2 of 6 Page
|
A tervezéshez felhasznált festmény.
|
|
A tervezés folyamata a meglévõ vonalak felhasználásával kezdõdik. Felülrajzolom a hajótest vonalait, ami megadja a test oldalnézetét,ami némi logikával javítandó.
|
|
A hajótest vízvonal méretei alapján megrajzolható az oldalnézet és a fõfedélzet.
|
|
A hajótest fõ vonalai már megadják a bordák vonalainak alapjait. A bordák kiszerkesztése után 3D grafikával szoktam ellenõrizni pontosítani a bordákat.
|
|
A 3D grafika elõnye, hogy minden oldalról és szögbõl ellenõrizhetõek a bordák.
|
|
Az oldalnézet és a bordák után felvázolható a hajó elõl és hátul nézete.
|
|
A hosszmetszeten a belsõ fedélzetek pontos helyének meghatározása a festmény oldalosztatai alapján határozható meg.
|
|
Az árbocok, vitorlarudak és a vitorlák tervezéséhez a Wolfram zu Mondfeld: Historishe Schiffmodelle könyvében lévõ szerkesztési szabályok adták az alapot.
|
|
A fedélzeti alkatrészek részletrajzai. Az ágyúk rajzai az Ulsteri múzeumban lévõ, a Gironna roncsából kiemelt ágyúk fotói alapján készültek, a csónakok a Zuniga elvesztett mentõcsónakjának leírása alapján, a horgonyok mivel nem szerepelnek a festményen egy másik spanyol hajó tervrajza felhasználásával készültek.
|
|
Az ágyúk 3D grafikái, ellenõrzésképpen, hogy hasonlítanak-e a fotókra, amikbõl megtervezetem õket.
|
|
Az ágyúk 3D grafikái másik szemszögbõl.
|
|
|
|
Last update : 2021. August 11. Wednesday 14:49 |
Users' Comments |
|
Average user rating
(0 vote) |
|
Comment language: Magyar (0), English (0)
Add your comment
|