There are no translations available
Az első világháború végén rengeteg hadihajó volt szolgálatban. Sőt ! Annak ellenére, hogy a háború végetért, a győztes nagyhatalmak 1918 és 1920 között újabb hajók építését tervezték.
A hajó
A változó gazdasági helyzet azonban terveik megváltoztatására kényszerítette őket. Ez a változás a Washington-i flottaegyezményben öltött testet, melyet 1921 - ben irt alá az USA, Anglia, Japán, Olaszország és Franciaország. Az egyezmény gyakorlatilag előirta, hogy ki, milyen hajókkal rendelkezhet. Következménye pedig az lett, hogy számos hajó építése nem jutott túl a tervezőasztalnál, illetve a már félkész hajókat még a hajógyárban lebontották. Ezen hajók egyike a USS Lexington. Eredetileg őt és testvérhajóit csatacirkálóknak tervezték (lásd Cc1 kép), és a fentebb említett egyezmény miatt törölni kellett az építést. Ám egy kiegészítés lehetővé tette, hogy repülőgép-hordozónak építsék át. Ezért őt és testvérhajóját a Saratoga-t így fejezték be, az osztály többi hajójának megrendelését pedig törölték. A Lexington 1922-ben állt szolgálatba és a második világháború kitöréséig számos hadgyakorlaton vett részt. Háborús karrierje azonban sajna rövid volt. Alig fél évvel az USA hadbalépése után 1942 májusában a Korall-tengeri csatában japán légitámadások következtében elsüllyedt.
A makett
A makettet 6 éve nyertem egy versenyen. Ez volt az első makett, ahol fotomaratást használtam a hajón és a repülőgépeken. A kit-et meglehetősen egyszerű volt összerakni, noha kidolgozottságában nem éppen ez a legszebb Lexington makett. Másrészt, mint az a fotókon is látszik nem mindent sikerült élethűre csinálni. Az egyik igazán szembeötlő hiba a repülőgépek szárnya. A valóságban nem felfelé vannak hajtva, hanem oldalra, a gép törzsével párhuzamosan. A dioráma alapja a makett dobozának alsó része, melynek belső oldala feketére és sötétkékre van festve, a tetejére pedig egy üveglap van ragasztva.
Képek a makettről
|
|
|