Főoldal arrow Cikkek arrow Modellezés arrow Barkács arrow Az IJN Tone építése
Az IJN Tone építése PDF Nyomtatás E-mail

Imi, 2004. október 17. Vasárnap 18:40

Átlagos értékelés :    (0 szavazat)

Megtekintések száma : 47151    

Kedvenc : Nincs

Rovat : Cikkek, Modern hajómakettek

Tartalomjegyzék
Az IJN Tone építése
oldal 2
Az árbocok építése
Egyéb rácsszerkezetű szerelvények I.
Egyéb rácsszerkezetű szerelvények II.
Az ágyúk
A fő lövegtornyok
Csónakok
Az árbocok építése
 

A japán haditengerészet példaképe a Royal Navy volt. Első dreadnought-típusú hadihajójukat is Angliából rendelték (IJN Kongo), amit aztán sikeresen le is koppintottak még 3 példányban (ill. a többi nagy hajót is ebből kiindulva építették). A tripod árbocot, mint elemet innen vették át és alkalmazták előszeretettel. Ez a fajta háromlábú (=tripod) sokkal stabilabb és strapabíróbb volt, mint a hagyományos árbocok. A Tone elő- és főárboca is ilyen típusú volt; rácsszerkezettel megerősítve pedig majdnem úgy nézett ki, mint egy mai nagyfeszültségű villanyoszlop. Az árbocok lábai természetesen jóval vékonyabbak voltak, mint a szokványos árbocok esetében. A készletben található imitációk durung- vastagok és elnagyoltak voltak. Ha már egyszer annyit kínlódtam pl. a kémény feljavításával, nem csaphatom agyon az egészet ezekkel gondoltam magamban. Elhatároztam, hogy rézdrótból újakat készítek. De hogy induljak el??? Némi töprengés után fogtam egy sztirol lapot és kimértem rá az előárboc három lábának helyét, mintha ez lenne a hajó, amire kerül. A kijelölt pontokon kifúrtam és beleragasztottam az árboc leendő szárait 0.4-es drót személyében. A megfelelő ponton aztán összeragasztottam őket, és már kész is volt az árboc váza, már csak csicsázni, részletekkel kitölteni kellett: a keresztmerevítések 0.2-es drótból készültek. Azt azért megjegyzem, hogy jó rajzok nélkül ezt szinte lehetetlen hitelesen elkészíteni. Sokszor le kellett méregetni a különféle hosszokat és szögeket, s ráadásul még a maketthez is hozzá kellett próbálgatni. Amikor ezt másoknak elmondtam, azt mondták, hogy ők ezt nem tudnák megcsinálni. Dehogynem! Egyáltalán nem volt olyan vészes. Egy-egy hét alatt készült el a két árboc. És nagyon megérte!Az előárboc igazából két darabból áll, mert a közepén ott volt egy négyszögletes rádiósfülke (ez megtörte a szerkezeti egységet), amelyet alu lemezből alakítottam ki. A felső részt is az alsó darabbal megegyező módon készítettem el. A felső részébe két előrenyúló kart ragasztottam, mert ezek tartják majd a jelzőzászlók kötélzetét. A karok alsó részén lévő járókötelek hajszálból készültek. A hátsó (fő) árboc egyik lábát a készletből vettem (ennek a méretei meg is feleltek a valóságnak), mert ide csatlakozik majd a daru. Ezen is volt egy fülke a darukezelőé de ez háromszögletű volt, így itt nem vettem két darabra az árbocot. A három láb találkozási pontjában volt egy kis árbockosár, ami alu lemezből hajszál-korlátokkal készült. A keresztrudat ez alá ragasztottam. A tetejére pedig azt a jellegzetes pagoda-szerű formát biggyesztettem fel. A főárboc készítéséről van a legteljesebb fotósorozatom, ami lépésenként mutatja be a különböző fázisokat. Amikor így elkészültem velük, levágtam a sztirol lapról (körömvágó csipesz) és felragasztottam őket a hajóra. Először persze csak az egyik lábat szabad rögzíteni és csak a pontos pozícionálás (elölről, hátulról jól le kell ellenőrizni!) után a többit.


   
Idézés a honlapján
Kedvenc
Nyomtatás
Küldés levélben

Utolsó frissítés : 2007. szeptember 05. Szerda 21:53


Olvasók hozzászólása  Hozzászólás RSS küldése
 

Átlagos értékelés

   (0 szavazat)

 

Megjelenítve 10 a(z) 20 hozzászólásból

Hozzászólás nyelve: Magyar (20), English (0)

Írta: Blake () 2005. január 09. Vasárnap 13:18

Írta: Blake 2005. január 09. Vasárnap 13:18

Én is csak gratulálhatok neked.Hogy ilyen kicsi mértékben elkészítetted a hajót,hogy még az 1 ft-és érme is néha nagyobb volt mint a munka felület.A hajó csodás és gondolom sok munkád van benne.Sőt néha szerintem fel is idegesíhtted magad ha épen nem úgy jött össze a dolog.Még egyszer gratulálok és további sok sikert ilyen gyönyörű munka elkészítéséhez.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: shadowrunner () 2004. december 31. Péntek 08:44

