| 
          
            |  3 of 6 Page 
	
		
			|   | A tervezés után kezdõdhet az építés. Bár a tervrajz még nem teljes, de az építés során felmerülõ hibákat, a tervrajzon utólag javítani tudom. |  
			|   | A bordák összerakása után a külsõ látszó gerinc készült el, végig nútolva, hogy a palánkozást be lehessen illeszteni. |  
			|   | A hajó orrán a tömör alkatrészek pontosítása a külsõ gerinc elkészülte után. |  
			|   | Ahogy az orron, úgy a taton is elkészült a tömör alkatrészek rendszere. A test hosszmerevítése menetes szárral történt, amelynek szerintem nagy elõnye, hogy ha a gerinc tárolási hiba miatt ferde, ezzel a módszerrel egyenesre lehet feszíteni. |  
			|   | A két alsó fedélzet alapját diplex kartonból csináltam, amire ráragasztom a fedélzet deszkázatát. A diplex kellõ merevséget ad az összeragasztott fedélzetnek és jól viseli a több irányú ívelést. |  
			|   | A hajótest palánkozását fentrõl lefelé kezdtem el, így a palánkok tartják a fedélzet ívét. |  
			|   | A bordák tömör részéhez érve, a palánkok gombostû szegeléssel kerültek a helyükre. |  
			|   | A teljes külsõ héjazat, az elsõdleges csiszolás után. |  
			|   | Mivel a hajótest belülrõl is héjalt, a testet belülrõl faragasztóval, és gézlappal merevítettem ki, hogy a test ne repedjen meg, az esetleges hõmérséklet változástól. |  
			|   | A teljes hajótest megkapta a merevítést. |  
			|   | A hajótest a másodlagos csiszolás után. Látszik, hogy elvékonyodtak a lécek. A belsõ merevítésnek köszönhetõen, a lécek nem váltak el egymástól. |  
			|   | A test tömítése folyékony fával történt. A festménybõl is látható, hogy festett a hajó, tehát nem fontos a lécek teljes láthatósága. |  
 
 |  |  |  
		      	
    		  | Last update : 2021. August 11. Wednesday 14:49 |  
 
      Comment language: Magyar (0), English (0)
        | Users' Comments  |   |  
        | Average user rating  (0 vote)
 |  |  
 
 Add your comment |