Főoldal arrow Cikkek arrow Történelem arrow Hajók története arrow Az IJN Tone építése
Az IJN Tone építése PDF Nyomtatás E-mail

Imi, 2004. október 17. Vasárnap 18:40

Átlagos értékelés :    (0 szavazat)

Megtekintések száma : 47480    

Kedvenc : Nincs

Rovat : Cikkek, Modern hajómakettek

Tartalomjegyzék
Az IJN Tone építése
oldal 2
Az árbocok építése
Egyéb rácsszerkezetű szerelvények I.
Egyéb rácsszerkezetű szerelvények II.
Az ágyúk
A fő lövegtornyok
Csónakok
 
A fő lövegtornyok
Ezekből két típus volt: 2 db távmérős és 2 db távmérő nélküli. A legtöbb munkát a két távmérővel rendelkező torony adta, különösen is a felső pozícióban lévő, mert erre még az antennatartó állványt is el kellet készíteni. Alapvetően kétféle feljavítást végeztem mindegyiken: 1.kicseréltem a lövegcsöveket injekcióstű-darabokra; 2.korlátot építetem a lövegtorony tetejére.
  1. A lövegcsövek cseréje: a méretekből kiszámoltam, hogy a 0.6-os külső csővastagság lesz a leghitelesebb. Számításaimat a Tamiya készleten mért adatok is igazolták. Így levágtam az eredeti lövegcsövek öntvény imitációit, és a csövek helyén, tőben kifúrtam 0.7-es fúróval. Mini gyorsvágó flex-szel levágtam az injekcióstű-darabot és beragasztottam a fúrt lyukba pillanatragasztóval. A két cső közötti minimális hossz-eltérést csiszolással egyenlítettem ki.
  2. Korlát építése a torony tetején: 1942-ben a fő lövegtornyok tetején korlát volt. (Később ezt eltávolították és antennarendszerre cserélték le.) A rajzok alapján kimértem az oszlopok helyét, kifúrtam 0.2-es fúróval és ilyen vastagságú rézdrótot ragasztottam bele. Utána bejelöltem filccel a vízszintes korl&;aacute;t magassági pontjait tolómérő után (egy pontból kiindulva szemre dolgoztam). Ezután felragasztottam magát a korlátot. Végül azzal a bizonyos körömvágó csipesszel levagdostam a kiálló, felesleges darabokat. Ugyanezzel a módszerrel készült el a felső lövegtorony tripod antennatartója is. Némelyik torony oldalán létra is volt, ezt is elkészítettem maratás segítségével. A torony közepén előbúvó periszkóp picinyke fej részét is pótoltam. A távmérős tornyokon hátul ajtó, kilépő, és létra is volt. Ezeket is sikerült felragasztani. Sokat gondolkodtam, mivel imitáljam a lövegtorony oldalának felső részén körbefutó szellőzőnyílásokat. Végül 0.3-as alkoholos filccel jelenítettem meg (a toll is Mitsubishi gyártmány volt, akár az eredeti Tone) Itt azonban a legnagyobb kihívást a felső torony tetejére festett japán zászló (a midway-i csata idején a japánok még szilárdan hittek légi fölényükben) jelentette: a különböző fázisokat nagyon ki kellett találni, hogy minden klappoljon., mert ugyebár a felségjel fölé kerül majd az antennatartó állvány. Ez az állvány, no meg a korlát is már nem teszi lehetővé a zászló szórópisztollyal való festését és az ehhez tartozó maszkolást. Végül az elkészült lövegtornyokat fixen beragasztottam a helyükre.
A 127 mm-es lövegek
 
