By Csolity Lajos,
on 2007. September 13. Thursday 13:21
There are no translations available
Nekem ez lesz a második hajó makettem, amit fából építek.Azért esett a La-Bellére a választásom, mert nagyon jó
minőségű rajzot tudtam beszerezni és rengeteg fényképet. Természetesen ez azt
is jelenti, hogy nem egy ritkán épített makett.
Na nézzük tovább, mire jutunk. Az idegen sebek „alkotója”, mondhatnám barkácsolója, a slampos munkáját úgy próbálta “ tuningolni “, hogy az összes elképzelhető, - és el nem képzelhető - felületet szabályosan telezsúfolta mit tudom én honnan vett idegen cikornyákkal s díszítményekkel, amik a párizsi rajzon sehol sem láthatók!
Igazán meglepődtem, hogy az Arab Ghanja c. cikkem , ill. annak néhány mondata ekkora vitát kavart. A vélemények egy része helyes, más része nem. Miután valószínűleg egyikünk sem doktorált hajótörténész, így csak az általunk elérhető szakirodalomra tudunk támaszkodni. De sajnos ezek egy része mára már elavult, s nagyon sokszor az újabb kori kutatások meglepő dolgokat hoznak napfényre. Ezért én sem fogok most senkivel sem vitatkozni, hanem egyszerűen a tudomásotokra hozom az én könyveimben található - többnyire nagyobb szakértök véleményeit ill. állásfoglalásait, mint mi vagyunk, s vonja le mindenki ezekből magának a véleményét.
Az interneten való böngészés közben akadtam rá különféle hajózással és hajó makettezéssel foglalkozó oldalakra. Nagyon megtetszett a http://hajomakett.hu oldalon található cikkek hangvitele és a sok praktikus tanács, amivel a tagok segítették egymást. Nagyon hasznosak és látványosak a különféle fotósorozatok és leírások, amelyek egy új makett elkészülését mutatják be.
A hajó építése akkor fogant meg bennem, amikor befejeztem az első fa vitorlásomat, egy római gabonaszállítót. Úgy gondoltam, hogy valami nagyobbat kellene készíteni, had foglalja a helyet a szobámban.