Főoldal arrow Cikkek arrow Történelem arrow Hajók története arrow A U.S.S. Constellation építése
A U.S.S. Constellation építése PDF Nyomtatás E-mail

lefty, 2004. október 19. Kedd 19:50

Átlagos értékelés :    (0 szavazat)

Megtekintések száma : 51061    

Kedvenc : Nincs

Rovat : Cikkek, Roncstemető

Tartalomjegyzék
A U.S.S. Constellation építése
oldal 2
oldal 3
oldal 4
oldal 5
oldal 6
oldal 7
oldal 8
oldal 9
oldal 10
A cikkben lefty (Berényi Péter) újabb hajójának építését mutatjuk be.
Nagyításhoz katt a képre!

Sziasztok!

Választásom másodjára szintén egy Artesania hajóra esett, mégpedig a U.S. Constellation-ra. Ez egy 1798-as amerikai fregatt.Méretek: 1035 mm hosszú, 1:85 méretarányú.Ez a kép a dobozáról készült.Egy rövid leírás: "A vitorlás hajók történetében nincs még egy hajó, melynek a tevékenységi köre ilyen kiterjedt lett volna.A U.S Constellation 1798-ban kezdte szolgálatát, és 1955-ben vonták vissza. A hajó küldetései magukba foglalták sok ellenséges hajó elfoglalását, és 1843-ban a Hawaii szigetek megvédését a Brit megszállástól, élelmiszer szállítását Írországba az 1845-tol 1849-ig tartó nagy éhínség idején. Ez volt az elso hadihajó, amely 1842-ben eljutott Kínáig, késobb, 1871-ben gyakorló hajó lett. Ma, évente több tízezer turista látogatja a Baltimore-i kikotoben."Hivatalos honlap: http://www.constellation.org/indexmain.html

Nagyításhoz katt a képre!

Nagyításhoz katt a képre!

A dobozban található egy 1:1-es méretarányú rajz/kép (fent), ennek a másik felén vannak a kötélzet felrakási tervek, ill. egy teljes hosszmetszet, és egy felülnézeti rajz (alsó kép).Ezenfelül találhatunk egy leírást, spanyolul,franciául,németül és angolul.Plusz természetesen az építést megkönnyíto, képes építési útmutató is a kitt tartalma. Igaz a képek fekete-fehérek, ami néha az anyagok kiválasztásánál hátrányt jelent.

Nagyításhoz katt a képre!

Nagyításhoz katt a képre!

A doboz tartalma még egy A0-ás lap, ezen kaptak helyet az árbócok, ill. keresztrudak elkészítési tervei, ill. ennek a másik oldalán vannak a vitorlatervek. Azt már elso ránézésre sem tudom h. hogyan lesz, mert mint a képen látható (alul), a vitorlák egy A1-es méretu helyet foglalnak el, a vászon amit adtak a kitt-hez viszont ennek csak kb. 2/3-a! Bár az elozo hajóm vásznából maradt, és mivel az is Artesania, szerintem ugyanaz az anyag! :)

Nagyításhoz katt a képre!
Itt láthatóak a fedélzeti elemek (elso-hátsó), amik épp a második réteget, a padlózatot kapják. A padlózat lécei 0.5 x 5 x 700 mm-es szálakban vannak a dobozban, ezeket 50mm-es darabokra vágtam, és fél hossz eltolással ragasztottam fel.
Nagyításhoz katt a képre!

Ezen a képen már kész a bordázat, itt is a hagyományos mód szerint lézerrel kivágott bordák voltak, amiket kitörés és némi csiszolás után, rá kellet illeszteni a gerincre. Itt már a középso fedélzeti elem a helyén van, ill. alatta kész van még két kisebb alsó fedélzet, ahova lesz lejárat, és látszani fognak. Ezeket a kisebb elemeket már elozoleg elláttam a burkolatukkal, ill. miután kész lettek le is lakkoztam oket, mivel az összeépítés után nem lesznek túlságosan hozzáférhetoek.

Nagyításhoz katt a képre!

Az elozo képhez képest nem sok változást látható, felkerültek a merevítések a bordák közé, ez hátul is ugyanígy megvan. Egyrészt merevítenek, de szerintem elsosorban az árbócok miatt kellett beragasztani oket, mivel ide kell majd furatot elhelyezni ami az árbócot tartja.Látható egy érdekesség is, a gyártó "kispórolta" az 5. borda közepét, ami pont ott van ahova az árbóc furata kerül...elég érdekes, maradék anyagból kipótoltam ezt a hiányosságot, biztos ami biztos! Egyébként ezt egy hátsó bordával is eljátszották...

Nagyításhoz katt a képre!

NAgyításhoz katt a képre!

Itt az orr ill. a far rész bordáinak megfelelo becsiszolás utáni képe látható. Ezt úgy csináltam, h. a fedélzeti elemeket a helyükre illesztettem, berajzoltam az ívüket, majd szikével lenagyoltam a bordákat, tureszelovel finomítottam, és lecsiszoltam. Közben egy "próbapalánk"-kal néztem h. jók-e az ívek.
Nagyításhoz katt a képre!

