A nagyhatalmak külföldi kikötőkben hadihajókat állomásoztattak. Feladatuk a kereskedelmi és diplomáciai küldetésben dolgozó állampolgárok védelme, követségek, konzulátusok oltalmazása, a világtengerek kikötőiben missziós feladatok, az úgynevezett lobogómutatás volt. Az 1870-es évektől Kelet-Ázsiában ezeket a feladatokat modern cirkálók látták el. A Monarchia haditengerészeti vezetői úgy látták, hogy az ország nagyhatalmi státusza és tekintélyének megőrzése megköveteli hasonló hajók építését. Ilyen megfontolások alapján készítették el egy cirkáló osztály terveit, amelyek megfeleltek a fent említett feladatoknak.
Utolsó frissítés: 2007. augusztus 22. Szerda 10:56
A császári és királyi hadihajók története az I. világháború után
A vikingeket azt hiszem, nem kell bemutatni a hajózás iránt érdeklődőknek. Bejárták az akkor ismert világ nagy részét, Közép-Ázsaiától Amerikáig. Ezeknek a nagyszerű hajósoknak a hajóiról szól ez a fordítás, ami a ww.shipmodeling.uw.honlapon is olvasható.
Utolsó frissítés: 2005. február 27. Vasárnap 11:01
Mivel fa hajóépítésben nincs semmilyen tapasztalatom úgy gondoltam "közszemlére" teszem épülő hajómat. Biztos vagyok benne, hogy menet közben sok segítő gondolatot fogok kapni.
A hajózás története bővelkedik talányosan eltűnt hajók eseteivel, hajótragédiákkal, amelyek megrázták a világ közvéleményét.1815. május 7-én reggel az angol óceánjáró, a "Lusitania" nem messze Írország déli partjától német torpedótámadás következtében elsüllyedt. A tragédia - amiben 1198-an meghaltak - szinte minden részlete ismert ... Vagy mégsem? Colin Simpson régóta foglalkozik a "Lusitania" ügyével, és most az ő adataira alapozott orosz cikk fordítását ajánlom az érdeklődők figyelmébe.
Utolsó frissítés: 2007. augusztus 22. Szerda 11:10