5 of 8 Page
Egyéb rácsszerkezetű szerelvények II.
Reflektorállványok.
Ezek a kémény két oldalán helyezkedtek el, a három láb közül az egyik a kémény oldalsó felépítményére támaszkodott, a másik kettő pedig a fedélzetre. Itt is a műanyagot szépen félretettem. Az állványokat az árbocok esetében alkalmazott módszer szerint készítettem el. A nehézséget a rendkívül kis méretek garantálták. Magát a platformot alulemezből alakítottam ki. A korlátot először maratásból igyekeztem kialakítani, de nem tetszett az eredmény. Így inkább sajátot készítettem. A korlátoszlopokat L alakra hajlított rézdrótokból csináltam meg, úgy hogy az L alsó részét a platform aljához ragasztottam. Nem akartam ugyanis ebbe a mütyürbe belefurkálni, elég ugyanis egy hajszálnyit tévedni és már el is van rontva. Végül 0.1-es drótot felcsavartam egy fúrószárra, majd elvágva a tekercset karikákat nyertem. Ez lett maga a korlát. A felesleges részeket a művelet végén lecsipkedttem. Ezután a körömvágó csipesz- levágtam a sztirollapról. A festés után fehérre festett alufóliából csináltam meg a vízálló ponyva imitációját. Végül az egészet a fényszórókkal együtt ráragasztottam a kémény oldalsó felére. Utólag nagyon sajnálom, hogy a reflektor-állvány előtti löveg szinte teljesen eltakarja annak rácsos mivoltát
Úzótalptartó állványok
A hajón a bevetési körzetig a repülőket félig szétszerelve tárolták a fedélzeten (nem volt hangár). Az úszótalpakat és a szárnyakat is leszerelték, és külön tárolták. Erről a szerelvényről sokáig nem is volt igazán tudomásom, amíg egy archív felvételen nem bukkantam rá: a Mogami osztályú Suzuyán egész jól kivehető ez az alkotmány. Sajnos a lengyel anyagom se sokat törődött vele: az általános vonalrajzon még kivehető egy kicsit, de máshol nem foglakoznak vele külön. Aztán az interneten Ed Low nagyszerű 3D-s grafikái segítettek a továbblépésben. Jobb híján ez lett a kiindulópont. Először vékony sztirol lapon kijelölgettem az oszlopok helyét, kifúrtam, s 0.2-es drótokat ragasztottam bele. Aztán bejelöltem az egyik szélső oszlopon a magassági pontokat, ahova a keresztrudak jönnek. Ugyanabból a drótból készült el a keresztrúd is. Előbb a megjelölt a pontokhoz ragasztottam őket, aztán szemre vízszintesen a többi oszlophoz is. A kilógó darabokat a végén lecsipkedtem. Először arra gondoltam, hogy levágom az egészet a sztirolról, aztán láttam, hogy így baj lesz. Ezért aztán az oszlopok mentén szépen körbevágtam. A festés után néhány felesleges úszótalpat, ami a készletben volt, IJN green és gray színekre kipingálva beragasztottam az állványba. (Az elkészült hajóról készült képeken is jól láthatjátok.) Ezután foglalhatta el méltó helyét a kémény mellett. |
|
|
Last update : 2007. September 05. Wednesday 21:53 |
Users' Comments |
|
Average user rating
(0 vote) |
|
Comment language: Magyar (20), English (0)
Add your comment
|