Írta: shadowrunner 2004. december 31. Péntek 08:44

Egy külföldi cég készít diorámákhoz mű vízet. Azt hiszem spanyol cég, de a Fabulisnál be tudják szerezni. Többféle árnyalatban kapható a pocsolya szintől a tengerkékig.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: viola () 2004. október 27. Szerda 18:57

Írta: viola 2004. október 27. Szerda 18:57

Nagyon szép amit készítesz ! Számomra az érthetlen hogyan látod azt amit csinálsz. Én a hajóimnál ( amik hatalmas bunkók ehhez képest ) alig látom az apróbb dolgokat. Állványos nagyító alatt pedig a mélység nem igazán látható. legalább is számomra. Egyébként ez a maratás amit mutatsz az a valóságban mekkora ?

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: bozsi () 2004. október 20. Szerda 12:53

Írta: bozsi 2004. október 20. Szerda 12:53

Szép kis hajó majd még kérdezek valamit levélben.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Imi () 2004. szeptember 06. Hétfő 13:17

Írta: Imi 2004. szeptember 06. Hétfő 13:17

Rézdrót... hát igyekszem mindig a méretnek megfelelő átmérőt választani: 0.07-től egészen 0.8-asig bezárólag legalább 10 különböző átmérőjű rézdrótom van. Először mindig lemérem a méretarányos rajzot, ha kell, visszaszámolom a vastagságot a méretaránynak megfelelően és úgy döntöm el, melyik átmérő jöhet szóba. Én általában villanymotor tekercselő szakembertől szoktam "kéregetni" az anyagot, mert ők sokféle rézdróttal dolgoznak.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Sanguin () 2004. szeptember 06. Hétfő 12:41

Írta: Sanguin 2004. szeptember 06. Hétfő 12:41

Huh....szal ez elég döbbenet. Mekkora átmérőjű rézdróttal csinálod ezeket?

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Imi () 2004. szeptember 02. Csütörtök 22:10

Írta: Imi 2004. szeptember 02. Csütörtök 22:10

A Gold Medal Models egy amerikai cég. Internetes címük: www. goldmm.com . Az itthoni makettes boltokban ne is keresd a termékeiket. A legtisztább, ha a neten megrendeled a kívánt holmit. Ráadásul rövid határidővel, 1-2 héten belűl meg is kapod a megrendelt maratást. Egy dolgot még tudni kell: maratásaik szinte kizárólag rozsdamentes acélból készülnek, nem rézből. Ez nem olyan képlékeny, kicsit nehezebben alakítható, viszont sokkal strapabíróbb.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: shadowrunner () 2004. szeptember 02. Csütörtök 16:02

Írta: shadowrunner 2004. szeptember 02. Csütörtök 16:02

Total Brutal! Gratulálok. Azt hiszem igazad van a kishitűséggel kapcsolatban. Az biztos, hogy én nem csinálnám meg így. Egyébként a GMM feljavítokat hol lehet beszerezni? Eddig még nem találkoztam velük.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Imi () 2004. szeptember 01. Szerda 21:23

Írta: Imi 2004. szeptember 01. Szerda 21:23

Azt le szeretném szögezni, hogy én is olyan vagyok, mint az átlag makettező: a kisebb ellenállás felé szeretek én is elmenni - ha lehet. De sajnos sokszor nem lehet. Mert nagyon szeretem a szép hajókat. És ez inspirál erre a sok feljavításra. Úgy kezdődött az egész, hogy a Yamato építésekor elveszett egy alkatrész és nem találtam meg... hála Istennek! Először nagyon el voltam keseredve, aztán megpróbáltam én helyette készíteni egyet... és sikerült. Azóta igyekszem egy kicsit használni az eszemet is, és kisérletezek is, és higyjétek, el megéri. Egy problémánál eleve azt kell gondolni, hogy van megoldás, csak ki kell találni és meg kell csinálni. Nekem ez eddig szinte mindig bejött! A legtöbbször a kishitűség a bajunk. Imi

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: kadet () 2004. augusztus 31. Kedd 22:06

Írta: kadet 2004. augusztus 31. Kedd 22:06

Az biztos, hogy sokkal inkább a "saját gyermekének" érzi az ember az így épített hajót , mintha megvenné a boltban a kittet és összedobná a gyári alkatrészekből.(Az sem lebecsülendő dolog,főleg ha igényesen van elkészítve, de az igazi makettépítés azt hiszem itt kezdődik.)Még egyszer gratulálok!

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Megjelenítve 10 a(z) 20 hozzászólásból



Hozzászólás
A hozzászóláshoz be kell jelentkezni.
Belépés vagy regisztráció szükséges.

További hozzászólások...



mXcomment 1.0.5 © 2007-2024 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
 
< Előző   Következő >

www.hajomakett.hu
Hajomakett.hu - Vitorlás, hajó, makett