A vitorlás hadihajók kategorizálására a Királyi Haditengerészet és elődei egy minősítési rendszert használták a 17. század elejétől, a 19. század közepéig.
A hajókat kezdetben az alapján osztályozták, hogy hány ember kellett a kiszolgálásukhoz, később a kerékre szerelt ágyúk száma szerint.
Röviden a kezdetekről! Már gyermekkoromban rendkívül erősen vonzódtam a hajókhoz. 1965-ben szüleimtől karácsonyra kaptam egy könyvet amelynek a címe a "Történelmi hajók modellezése" volt. Ezzel eldölt, örök szerelemmé vált. Igaz, hogy a próbálkozásaim nem voltak rendkívül sikeresek és a produktum is messze volt az igazán széptől, mégis remek dolog volt alkotni. A Wasa svéd zászlóshajó és a Balthazar Temze folyami vitorlás volt a két hajó amibe "munkaórák" százait belefektettem....
Ebben a cikksorozatban az 1666-ban épült Eendracht nevû, holland kétütegsoros hajó rekonstrukciójára tett kísérletemet követhetitek nyomon. Mivel a rekonstrukcióval párhuzamosan a hajó 1:38-as méretarányú modellje és készül, a cikk mellett igyekszem majd folyamatosan új, naprakész képeket is feltölteni a galériába. A tervezés és az építés részletes technikai bemutatója a fórumban érhetõ el.
Last update: 2013. April 05. Friday 14:16
Szalagfűrész vs. Körfűrész & lombfűrész
By Kovács Zoltán,
on 2010. December 23. Thursday 21:02
There are no translations available
Sokat álmodoztam arról, hogy legyen egy Proxxon asztali körfűrészem. Idő közben szert tettem egy Proxxon asztali lombfűrészre (DSH/E) majd egy FET körfűrészre. Az első használatok során átértékeltem egy kicsit őket. (Persze ez nem jelenti azt, hogy ne lennének a munkához értékesek vagy nélkülözhetetlenek.)