Röviden a kezdetekről! Már gyermekkoromban rendkívül erősen vonzódtam a hajókhoz. 1965-ben szüleimtől karácsonyra kaptam egy könyvet amelynek a címe a "Történelmi hajók modellezése" volt. Ezzel eldölt, örök szerelemmé vált. Igaz, hogy a próbálkozásaim nem voltak rendkívül sikeresek és a produktum is messze volt az igazán széptől, mégis remek dolog volt alkotni. A Wasa svéd zászlóshajó és a Balthazar Temze folyami vitorlás volt a két hajó amibe "munkaórák" százait belefektettem....
Utolsó frissítés: 2012. augusztus 30. Csütörtök 06:39
Ebben a cikksorozatban az 1666-ban épült Eendracht nevű, holland kétütegsoros hajó rekonstrukciójára tett kísérletemet követhetitek nyomon. Mivel a rekonstrukcióval párhuzamosan a hajó 1:38-as méretarányú modellje és készül, a cikk mellett igyekszem majd folyamatosan új, naprakész képeket is feltölteni a galériába. A tervezés és az építés részletes technikai bemutatója a fórumban érhető el.
Sokat álmodoztam arról, hogy legyen egy Proxxon asztali körfűrészem. Idő közben szert tettem egy Proxxon asztali lombfűrészre (DSH/E) majd egy FET körfűrészre. Az első használatok során átértékeltem egy kicsit őket. (Persze ez nem jelenti azt, hogy ne lennének a munkához értékesek vagy nélkülözhetetlenek.)
Utolsó frissítés: 2010. december 23. Csütörtök 21:37
A Santa Maria hajómat még mindig nem fejeztem be, de már nincs sok hátra. Eddig az építkezés kötötte le minden időmet. Most az ősszel be is költöztünk. Persze az építkezés alatt sem tétlenkedtem, amit tudtam (és amire eddig tellett) azt beszereztem, ami a hajóépítéshez elengedhetetlen.
Ebben a cikkben a San Felipe 1690 építéséről olvashattok. Ez a makett
igazából az első saját készítésű hajóm fából, bár korábban már voltak
kezdeti próbálkozások, de azok mind kudarcba fulladtak. Mostanára
sikerült olyan szintre fejleszteni a képességeimet és a műhelyemet is
ahhoz, hogy akár egy komoly munkát is sikeresen végig tudjak csinálni.