újabb 3 hajó várja a dobozában az elkészülését. A következő már készülő hajó a „Peregrine Galley” ami egy un. „Fast Cruiser”. Jellegben megfelel a korai fregattoknak. Három árbocos, teljes vitorlázatú hajó. Méretaránya 1:60, a kész makett hossza 925 mm. Beszerzési forrásom a már jó bevált „Kemmodel”.Remélem elkészítése során majd kamatoztatom a „Golden Star” készítése során szerzett tapasztalataimat.Végül szeretnék még egyszer köszönetet mondani Susányi Oszkárnak és Lukácsi Lászlónak, akik tanácsaikkal, ötleteikkel sokat segítettek! Köszönöm.



   
Idézés a honlapján
Kedvenc
Nyomtatás
Küldés levélben

Utolsó frissítés : 2007. szeptember 05. Szerda 22:24


Olvasók hozzászólása  Hozzászólás RSS küldése
 

Átlagos értékelés

   (0 szavazat)

 

Megjelenítve 10 a(z) 12 hozzászólásból

Hozzászólás nyelve: Magyar (12), English (0)

Írta: Putyi () 2007. augusztus 12. Vasárnap 21:55

Írta: Putyi 2007. augusztus 12. Vasárnap 21:55

Ahhoz képest h első fa hajó sztem marha jó lett

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: kadet () 2007. június 16. Szombat 15:09

Írta: kadet 2007. június 16. Szombat 15:09

Nagyon szép lett a hajód! Az apró saját ötleteid pedig tényleg még jobban megdobják a hangulatát. (Gondolok itt a fedélzeti rakodó nyílás nyitó karikáira.)Gratula

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Gateway () 2007. majus 10. Csütörtök 16:44

Írta: Gateway 2007. majus 10. Csütörtök 16:44

Az elkészítés, ismeretszerzés öröme mellett számomra a legtöbbet az jelentette, hogy sikerültegy segítőkész, emberileg kiválló közösséget megismernem ami a mai világunkban nagy kincs.Gateway :)

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: vidonka () 2007. majus 10. Csütörtök 08:35

Írta: vidonka 2007. majus 10. Csütörtök 08:35

Ahoy, Gateway!Első munkához képest sikerült valami szépet, egyedit kialakítani. Elkezdtél egy számodra idáig ismeretlen technikát gyakorolni és nem is rosszul. Összességében nagyon tetszik, hogy a részek önmagukban is természetesnek hatnak, mintha csak most használta volna egy kb egycentis matróz (gondolok pl. a kötélcsomókra); illetve az egész harmonikus egységet alkot.Az, pedig hogy valóban létező hajóról van-e szó vagy kitalálta valaki, azt döntsék el a Nagyok. Mindenestre MOST már VAN.Külön dícséret érdemel az egyszerű, de látványos cikkért, illetve szépen lkomponált és részletes dokumentumfotókért.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Tyrman () 2007. majus 07. Hétfő 06:48

Írta: Tyrman 2007. majus 07. Hétfő 06:48

Még egy kis adalék Hajómester bírálatához. A hajót a Mantua brigantine típusnak hírdeti. Amiről tudjuk, hogy az első árbocán keresztvitorlák a másodikon szkúner vitorlázat van. Hát a képekről látszk, hogy ezen a hajón mind a két árbócon keresztvitorlák vannak.:)De lényeg a készítés öröme. Ezzel nyerted a legtöbbet. :)

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: hajómester () 2007. majus 06. Vasárnap 22:20

Írta: hajómester 2007. majus 06. Vasárnap 22:20

Ahogy irtam volt, nem a munkádat biráltam, amit lehetett azt kihoztad belőle, senki sem csinálta volna jobban. A Mantua hozott forgalomba egy olyan kitett, aminek történelmi megfelelője nem volt és erre nincs mentség. A makettépités lényege pedig éppen az, hogy egy létező dolognak a mását kisméretben a lehető legnagyobb hüséggel készitsük el.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Gateway () 2007. majus 06. Vasárnap 21:57

Írta: Gateway 2007. majus 06. Vasárnap 21:57

A kezdet mindig nehéz...Remélem a következő hajóm (Peregrine Galley)már jobban sikerül.Gateway &|

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: hajómester () 2007. majus 06. Vasárnap 21:24

Írta: hajómester 2007. majus 06. Vasárnap 21:24

Amit végeztél az kitünő, de ez a makett valamiféle fantáziahajó lehet, mert semilyen korba nem lehet elhelyezni. A brigg a XVIII században alakult ki, de ennek a hajónak a hátsó része inkább Kolombusz korába illene. A brigg mindig egyfedélzetes volt, kezdetben hátul volt egy negyedfedélzete, később az se. Ha ágyukkal szerelték föl, azok mindig a fedélzeten voltak és sose zárt ütegsorban. A kétárbócos hajóknál a ketch, kivételével egyik árbóc sincs középen, ez pedig nem ketch vitolázat. Látom nagy problémát okozott a méretarány is, az egyes alkatrészek tulméretesek. A kritikám alapvetően a gyártónak szól, neked csak annyiban, hogy a kitt kiválasztásánal nagyobb gondosággal kell eljárni, mert némely gyártó terméke bizony sok kivánnivalót hagy maga után. Ez ellen csak ugy lehet védekezni, ha elmélyedsz a hajó és hajózás történetében. Nagyon sokat segit ebben a tervrajzok gyüjtése, összehasonlitó tanulmányozása, ami egy idő után a kellő tipusismeret kialakulásához vezet.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: wercome () 2007. majus 04. Péntek 07:40

Írta: wercome 2007. majus 04. Péntek 07:40

Első hajó, 1:150-ben... Szerintem szép lett és látom neked is azok az alkatrészek tetszenek legjobban, amiket magad csináltál (kötélfogóbak)! Valójában a lépcsőt is kicserélhetted volna, bár így sötétre lepácolva már nem néz ki olyan szörnyen.Biztos vagyok benne, hogy a következő még szebb lesz, főként a méretarány miatt is!

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: HiHi () 2007. majus 04. Péntek 07:39

Írta: HiHi 2007. majus 04. Péntek 07:39

Gratulálok a hajódhoz.Nekem három dolog nagyon tetszett:1.)hajóválasztásod.(olcsóbb, egyszerű, különleges, szép)2.)a cikked (élvezetes, részletes, tartalmas, szépen illusztrált)3.)az elkészült hajód (nagyon sokat kihoztál ebből a készletből).Az ablakokon szerintem is lehetne finomítani, mert a fényképen nem annyira mutat jól. (Nem tudom élőben milyen).Nagyon várom a többi hajóidat, és cikkeidet.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Megjelenítve 10 a(z) 12 hozzászólásból



Hozzászólás
A hozzászóláshoz be kell jelentkezni.
Belépés vagy regisztráció szükséges.

További hozzászólások...



mXcomment 1.0.5 © 2007-2024 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
 
< Előző   Következő >

www.hajomakett.hu
Hajomakett.hu - Vitorlás, hajó, makett