Főoldal arrow Cikkek arrow Történelem arrow Tengeralattjárók arrow A Prince de Neufchatel építése
A Prince de Neufchatel építése PDF Nyomtatás E-mail

mephistomi, 2004. október 19. Kedd 19:32

Átlagos értékelés :    (0 szavazat)

Megtekintések száma : 24016    

Kedvenc : Nincs

Rovat : Cikkek, Roncstemető


A Kikötőben ismertetett Constructo-kittből készülő Prince de Neufchatel építését mutatjuk be ebben a cikksorozatban. A makett 1:50-es, hossza kb. 110 cm.
Nagyításhoz katt a képre

 

A végük felé vékonyodó árbocok és vitorlarudak csiszolását úgy csináltam hogy a munkaasztalhoz rögzített fúró tokmányába befogtam a rudat (megpróbáltam központosan hogy megforgatva ne üssön), majd közepes fordulaton durva csiszolóvászonnal (80-100-as) a nagyját lecsiszoltam, ezt követte a 200-as papírral a finom csiszolás. Akinek ez sem elég jó, felpolírozhatja 400-assal.

Figyelem: kis darab vásznat (és nem papírt!) kell használni, különben feltekeri a fa és eltörik a rúd! 

Nagyításhoz katt a képre

 

A vitorlarudak különböző mértékben vékonyodnak el. A rudak végének kialakítása: a fúrótokmányba fogott és végleges formára csiszolt rúd végét egyik kézzel stabilizálom (szabadon foroghat az ujjaim között csak megtámasztom hogy ne hajoljon ki), és a rúd végéhez illesztett háromszög keresztmetszetű tűreszelővel közepes fordulaton kireszelem a kívánt alakúra.

Nagyításhoz katt a képre

 

Ez a legkisebb vitorlarúd a Prince...-en. Ennek a kialakítása nem nehéz, először az egyik felét csiszolom meg, majd a másikat. A problémás rudak azok, amelyek 20-30 cm hosszúak, 6 mm átmérő középen és ez vékonyodik el 1,5 mm-ig a végére. Ezeknél a következőt csináltam: középen átlósan elvágtam a rudat majd megcsiszoltam őket a kívánt alakra és méretre, ezután pedig a vágási felületeket összeragasztottam. 

Nagyításhoz katt a képre

 

A leghosszabb keresztvitorlarudakat középen szét kellett vágni és csiszolás után összeragasztani (a lecsiszolt véggel befogva rendkívül törékennyé váltak...). A bumrudaknál ez nem volt probléma.

Nagyításhoz katt a képre

 

A hajótest a fedélzet burkolása és a mellvéd elkészítése után.  A mellvéd rétegelt lemezből van, melyet először ívre kell hajlítani, utána került rá a belső burkolat, kivágni az ágyúnyílásokat és a lőréseket, majd a külső burkolat és újból a lőrések kivágása. A mellvéd végleges vastagsága 6 mm-es. A lőrések belülről 1 mm vtg Manzonia faanyaggal lesznek burkolva.
A fedélzetet 10 cm hosszú, 5 mm széles (1 mm vtg) furnérral borítottam, egymáshoz képest 1/3 hossz távra eltolva. A lécek szélét 2B-s grafittal színeztem. Még gondolkodom a szögek megjelenítésén illetve a pácoláson (túl vajszínű). Ezt még a lakkozásig eldönthetem...
Ezután kezdődhetett a palánkozás, melyet a fedélzet irányából kezdtem a gerinc felé haladva.
 
Nagyításhoz katt a képre

 

A hajótest az elkészült palánkozással (egy rétegű) a csiszolás előtt. A palánklécek az orr felé elvékonyodnak, ezek ívét a felrakás és száradás után szikével alakítottam ki.

Nagyításhoz katt a képre

 

A tattükör palánkozását a csiszolás után fogom elvégezni, mivel a csiszolás miatt keletkező résekbe ékeket kell tenni. A tattükör borítása takarni fogja a palánklécek végeit.  

Nagyításhoz katt a képre

 

A palánkozás ezen a részen nem sikerült szépen, azonban a palánklécek 2 mm-es vastagsága elbírja az összecsiszolást anélkül hogy annyira elvékonyodna a léc hogy rés keletkezzen.

Nagyításhoz katt a képre

 

A csiszolást kézifúró tokmányába fogott gumialátétes csiszolókoronggal végeztem (-tük, mert kétemberes munka).

Nagyításhoz katt a képre

 

A gerinc mentén van javítanivaló, a csiszolókorong letépte az utolsó palánklécet. 

