Főoldal
San Felipe 1690 építése PDF Nyomtatás E-mail

Kiss Tibor, 2010. szeptember 03. Péntek 10:14

Átlagos értékelés :    (0 szavazat)

Megtekintések száma : 56148    

Kedvenc : Nincs

Rovat : Cikkek, Építés alatt

Tartalomjegyzék
San Felipe 1690 építése
2. rész
3. rész


A cikk második részét a második sor palánk felrakásával fejeztem be. A következő művelet a dörzsfák felrajzolása, majd felrakása volt. Hát nem egyszerű feladat. Rengeteget kellett próbálkozni, hogy szép futása legyen a dörzsfáknak, de a hajótesten maradtak hullámok itt ott és az meglátszik a felrakott dörzsfán. Annyira nem vészes a dolog. Remélem a többi részlet majd kicsit eltakarja ezeket a hibákat. A következő majd jobban sikerül. Eztán jöhetett a festés. A vízvonal alatti rész fehér színt kapott, míg a vízvonal és a legalsó dörzsfa közötti rész pedig feketét.
tn_image026.jpg
A festés is elég jól sikerült szerintem, de azért kisebb felületi hibákat itt is hozott ki a festés, de nem látható egyik sem igazán, csak nagyon közelről. Elkészítettem a végleges állványt a hajóhoz, így talán a festés talán már nem fog sérülni a későbbiekben.
 tn_image027.jpg
A következő lépésben elkezdtem elkészíteni a korlátokat a mellvédekre. Egy fúrósablont készítettem, hogy a kis pálcák egyforma osztásra kerüljenek egymástól. Aztán az alsó részt ragasztottam fel, majd a felsőt. Eztán kerültek be a kis függőleges pálcák. Majd még látható felesleges részek száradás után lettek visszavágva és lecsiszolva síkra.
 tn_image028.jpg
Íme egy másik kép a korlát elkészülte után, már csak az orrnál lévő van hátra, ami nem lesz olyan egyszerű. Így már egyre mutatósabb a hajó. Teljesen felturbóz energiával, amikor jól sikerül valami. Alig várom olyankor a folytatást. De ez csak az én véleményem, majd a cikk olvasói eldöntik, mi a véleményük.
 tn_image029.jpg
Még hátravan egy szín festése, mégpedig a felső részeken és a tat egy jó része, melyet kékre kell festeni, ja és az orrnál is egy kis rész. A korlát elkészülte után lemaszkoltam a nem festendő részeket, majd nekiláttam a festésnek. Ezt a részt már ecsettel festettem. És a megfelelő minőség eléréséhez három sorra volt szükség. Az eredmény nekem nagyon tetszik. És a festések közötti időben sikerült elkészíteni egy pár kötélbakot is a fedélzetre. Íme ez pár kép a festés utáni állapotról és az elkészült kötélbakokról.
 tn_image030.jpg
tn_image032.jpg tn_image031.jpg

tn_image033.jpg
tn_image034.jpg
Nagy elhatározásomban nekiláttam a fedélzetekre való korlátokhoz a bábok ”leesztergálásának”. Rengeteg –kb 200 db-ot- kell legyártani, mondjuk a tatra kell a legtöbb, de ha már nekiállok az egészet legyártom. Hogy ennyi darabot egyformára tudjak csinálni alakkést kellett köszörülni. Itt kell köszönetet mondanom Johninak és Tyrman-nak. Rengeteg hasznos információval képekkel láttak el, és segítettek. Egész könnyen ment így már az esztergálás, de azért ne gondoljunk arra, hogy a befogott anyagnak csak úgy nekitoljuk a kést és 1 másodperc alatt kész is a darab. Ha bonyolult az alkatrész érdemes kézzel előnagyolni és csak a végén az alakkéssel befejezni, aztán felcsiszolni. 200 db-ot megcsinálni kicsit zsibbasztó, egy pár délután ráment.
 tn_image035.jpg
Az előző részben említettem, hogy készítettem egy marógépet felsőmaróból és mindjárt főpróbaként legyártottam az ágyúkhoz a lafettákat. Most újra elővettem őket lesorjáztam lepácoltam és egy sablonban kifúrtam rá a megfelelő lyukakat. Majd az ágyúk tengelyeit és a kerekeket is legyártottam és összeállítottam. Az összereagasztást sablonban készítettem.  Egy pár vasalat is elkészült az ágyúkhoz. Szépen lassan készül minden alkatrész az ágyúkhoz.
tn_image036.jpg tn_image037.jpg
 Elkészült egy pár díszítő elem is. A kör alakú ágyúablakokhoz a réz színű gyűrű. Én fából rézgyűrűt csináltam. A „díszleceket” úgy készítettem, hogy  megfelelő vastagságúra gyalultam egy lecet. A megfelelő profilt beköszörültem egy elhasznált trapéz pengébe és a léc oldalát lekapartam ezzel a pengével. Nekem nagyon tetszik az eredmény. Főleg a több sor festés itt is csodát tett. Kíváncsi leszek milyen lesz felragasztva. A képen láthatóak az esztergált oszlopok is, melyeket festeni kellett. És a kis harang is itt van elbújva a többi cucc között. Amíg a díszlecek és a gyűrűk száradtak az ágyúablakokon is megcsináltam a festés javítását, mert a második palánksor felrakásakor a leszorító gumik ide voltak beakasztva és egy pár helyen sérült a festés.