Ebből a lövegből összesen nyolc db szolgált a hajón - mint általában a japán nehézcirkálókon fő feladatuk pedig a légelhárítás volt. Az iker lövegek kezelőit lövegpajzs védte. Sajnos ezeket is félre tehettem, mert egyáltalán nem volt forma-helyes, ráadásul a lövegcsövek is túl távol esnek egymáshoz. Szerencsére a Tamiya készletében ezek is nagyon szépek, akár csak a fő tornyok. Azért csak úgy, egy kicsit ezt is feljavítottam: a lövegcsöveket 0.3-as injekcióstű-darabokra cseréltem. A pajzs oldalain lévő rácsot és létrát maratásból készítettem el. Belül a löveg závárzatát is imitáltam. Hogy ezek a lövegek a küzdelem hevében véletlenül se tegyenek kárt a saját hajójuk felépítményeiben, ezért löveghatároló korlátot építettek melléjük akár csak pl a Yamato esetében. Ezeket 0.2-es drótból készítettem el.
A 25 mm-es iker gépágyúk
 
Ezekből összesen 6 db volt 1942-ben a hajó fedélzetén. (A későbbiekben számukat alaposan megnövelték!) A készlet által kínált durva műanyagdarabokat természetesen itt is dobtam. Mivel azért ezek elég kicsik 700 szorosan lekicsinyítve, még a Tamiya által adott darabok is durvák és elnagyoltak. Hála Istennek, és segítő barátaimnak, sikerült a White Ensign Models idevágó maratását megszereznem. Azt azonban álmomban sem gondoltam volna, hogy a hajó építésének talán legnehezebb fejezetét jelenti majd elkészítésük. Pedig igaz! Páratlan lelkierő és ügyesség kell a morzsa nagyságú rézdarabka 16-szor való meghajtogatásához! Különben 3 darabból áll maga a maratás: 1. forgó platform 2. lövegtalp 3. löveg. Ezt a tömény iszonyatot a lövegtalp szolgáltatja. Egy ilyen kis bigyót 1-1 és 1 óráig hajtogattam. Naponta csak egyet voltam képes belőle megcsinálni. Szörnyű volt. Amikor a modelwarships.com oldalon is bemutattam a hajót, valaki rá is kérdezett, hogy milyen volt ezzel a maratással dolgozni. Gondolom, volt már hozzá szerencséje.
 
   
Idézés a honlapján
Kedvenc
Nyomtatás
Küldés levélben

Utolsó frissítés : 2007. szeptember 05. Szerda 21:53


Olvasók hozzászólása  Hozzászólás RSS küldése
 

Átlagos értékelés

   (0 szavazat)

 

Megjelenítve 10 a(z) 20 hozzászólásból

Hozzászólás nyelve: Magyar (20), English (0)

Írta: Blake () 2005. január 09. Vasárnap 13:18

Írta: Blake 2005. január 09. Vasárnap 13:18

Én is csak gratulálhatok neked.Hogy ilyen kicsi mértékben elkészítetted a hajót,hogy még az 1 ft-és érme is néha nagyobb volt mint a munka felület.A hajó csodás és gondolom sok munkád van benne.Sőt néha szerintem fel is idegesíhtted magad ha épen nem úgy jött össze a dolog.Még egyszer gratulálok és további sok sikert ilyen gyönyörű munka elkészítéséhez.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: shadowrunner () 2004. december 31. Péntek 08:44

Írta: shadowrunner 2004. december 31. Péntek 08:44

Egy külföldi cég készít diorámákhoz mű vízet. Azt hiszem spanyol cég, de a Fabulisnál be tudják szerezni. Többféle árnyalatban kapható a pocsolya szintől a tengerkékig.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: viola () 2004. október 27. Szerda 18:57

Írta: viola 2004. október 27. Szerda 18:57

Nagyon szép amit készítesz ! Számomra az érthetlen hogyan látod azt amit csinálsz. Én a hajóimnál ( amik hatalmas bunkók ehhez képest ) alig látom az apróbb dolgokat. Állványos nagyító alatt pedig a mélység nem igazán látható. legalább is számomra. Egyébként ez a maratás amit mutatsz az a valóságban mekkora ?

