1 / 12 oldal A cikksorozatban nyomonkövethetjük a szerző hajójának építését.
- Alap : Panart VICTORY
- Méretarány: 1:78
- Teljes hossz: 1300 mm
Fotómaratott díszítések, az összes ágyú az ágyúnyílások keretezése, a hajófenék réz borításának anyaga stb. tartalma a kittnek. A kitt ára 82 e pénz.
A gerinc és a borda összerakása hagyományos módon történt. A csomagban lévő lemezekből a lézerrel már kivágott elemeket ki kell szépen szedni, lesorjázni, sorrendben felilleszteni beállítani, be kellett illeszteni egyidejűleg két fedélzetet ami később nem látható ( elsősorban merevítő feladatuk van ) továbbá 3 sor 10 x 5 mm lécet, melyek a nem a látható fedélzeti részeken lévő ágyukat fogják tartani. Ha ez megvan az egészet szépen össze kell ragasztani.
A fenti rajzon talán látható , hogy váz összeállítás miből áll és hol vannak a majdan ágyútartó feladatot ellátó lécek. Nem egy nagy kunszt.
A kitt doboza a fa alapanyagokkal.
Fotómaratott külső díszítő elemek.
Ágyúcsövek , drót , és a réz borítás lemezei.
A kitt egyéb darabjai , oszlopok , csigák , háló stb.
Fedélzeti rácsok alapanyaga , ágyúnyílások keretei , csigák , kötelek. A kötél rendkívül kevés. Biztosan kell még sok méretben és méterben is.
Ilyen táblákból vannak kivágva lézerrel a főbb darabok. Mint gerinc , bordák , stb.
Ez a főfedélzet . Ebben az állapotában már az alapra fel van ragasztva a fedélzet padlózata. A padlózat 0,5 x 3 mm x 900 mm mahagóni . Ezt 60 mm hosszú darabokra vágva fél hossz eltolással kell felragasztani az alapra.
Itt már az összeállított gerincre és bordázatra kerül az első palánksor. Anyaga hárs 2x 6X 900 mm . Megjegyzem ennél a hajónál nem lehet egy réteg palánkkal dolgozni. A Price de Neuchatel ( Constucto ) esetében ( ami szintén dupla palánkozású ) elég volt , sőt jobb , csak az első palánksort felrakni nagyon gondosan , mert az első sor 2,5 mm vastag mogyoró fa anyag. Szépen felrakva és összecsiszolva nagyon mutatós. Ennek az belső palánksora hársfa. Következésképpen muszáj felrakni mert ez adja a stabilitást , majd a 0,5 mm mahagóni második sort mert csak úgy néz majd ki jól. A puha hárssal könnyű dolgozni , de nem maradhat végleges , hiszen puhafa lévén polírozhatatlan . Ezért az első sor felrakásának precizitására különösebb figyelmet nem fordítottam . Látszik is.
A hajó felülnézetben az alsó fedélzet már a helyén. Látszik a korábban említett két stabilizációs fedélzet sárgára festve. A fedélzeti nyílásokat az eredeti terv nem keretezteti körbe mert a majdan rákerülő fedélzeti rács miatt nem látható. Én viszont a tervtől eltérően a lejáratot nyithatóan kívánom majd elkészíteni és lejáró lépcsőt készíteni a raktérbe ami szintén látható lesz . Ezért kereteztem le a fedélzeti nyílást. A keresztben látható rudacskák a ragasztó kötéséig maradnak.
A tat látható szintén változtatással a rajzokhoz képest. Eredetileg a tatkabinokba nem lehet belátni. Én úgy szeretném ha a belátás biztosított lehetne , hogy sikerül -e az majd elválik. Ezért a tatkabinok padlóját szintén lepadlóztam és a falait fehérre festettem . A padlózás közbeni állapotot mutatja a kép.
Felülnézetben a hajó . Az alsó fedélzet melletti hajóoldal ( ahol is majd ágyuk lesznek a csiptetők látszanak ) csak külső palánkozású . Ami azt jelenti , hogy a bordák belső fele nincs burkolva. Valószínűleg az eredetin így volt. Én belülről is leburkolom az alsó fedélzet oldalát és a benyúló félfedélzet alját. Talán mutatósabb lesz. A burkolás úgy történt mint a külső hajótesten. Egy réteg hárs , majd a mahagóni.
A leírás szerint ha kész az első ( belső ) palák sor ( a hárs ) csiszolás után ragasztóval le kell kenni kívülről a hajótestet . Abból a célból , hogy majd az ágyúnyílások kivágásakor ( két borda közé két ágyúnyílás is kerül ) egybemaradjon a palánksor. Én ezt nem tartottam megbízhatónak ezért mikor a palánkozás kb. 2/3 nál tartott a legfelső sortól számítva belülről ( mert ekkor még jól hozzá lehet férni alulról is ) műgyantával és üveggyapot paplannal belülről megerősítettem. Ez később nem látható és biztosítja , hogy a 104 ágyúnyílás kivágásakor ne essenek szét esetleg a palánkok. Remélem. A képen a már megszilárdult műgyantás paplan látható még eldolgozás ( szintbe csiszolás előtt ).
A fenti képeken az látszik , hogy eldolgozás előtt hogyan nézett ki a belülre felkasírozott üveggyapot a műgyantával.
2004.02.16.
|
Írta: veroka () 2009. október 06. Kedd 11:40