Main page arrow Articles arrow Az IJN Tone építése
Az IJN Tone építése PDF Print E-mail

By Imi, on 2004. October 17. Sunday 18:40

Average user rating :    (0 vote)

Views : 47113    

Favoured : None

Published in : Articles, A modern ship models

Article Index
Az IJN Tone építése
Page 2
Az árbocok építése
Egyéb rácsszerkezetű szerelvények I.
Egyéb rácsszerkezetű szerelvények II.
Az ágyúk
A fő lövegtornyok
Csónakok
Egyéb rácsszerkezetű szerelvények II.
Reflektorállványok.
Ezek a kémény két oldalán helyezkedtek el, a három láb közül az egyik a kémény oldalsó felépítményére támaszkodott, a másik kettő pedig a fedélzetre. Itt is a műanyagot szépen félretettem. Az állványokat az árbocok esetében alkalmazott módszer szerint készítettem el. A nehézséget a rendkívül kis méretek garantálták. Magát a platformot alulemezből alakítottam ki. A korlátot először maratásból igyekeztem kialakítani, de nem tetszett az eredmény. Így inkább sajátot készítettem. A korlátoszlopokat L alakra hajlított rézdrótokból csináltam meg, úgy hogy az L alsó részét a platform aljához ragasztottam. Nem akartam ugyanis ebbe a mütyürbe belefurkálni, elég ugyanis egy hajszálnyit tévedni és már el is van rontva. Végül 0.1-es drótot felcsavartam egy fúrószárra, majd elvágva a tekercset karikákat nyertem. Ez lett maga a korlát. A felesleges részeket a művelet végén lecsipkedttem. Ezután a körömvágó csipesz- levágtam a sztirollapról. A festés után fehérre festett alufóliából csináltam meg a vízálló ponyva imitációját. Végül az egészet a fényszórókkal együtt ráragasztottam a kémény oldalsó felére. Utólag nagyon sajnálom, hogy a reflektor-állvány előtti löveg szinte teljesen eltakarja annak rácsos mivoltát
Úzótalptartó állványok
A hajón a bevetési körzetig a repülőket félig szétszerelve tárolták a fedélzeten (nem volt hangár). Az úszótalpakat és a szárnyakat is leszerelték, és külön tárolták. Erről a szerelvényről sokáig nem is volt igazán tudomásom, amíg egy archív felvételen nem bukkantam rá: a Mogami osztályú Suzuyán egész jól kivehető ez az alkotmány. Sajnos a lengyel anyagom se sokat törődött vele: az általános vonalrajzon még kivehető egy kicsit, de máshol nem foglakoznak vele külön. Aztán az interneten Ed Low nagyszerű 3D-s grafikái segítettek a továbblépésben. Jobb híján ez lett a kiindulópont. Először vékony sztirol lapon kijelölgettem az oszlopok helyét, kifúrtam, s 0.2-es drótokat ragasztottam bele. Aztán bejelöltem az egyik szélső oszlopon a magassági pontokat, ahova a keresztrudak jönnek.  Ugyanabból a drótból készült el a keresztrúd is. Előbb a megjelölt a pontokhoz ragasztottam őket, aztán szemre vízszintesen a többi oszlophoz is. A kilógó darabokat a végén lecsipkedtem. Először arra gondoltam, hogy levágom az egészet a sztirolról, aztán láttam, hogy így baj lesz. Ezért aztán az oszlopok mentén szépen körbevágtam. A festés után néhány felesleges úszótalpat, ami a készletben volt, IJN green és gray színekre kipingálva beragasztottam az állványba. (Az elkészült hajóról készült képeken is jól láthatjátok.) Ezután foglalhatta el méltó helyét a kémény mellett.

   
Idézés a honlapján
Kedvenc
Nyomtatás
Küldés levélben

Last update : 2007. September 05. Wednesday 21:53


Users' Comments  RSS feed comment
 

Average user rating

   (0 vote)

 
Comment language: Magyar (20), English (0)

Add your comment
Only registered users can comment an article. Please login or register.

No comment posted



mXcomment 1.0.5 © 2007-2024 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
 
< Prev   Next >

www.hajomakett.hu
Hajomakett.hu - Vitorlás, hajó, makett