FLINT,
2004. október 17. Vasárnap 19:02
|
Átlagos értékelés : (2 szavazat) |
Megtekintések száma : 25218 |
Kedvenc : Nincs |
Rovat : Cikkek, Bemutatók |
Sokunknak bizonyára megfordult a fejébe hogy valami maradandót alkotna, amit mások is (pl. laikusok) is értékelnek. Ebből és a magam szórakoztatása végett kezdem(kezdtünk) makettezni , meg persze a hajók szeretete miatt. Hogy mit is készítsünk az a türelmünk és pénztárcánk kérdése. Ahogy a boltokat jártam, keresve a megfelelő hajómakettet, ráakadtam 1 gyöngyszemre amely azóta is "rabolja" az időmet.
Ez a hajó nem más volt mint a San Rafael, amit 1434-ben készítettek a hajómesterek.Típusát tekintve caravel, amellyel Alfonso Goncalvez (portugál felfedező) kalandozott Afrika partjai mentén. Maga a hajó 3 árbócos, 3 négyzetes, 1 orr és 1 hátsó vitorlával felszerelve.Ágyú nem található a hajón.
A makett maga 1:115-ös kicsinyítésű, és végleges kicsinyített méretei L 325mm H 275mm, hogy a valóságban mekkorák a méretei nemtudom, mert nem találtam a NET-en valóságos adatokat(eddig még). Részemről szerelem volt első látásra, mivel még az ára is barátságos volt (5800HUF). Hasonló méretűeket eddig csak 10rugó körül láttam. A nehézségek már megvételkor jelentkeztek mivel nem akármilyen ragasztó kell hozzá, és egy bútorokkal kereskedő nagybevásárló központba küldtek ragacsért. Végülis még aznap beszereztem a ragasztót amely jóminőségű, és faragasztóhoz képest gyorsan szárad. Alig vártam hogy hazaérjek és végre kettesben legyek a frissen megszerzett hajómmal. Hazaérve felbontottam a csomagolást és nagyon meglepődtem. A műanyag makettekhez szokott szemem nagyon elcsodálkozott. A dobozban alig pár darab léc volt, 1 hajótest és apróságok, pozitívum hogy kötélzet is tartozott a készlethez :o), mégpedig egy jó minöségű nyulásmentes. Szépek a mentőcsónakok és a horgonyok is szépen vannak kidolgozva. Sok festékre nem volt szükségem csak barnára és feketére.
Tartozék továbbá 1 tervrajznak látszó tárgy is, amely mutatós ugyan de nagyon semmitmondó:o( Első olvasásra rájöttem, hogy az angol német spanyol tudásom igen szegényes mert 8-10 szer el kellett olvasnom, hogy mit akar épp. Felszerelést tekintve nem túl sok dolgot sorol fel csak 8 féle fúrót, csiszolópaírt és különböző szúró- vágoszerszámokat. Persze elsőre eljutott az agyamig, hogy nem rendelkezem sem lombfűrészautomatával sem faesztergával. De ezek persze később derültek ki :o))
Az első két lepés nagyon könnyen ment csiszolás ,furás ,ragasztás....stb. De mikor az orrdiszt saját két kezemmell kellett kifaragnom, és ami ráadásul az előírt faanyagból ki sem fért, szal maga Leonardo sem tudta volna pontosan elkészíteni. Így tehát saját kreativitásomat kellet felhasználnom mire kiizadtam. A tervrajzról még annyit, hogy az első lépésben a fedélzet deszkázása 1x5-ös deszkából van a következőn pedig 1x2-es látszik, tehát akkor döntsem el hogy melyik tetszik? Viszont tök mind1 hogy döntök a faanyag igyis úgyis nem lesz elég!
Viszonylag még a gyártás elején tartok de már annyit szenvedtem mint 1 normál müanyag makett elkészítésével. De hol van még a kötélzet? :o)) Beletellik egy kis időbe mire végzek vele:o) De egy makett értékét az is befolyásolja hogy mennyit törödünk vele. A fa hálás anyag de sokat kell vele törödni mire megadja magát.
Végezetül egy kis jellemzés: Szerintem akkoris jó vásár volt, bár minden erőmre kitartásomra, kreativitásomra szükségem van ,dehát a könnyen elért eredményeket az ember amúgy sem becsüli :o) A makett maga jó minőségű csak kisporolták belőle az anyagot és nem foglalkoztak az apróságokkal ami hiba, mert mint tudjuk az apróságokban van a lényeg!!!
|
|
|
Írta: Stoneman () 2007. december 04. Kedd 10:14