Felkerült a középso fedélzet belso oldali palánkozása.Ezen a képen látszik a hátsó merevítés is az árbóchoz.

Nagyításhoz katt a képre!

Ez ugyanaz a fázis, csak közelrol láthatóak a palánkok.Ezeket a palánkokat vastagon bekentem ragasztóval, h. majd az ágyúnyílások kivágásánál ne essenek szét....remélem jó volt az elképzelésem és tényleg egyben maradnak!

Nagyításhoz katt a képre!

Jelenleg itt tartok, kezdodhet a palánkozás! :)



   
Idézés a honlapján
Kedvenc
Nyomtatás
Küldés levélben

Utolsó frissítés : 2009. április 28. Kedd 17:20


Olvasók hozzászólása  Hozzászólás RSS küldése
 

Átlagos értékelés

   (0 szavazat)

 

Megjelenítve 10 a(z) 78 hozzászólásból

Hozzászólás nyelve: Magyar (78), English (0)

Írta: Putyi () 2006. augusztus 13. Vasárnap 09:43

Írta: Putyi 2006. augusztus 13. Vasárnap 09:43

Igazán feltehetnél képeket a kész hajóról is! :)

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: csumi () 2005. április 27. Szerda 09:32

Írta: csumi 2005. április 27. Szerda 09:32

Doma. Foton bemutathatnáld a hjaódidat müködésközben.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: csumi () 2005. április 26. Kedd 12:24

Írta: csumi 2005. április 26. Kedd 12:24

Most már értem . Furcsáltam is volna.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: lefty () 2005. április 26. Kedd 10:17

Írta: lefty 2005. április 26. Kedd 10:17

Csumi azok nem ágyúk, a hátsó kettő tartja majd a mentőcsónakot, végülis egyfajta csónakdaru, csak nem behajtható, a másik kettő pedig a fővitorlarúd fordító köteleit fogadja.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: csumi () 2005. április 25. Hétfő 17:00

Írta: csumi 2005. április 25. Hétfő 17:00

Szép a hajód. Azok a fehérek amik kiálnak az hajód oldalábol azok micsodák. Ágyuk és fehérek lennének? Az első képen.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: KJani () 2005. április 23. Szombat 07:49

Írta: KJani 2005. április 23. Szombat 07:49

Gratulálok a szép munkádhoz!

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: lefty () 2005. január 28. Péntek 10:27

Írta: lefty 2005. január 28. Péntek 10:27

Köszönöm a hozzászólásokat!Viola, a poén az h. gyárilag ugyanazt a kötelet adták oldalkötélnek is mint hágókötélnek, ami elméletileg 0.25-ös.Ezért vettem 0.5-ös kötelet oldalkötélnek, de mint Te is látod, nem igazán dupla a vastagsága, a 0.75-ös meg szerintem már túl vastag lett volna...lehet h. meg kellene tanulnom a kötélverést....

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: viola () 2005. január 27. Csütörtök 17:56

Írta: viola 2005. január 27. Csütörtök 17:56

Hali ! Szép a hajó ! Ami talán nem az igazi : az olhalmerevítő kötelekhez képest erősnek tűnnek a hágókötelek , az agyúkra sikeríts még legalább 2-2 kötelet. Az mutatós is és a valóságban is volt minimum 2 db visszahúzó kötél ( oldalanként 1-1) és és egy vastag ami a hátrafutásban fogta meg az ágyút. Ezt még bőven be lehet tenni most is. Amúgy szépen megcsináltad a kötélzetet.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: zsozsi () 2005. január 27. Csütörtök 15:35

Írta: zsozsi 2005. január 27. Csütörtök 15:35

NEM LÁTOM! És ez baromira bosszant! Nos, kinek mi az ötlete a problémámra? (Azon már túl vagyok, hogy szétverem, kidobom, stb.)A gép XP.Így csak a hozzászólókra hagyatkozva gratulálhatok.zsozsi

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Beacon () 2005. január 04. Kedd 22:31

Írta: Beacon 2005. január 04. Kedd 22:31

Szia! Köszi az infót! A vitorla kötélszegélyéhez milyen -vastagság,szin- kötelet fogsz használni? A kormánylapátot csak befürészelted vagy át is vágtad? E-mail címemre küldjél légyszi közeli fotót a kormánylapát és a tat csatlakozásáról (füzet 48as ábrája), ahol ki kell fúrni! Ez nem világos számomra!! Irásodban a 6.rész utolsó képénél: (binnacle)= iránytűtartó van a kormány elött.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Megjelenítve 10 a(z) 78 hozzászólásból



Hozzászólás
A hozzászóláshoz be kell jelentkezni.
Belépés vagy regisztráció szükséges.

További hozzászólások...



mXcomment 1.0.5 © 2007-2024 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
 
< Előző   Következő >

www.hajomakett.hu
Hajomakett.hu - Vitorlás, hajó, makett