tn_image038.jpg

 tn_image039.jpg

 


Felkerültek a gyűrűk és a legalsó díszléc is mindkét oldalra. A teljes száradás után majd folytatom a dovábbi díszlecek felragasztását.
image040.jpg
 Időközben sikerült a több díszlecet is felragasztani. Egyre jobban tetszik a látvány.  image041.jpg
A következő időszakban elkészítettem a galionrácsot, hát még itt is lesz feladat, de már majdnem elkészült a hajóm eleje. A gallionfigurával azt hiszem meg fogok majd szenvedni. De hát csak szépen sorjában. Íme pár kép a gallion környékéről.
 tn_image042.jpg
tn_image043.jpg
 tn_image044.jpg
 A következő részben a házi fotómaratásról szeretnék majd egy komolyabb leírást közzétenni. Az első próbálkozásokon már túl vagyok, van még mit finomítani, de működőképes a dolog. Valamint az apró díszek, faragások lesznek láthatóak a tervek szerint.



Folyt köv.

 



   
Idézés a honlapján
Kedvenc
Nyomtatás
Küldés levélben

Utolsó frissítés : 2012. majus 04. Péntek 13:14


Olvasók hozzászólása  Hozzászólás RSS küldése
 

Átlagos értékelés

   (0 szavazat)

 

Megjelenítve 3 a(z) 3 hozzászólásból

Hozzászólás nyelve: Magyar (3), English (0)

Írta: Tyrman () 2012. április 27. Péntek 08:30

Írta: Tyrman 2012. április 27. Péntek 08:30

Kedves Tibor! 
 
Örülök, hogy ilyen szépen haladsz a hajóddal. Nekem tetszik a munkád. Amit sajnálok, hogy az utolsó képeknek nincs nagyobb felbontású változata.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

» Az összes 4 válasz megjelenítése

Írta: Tyrman () 2011. december 12. Hétfő 14:45

Írta: Tyrman 2011. december 12. Hétfő 14:45

Örülök, hogy akad még ember e vidéken, aki hajlandó közzé tenni a munkáját. De lenne pár kérdésem. 
 
1. Miért az ágyú nyílások helyét helyezted át? Nem lehetett volna a bordából kivágni? Gondolom az alsóbb fedélzeteken úgyis csak cső darabok lesznek. 
2. Festeni fogod a hajódat? 
3. Mivel készítetted a fényképeidet? Örültem volna valamivel nagyobb és élesebb képeknek. 
 
Várom válaszod, 
 
Miklós

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

» Az összes 7 válasz megjelenítése

Írta: csónakos () 2010. szeptember 10. Péntek 22:43

Írta: csónakos 2010. szeptember 10. Péntek 22:43

Ahoj! Ez tetszik hogy elsőre ilyen komoly hajót kezdtél el! Láttam egy lengyel építésű San F.ét, kítűnő építésben - hát gyönyörű hajó. Milyen léptékben építed, és miért ezt a tervet használtad? Így utólag gondoltál rá, hogy több bordát szerkesztesz? Örömmel olvastam, hogy diófa palánkot használsz, bár a 7×2es elég méretes(már a hajlítás miatt). Kiváncsian várom a folytatást!

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

» Az összes 9 válasz megjelenítése

Megjelenítve 3 a(z) 3 hozzászólásból



Hozzászólás
A hozzászóláshoz be kell jelentkezni.
Belépés vagy regisztráció szükséges.


mXcomment 1.0.5 © 2007-2024 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
 
< Előző   Következő >

www.hajomakett.hu
Hajomakett.hu - Vitorlás, hajó, makett