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: bozsi () 2004. október 20. Szerda 12:53

Írta: bozsi 2004. október 20. Szerda 12:53

Szép kis hajó majd még kérdezek valamit levélben.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Imi () 2004. szeptember 06. Hétfő 13:17

Írta: Imi 2004. szeptember 06. Hétfő 13:17

Rézdrót... hát igyekszem mindig a méretnek megfelelő átmérőt választani: 0.07-től egészen 0.8-asig bezárólag legalább 10 különböző átmérőjű rézdrótom van. Először mindig lemérem a méretarányos rajzot, ha kell, visszaszámolom a vastagságot a méretaránynak megfelelően és úgy döntöm el, melyik átmérő jöhet szóba. Én általában villanymotor tekercselő szakembertől szoktam "kéregetni" az anyagot, mert ők sokféle rézdróttal dolgoznak.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Sanguin () 2004. szeptember 06. Hétfő 12:41

Írta: Sanguin 2004. szeptember 06. Hétfő 12:41

Huh....szal ez elég döbbenet. Mekkora átmérőjű rézdróttal csinálod ezeket?

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Imi () 2004. szeptember 02. Csütörtök 22:10

Írta: Imi 2004. szeptember 02. Csütörtök 22:10

A Gold Medal Models egy amerikai cég. Internetes címük: www. goldmm.com . Az itthoni makettes boltokban ne is keresd a termékeiket. A legtisztább, ha a neten megrendeled a kívánt holmit. Ráadásul rövid határidővel, 1-2 héten belűl meg is kapod a megrendelt maratást. Egy dolgot még tudni kell: maratásaik szinte kizárólag rozsdamentes acélból készülnek, nem rézből. Ez nem olyan képlékeny, kicsit nehezebben alakítható, viszont sokkal strapabíróbb.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: shadowrunner () 2004. szeptember 02. Csütörtök 16:02

Írta: shadowrunner 2004. szeptember 02. Csütörtök 16:02

Total Brutal! Gratulálok. Azt hiszem igazad van a kishitűséggel kapcsolatban. Az biztos, hogy én nem csinálnám meg így. Egyébként a GMM feljavítokat hol lehet beszerezni? Eddig még nem találkoztam velük.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Imi () 2004. szeptember 01. Szerda 21:23

Írta: Imi 2004. szeptember 01. Szerda 21:23

Azt le szeretném szögezni, hogy én is olyan vagyok, mint az átlag makettező: a kisebb ellenállás felé szeretek én is elmenni - ha lehet. De sajnos sokszor nem lehet. Mert nagyon szeretem a szép hajókat. És ez inspirál erre a sok feljavításra. Úgy kezdődött az egész, hogy a Yamato építésekor elveszett egy alkatrész és nem találtam meg... hála Istennek! Először nagyon el voltam keseredve, aztán megpróbáltam én helyette készíteni egyet... és sikerült. Azóta igyekszem egy kicsit használni az eszemet is, és kisérletezek is, és higyjétek, el megéri. Egy problémánál eleve azt kell gondolni, hogy van megoldás, csak ki kell találni és meg kell csinálni. Nekem ez eddig szinte mindig bejött! A legtöbbször a kishitűség a bajunk. Imi

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: kadet () 2004. augusztus 31. Kedd 22:06

Írta: kadet 2004. augusztus 31. Kedd 22:06

Az biztos, hogy sokkal inkább a "saját gyermekének" érzi az ember az így épített hajót , mintha megvenné a boltban a kittet és összedobná a gyári alkatrészekből.(Az sem lebecsülendő dolog,főleg ha igényesen van elkészítve, de az igazi makettépítés azt hiszem itt kezdődik.)Még egyszer gratulálok!

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Megjelenítve 10 a(z) 20 hozzászólásból



Hozzászólás
A hozzászóláshoz be kell jelentkezni.
Belépés vagy regisztráció szükséges.

További hozzászólások...



mXcomment 1.0.5 © 2007-2024 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
 
< Előző   Következő >

www.hajomakett.hu
Hajomakett.hu - Vitorlás, hajó, makett