Főoldal arrow Cikkek arrow Történelem arrow Hajók története arrow Az IJN Tone építése
Az IJN Tone építése PDF Nyomtatás E-mail

Imi, 2004. október 17. Vasárnap 18:40

Átlagos értékelés :    (0 szavazat)

Megtekintések száma : 47473    

Kedvenc : Nincs

Rovat : Cikkek, Modern hajómakettek

Tartalomjegyzék
Az IJN Tone építése
oldal 2
Az árbocok építése
Egyéb rácsszerkezetű szerelvények I.
Egyéb rácsszerkezetű szerelvények II.
Az ágyúk
A fő lövegtornyok
Csónakok
Egyéb rácsszerkezetű szerelvények I.
 
A két árbocon kívül még jó néhány rácsszerkezetes szerelvényt találhatunk a Tone fedélzetén: 2 db reflektorállvány a kémény mellett; 2 db úszótalptartó állvány szintén ugyanitt; 2 db katapult a hajó két oldalán és a daru. Az ilyen alkatrészek a készletekben általában egy egybeöntött darabként jelennek meg, jobb esetben fotómaratással lehet helyettesíteni. De csak jobb esetben. A kisebb alkatrészek rendszerint elkerülik a maratások készítőinek figyelmét, különösen, ha egy általános feljavító készletet alkotnak meg, ami sok hajót tart szem előtt. Hiába volt meg nekem a Gold Medal Models japán nehézcirkálókhoz készített maratása, ebben csak a katapultokat és a darut használhatjuk fel a Tonéhoz. De még ezek miatt sem bízhatjuk el magunkat túlságosan, mert ha alaposabban szemügyre vesszük őket, bizony még ezek is feljavításra szorulnak. A reflektorállványt ugyan egy darabka tömör műanyag formájában mellékelik fujimiék, de az úszótalptartókkal se ők, se Gold Medals-ék (GMM) egyszerűen nem is foglalkoztak.
A daru
A Tone darujának háromféle funkciója volt: kikötőkben a hadfelszerelések bepakolása, a motorcsónakok vízretétele ill. visszaemelése, és a hidroplánok vízről való beemelése. A daru teste oldalról tömör acéllemez, felülről és alulról rácsszerkezetes.
Ez nagyon jól látszik az archív felvételeken is. A Fujimi által kínált műanyagtömböt élből dobtam. Hiszen itt a remek maratás a GMM-től!! Aztán koppantam a maratás is részben hibás: a darutest oldalról át van törve szép naaagy lyukakkal. De hiszen az eredeti nem is ilyen volt!!!
Az nem volt áttörve, kikönnyítve! Csak az alul és felül lévő keresztmerevítéses részek jöhettek szóba. Most mit csináljak??? Készíthetek újat, saját magam. A meglévő rajzok alapján kivágtam alulemezből a daru oldalsó, tömör lemezét, többszöri próba és méricskélés után finomítgattam, csiszolgattam, amíg a megfelelő formát nem nyertem két példányban. Aztán az oldallemezeket összeragasztottam pillanatragasztóval a maratás rácsszerkezeteivel és kész is lett a hitelesebb daru. Ugye, milyen egyszerű?! S végül persze a ragasztásnál érdemes egy kicsit megcsiszolni is. Az akasztóhorgok a GMM készletéből származnak. A csigakerekek a GMM egy másik maratásából, a kábeldobok készletéből lettek kiemelve. A drótköteleket 0.1-es rézdróttal imitáltam.
A Katapultok
A japán cirkálókon szinte kivétel nélkül két katapultot használtak a hajó két oldalára telepítve, hogy mindenféle szélben lehetséges legyen a hidroplánok indítása nagyobb irányváltoztatás nélkül. A készletben itt is persze egy szép egybeöntött műanyagot kapunk ajándékba, amit érdemes elfelejteni. Gondoltam, most aztán tényleg hátradőlhetek, mert első ránézésre teljesen jó a katapult GMM általi maratása. Sajnos azonban az a fránya tolómérő kimutatta, hogy a katapultnak ugyan jó a hossza, de a szélessége kicsit nagyobb a valóságnál. Így ezt a részt is dobni kellet, és alulemezből lehetett helyette másikat készíteni. Ez azonban még nem minden: az alsó rész egy tekintélyes darabján cikk-cakk merevítést kellet pótolni,
Mert ezt nemes egyszerűséggel üresen hagyták a maratás készítői. A felső részen pedig a sínt és egyéb részleteket kellett megjeleníteni. A sín rézdrótból, a többi alulemezből készült. A belső szerkezeti egységeket, a munkahengerekkel és csigákkal nem foglalkoztam, mert szerintem ez teljesen felesleges ennél a méretaránynál (Az 1/350-es Yamato-nál azonban ezt is elkészítettem). A katapult elején levő csigát szintén a GMM kábeldobos maratásából vettem.