Nagyításhoz katt a képre

 

A csiszolás után a hézagok nagyobbak lettek. Az ékek beillesztése és összecsiszolása után ezek a rések nyomtalanul eltűnnek. 

Nagyításhoz katt a képre

 

Úgy nézem nincs szükség még egy réteg palánkra, bár egy vérbeli profi talán vitatkozna ezzel az állásponttal.

A csiszolás után bútorjavító viasszal eltüntetem a kisebb réseket és a furatok helyét.


   
Idézés a honlapján
Kedvenc
Nyomtatás
Küldés levélben

Utolsó frissítés : 2009. április 28. Kedd 17:19


Olvasók hozzászólása  Hozzászólás RSS küldése
 

Átlagos értékelés

   (0 szavazat)

 

Megjelenítve 10 a(z) 11 hozzászólásból

Hozzászólás nyelve: Magyar (11), English (0)

Írta: orlando () 2006. augusztus 16. Szerda 10:58

Írta: orlando 2006. augusztus 16. Szerda 10:58

nekem is tetszik de te egy réteg palánkot raksz rá?

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: mephistomi () 2005. december 12. Hétfő 08:44

Írta: mephistomi 2005. december 12. Hétfő 08:44

Nem adtam fel.1. Ha az árbocokat beállítom, akkor a szekrénybe már nem fér be. Egyéb helye meg nincs egyenlőre.2. Fiam kérésére megépítettem a Louise-t (lásd Galéria vagy Cikkek)3. Bounty kötélzettel szöszögtem, végre elkészült4. szerettem volna más típust készíteni, kapóra jött a River Queen, aminek sorozatát nemsokára láthatjátok.2006 tavaszán folytatom a Prince... projektet.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: viola () 2005. március 22. Kedd 19:46

Írta: viola 2005. március 22. Kedd 19:46

Ha megnézed a dátumot ( mikor kerültek a fenti képek ide ?) akkor talán jogos a kérdés: FELADTAD ?

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: bozsi () 2005. február 16. Szerda 14:47

Írta: bozsi 2005. február 16. Szerda 14:47

az alapok már megvoltak???.........és ha igen honnan??

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: bozsi () 2004. július 28. Szerda 20:56

Írta: bozsi 2004. július 28. Szerda 20:56

szerintem elég nehéz megépiteni de azért elég szép

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: mephistomi () 2004. április 29. Csütörtök 10:12

Írta: mephistomi 2004. április 29. Csütörtök 10:12

Violának: 2 v. 3 keresztrudat vágtam ketté, a leghosszabbakat, mégpedig azért mert az egyik végén befogom a fúróba, felétől lecsiszolom (a végén 1,5-2 mm átmérőre!), majd jönne a másik fele, de az 1-2 mm-es véget nem tudtam úgy befogni a fúróba hogy ne sérüljön. Ráadásul nagyon könnyen eltört. Hát ezért vágtam el.A bútorjavító viaszt még a Bountynál fedeztem fel, nekem bevált, a színnel sem volt gond.Az ágyúnyílásokról majd küldök képet, a külső borítással sokkal jobb, csak beleöregszik az ember mire kész lesz.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Maszatomy () 2004. április 26. Hétfő 08:28

Írta: Maszatomy 2004. április 26. Hétfő 08:28

Nem akartam beleszólni Viola véleményébe :) Nos, a dizájnt lefty találta ki. Tőle kértem engedélyt, hogy használhassam ezt a formátumot. De ne ezen vitázzunk. :)

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: mephistomi () 2004. április 26. Hétfő 08:08

Írta: mephistomi 2004. április 26. Hétfő 08:08

Nem is mondtam hogy én csináltam... (bár talán kellett volna mert nekem is tetszik), én azt gondoltam Maszatomy követte el a formátumot.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Vendég () 2004. április 23. Péntek 11:08

Írta: Vendég 2004. április 23. Péntek 11:08

lefty voltam..

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Vendég () 2004. április 23. Péntek 11:05

Írta: Vendég 2004. április 23. Péntek 11:05

Csak szerényen: az oldal az én munkám volt eredetileg...Egyébként tetszik a hajó, további jó munkát.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Megjelenítve 10 a(z) 11 hozzászólásból



Hozzászólás
A hozzászóláshoz be kell jelentkezni.
Belépés vagy regisztráció szükséges.

További hozzászólások...



mXcomment 1.0.5 © 2007-2024 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
 
< Előző   Következő >

www.hajomakett.hu
Hajomakett.hu - Vitorlás, hajó, makett