2 of 3 Page
Az előző részt az első palánksor felrakásával fejeztem be. Hát ezután a kittelés és rengeteg csiszolás következett. Mikor ezzel is végeztem, úgy döntöttem felrajzolom az ágyúablakok helyeit és kivágom azokat, így amikor a második palánksort is felrakom süllyesztett ágyúablakokat fogok kapni. Ugyebár itt is kicsit át kellett szabni a rajzot, mert volt olyan ablak ami beleért volna a bordába. A képen jól látszik hogy az először felrajzolt ablakok mennyire rossz helyen vannak. Ragasztottam a hajótestre ragasztószalagot, majd újból rajzoltam az egészet. Ez lesz a jó változat. Készítettem egy készüléket, amiben elkészítettem az ágyúablakok tokjait 0.6-os dió furnérból. Hát ezekből is kell egy jó pár darabot készíteni. És ez még csak a kezdet.
Miközben ezeket a kereteket ragasztottam a helyére elkezdtem kifűrészelni a fedélzetek padlózásához a leceket. Találtam itthon még valamelyik télről maradt gyertyánfát. Nagyon jó száraz anyag , és nagyon megtetszett a szép fehér színe, tehát ezt ide kell felhasználni.
Szerettem volna úgy elkészíteni a feldélzetek palánkozását, hogy a palánkok közti kátránytömítést valahogy imitálni kéne. A neten való böngészés közben akadtam erre a módszerre és nekem nagyon megtetszett. A kifúrészelt palánkokat méretre szabtam, majd kb. 10 darabot összefogtam a lapjuknál fogva, fekete alkoholos filcel besatíroztam egy jó nagy darab papírt mindkét oldalról, majd ezt ráragasztottam technokol ragasztóval az összefogott darabokra úgy, hogy az egyik rövid oldalon is legyen. Majd ezután nagyon éles pengével - amit még a régi cserélhető pengélyű borotvákhoz használtak – óvatosan elvágtam a papírt. Így a palánk élén maradt a fekete papír. Nekem nagyon tetszik ez a módszer. Könnyű is megcsinálni és a vastagság is elég vékony kb 0,1 mm. Mégis látványos amikor már többet egymás mellé ragasztunk.
Hát ilyen a végeredmény. Amikor ezzel is végeztem belevágtam a második sor palánkozásába. Ezt 0,6 mm-es mahagóni furnérból készítettem, úgy hogy a palákokat méretre vágva egyenként raktam fel. Erről megmondom őszintén elfelejtettem képeket készíteni, már csak a vége felé jutott eszembe, hogy készítsek képet.
A képen már az utolsó palánkok beszabása van már csak hátra. Ha ezzel
végzek úgy gondolom egy nagyon vékony mahagóni színű fakittel átkenem az
egész hajótestet, majd egyre finomabb csiszolópapírokkal átcsiszolom az
egészet. Ezt azért gondoltam, mert a mahagóni „porózusságát” szeretném
megszüntetni, a szerkezete nagyon érdekes, mintha lukacsos lenne. A
ragasztót is átengedte elég sok helyen.
Hát nagyjából kész a hajótest. Tömítés, csiszolás után most ilyen állapotban van. Szerintem elég jó lett, legalábbis nekem tetszik. Hiba van benne, de hát még van mit tanulni. És akkor itt most megköszönném a tőletek kapott sok segítséget, ami nélkül nem tudtam volna idáig eljutni. És még valószínű fogok is még kérni segítséget. Tehát a pillanatnyi állapot:
Most majd már ráfér egy jó nagy takarítás, mert már vastagon áll benne a por.
A palánkozás közben készítettem egy- két segédeszközt, amivel a fúrógépet multifunkcionális eszközzé alakíthatjuk. Nekem beváltak ezek az eszközök, a nagy részét már használtam. Íme pár kép róluk.
Marógépet is készítettem egy egyszerű felsőmaróból. Egy darab bútorlapba besüllyesztettem egy kicsit a gépet. Majd átfúrtam a maró helyének a bútorlapot. Próbaképp mindjárt nekiestem az ágyúk oldallapjainak elkészítéséhez, ugyanis ez jó főpróba a masinának. Hát mit mondjak : jó érzék kell a finom állításokhoz, de ettől függetlenül nálam jelesre vizsgázott. Íme:
|
|
|