   
Idézés a honlapján
Kedvenc
Nyomtatás
Küldés levélben

Utolsó frissítés : 2007. szeptember 05. Szerda 21:53


Olvasók hozzászólása  Hozzászólás RSS küldése
 

Átlagos értékelés

   (0 szavazat)

 

Megjelenítve 10 a(z) 20 hozzászólásból

Hozzászólás nyelve: Magyar (20), English (0)

Írta: Blake () 2005. január 09. Vasárnap 13:18

Írta: Blake 2005. január 09. Vasárnap 13:18

Én is csak gratulálhatok neked.Hogy ilyen kicsi mértékben elkészítetted a hajót,hogy még az 1 ft-és érme is néha nagyobb volt mint a munka felület.A hajó csodás és gondolom sok munkád van benne.Sőt néha szerintem fel is idegesíhtted magad ha épen nem úgy jött össze a dolog.Még egyszer gratulálok és további sok sikert ilyen gyönyörű munka elkészítéséhez.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: shadowrunner () 2004. december 31. Péntek 08:44

Írta: shadowrunner 2004. december 31. Péntek 08:44

Egy külföldi cég készít diorámákhoz mű vízet. Azt hiszem spanyol cég, de a Fabulisnál be tudják szerezni. Többféle árnyalatban kapható a pocsolya szintől a tengerkékig.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: viola () 2004. október 27. Szerda 18:57

Írta: viola 2004. október 27. Szerda 18:57

Nagyon szép amit készítesz ! Számomra az érthetlen hogyan látod azt amit csinálsz. Én a hajóimnál ( amik hatalmas bunkók ehhez képest ) alig látom az apróbb dolgokat. Állványos nagyító alatt pedig a mélység nem igazán látható. legalább is számomra. Egyébként ez a maratás amit mutatsz az a valóságban mekkora ?

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: bozsi () 2004. október 20. Szerda 12:53

Írta: bozsi 2004. október 20. Szerda 12:53

Szép kis hajó majd még kérdezek valamit levélben.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Imi () 2004. szeptember 06. Hétfő 13:17

Írta: Imi 2004. szeptember 06. Hétfő 13:17

Rézdrót... hát igyekszem mindig a méretnek megfelelő átmérőt választani: 0.07-től egészen 0.8-asig bezárólag legalább 10 különböző átmérőjű rézdrótom van. Először mindig lemérem a méretarányos rajzot, ha kell, visszaszámolom a vastagságot a méretaránynak megfelelően és úgy döntöm el, melyik átmérő jöhet szóba. Én általában villanymotor tekercselő szakembertől szoktam "kéregetni" az anyagot, mert ők sokféle rézdróttal dolgoznak.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Sanguin () 2004. szeptember 06. Hétfő 12:41

Írta: Sanguin 2004. szeptember 06. Hétfő 12:41

Huh....szal ez elég döbbenet. Mekkora átmérőjű rézdróttal csinálod ezeket?

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Imi () 2004. szeptember 02. Csütörtök 22:10

Írta: Imi 2004. szeptember 02. Csütörtök 22:10

A Gold Medal Models egy amerikai cég. Internetes címük: www. goldmm.com . Az itthoni makettes boltokban ne is keresd a termékeiket. A legtisztább, ha a neten megrendeled a kívánt holmit. Ráadásul rövid határidővel, 1-2 héten belűl meg is kapod a megrendelt maratást. Egy dolgot még tudni kell: maratásaik szinte kizárólag rozsdamentes acélból készülnek, nem rézből. Ez nem olyan képlékeny, kicsit nehezebben alakítható, viszont sokkal strapabíróbb.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: shadowrunner () 2004. szeptember 02. Csütörtök 16:02

Írta: shadowrunner 2004. szeptember 02. Csütörtök 16:02

Total Brutal! Gratulálok. Azt hiszem igazad van a kishitűséggel kapcsolatban. Az biztos, hogy én nem csinálnám meg így. Egyébként a GMM feljavítokat hol lehet beszerezni? Eddig még nem találkoztam velük.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Imi () 2004. szeptember 01. Szerda 21:23

Írta: Imi 2004. szeptember 01. Szerda 21:23

Azt le szeretném szögezni, hogy én is olyan vagyok, mint az átlag makettező: a kisebb ellenállás felé szeretek én is elmenni - ha lehet. De sajnos sokszor nem lehet. Mert nagyon szeretem a szép hajókat. És ez inspirál erre a sok feljavításra. Úgy kezdődött az egész, hogy a Yamato építésekor elveszett egy alkatrész és nem találtam meg... hála Istennek! Először nagyon el voltam keseredve, aztán megpróbáltam én helyette készíteni egyet... és sikerült. Azóta igyekszem egy kicsit használni az eszemet is, és kisérletezek is, és higyjétek, el megéri. Egy problémánál eleve azt kell gondolni, hogy van megoldás, csak ki kell találni és meg kell csinálni. Nekem ez eddig szinte mindig bejött! A legtöbbször a kishitűség a bajunk. Imi

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: kadet () 2004. augusztus 31. Kedd 22:06

Írta: kadet 2004. augusztus 31. Kedd 22:06

Az biztos, hogy sokkal inkább a "saját gyermekének" érzi az ember az így épített hajót , mintha megvenné a boltban a kittet és összedobná a gyári alkatrészekből.(Az sem lebecsülendő dolog,főleg ha igényesen van elkészítve, de az igazi makettépítés azt hiszem itt kezdődik.)Még egyszer gratulálok!

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Megjelenítve 10 a(z) 20 hozzászólásból



Hozzászólás
A hozzászóláshoz be kell jelentkezni.
Belépés vagy regisztráció szükséges.

További hozzászólások...



mXcomment 1.0.5 © 2007-2024 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
 
< Előző   Következő >

www.hajomakett.hu
Hajomakett.hu - Vitorlás, hajó, makett