Főoldal arrow Cikkek arrow Egyebek arrow Modellek arrow A U.S.S. Constellation építése
A U.S.S. Constellation építése PDF Nyomtatás E-mail

lefty, 2004. október 19. Kedd 19:50

Átlagos értékelés :    (0 szavazat)

Megtekintések száma : 50978    

Kedvenc : Nincs

Rovat : Cikkek, Roncstemető

Tartalomjegyzék
A U.S.S. Constellation építése
oldal 2
oldal 3
oldal 4
oldal 5
oldal 6
oldal 7
oldal 8
oldal 9
oldal 10

Nagyításhoz katt a képre!

A második réteg felrakása közben, itt is az elso réteghez hasonlóan fentrol kezdtem, és lentrol szembe haladva végeztem a palánkok felrakását.

Nagyításhoz katt a képre!

Végre kész a második réteg is, kicsit már kezdtem ráunni hogy ugyanazt (palánkozás) csinálom egy hónapja! :)

Nagyításhoz katt a képre!

Csiszolás után az ágyúnyílások feljelölése történt. Ezt a mellékelt metszeti ábráról átmásoltam 2db összeragasztott pausz papírra, majd kivágtam a nyílásokat, és ceruzával berajzoltam a hajótesten.

Nagyításhoz katt a képre!
Itt már elo vannak fúrva az ágyúnyílások. A felrajzolt nyílások átlóit is berajzoltam, majd a középpontba minifúróval egy 2mm-es furatot készítettem. Ez a központi furat vezette meg a fafúrót. A nyílások mérete 10x10mm, eloször nagy merészen a 10-es fafúrón gondolkodtam, aztán inkább 8-ason, de a gyakorlat rákényszerített a 6-osra! :)
Nagyításhoz katt a képre!

Ezen a képen már kész az alsó sor ágyúnyílás. A 6-os furat után jött a minireszelo, ezzel alakítottam ki a végso négyszöget. Aztán egy pár nyílás elkészítése után úgy döntöttem h. veszek egy marófejet a minifúróba, ezzel felgyorsult a munka, ill. reszelni már csak minimálisan a sarkokat kellett.

Nagyításhoz katt a képre!

Az egyik oldalon kész az összes ágyúnyílás...

Nagyításhoz katt a képre!

Itt az orr rész kialakítását csináltam meg. A kiugró léc alatt kerül kifúrásra az orrárbóc helye.
Nagyításhoz katt a képre!

Az orrtörzs felhelyezéséhez ki kellett vágni a palánkokat. Ezt szikével, majd reszelovel alakítottam ki. A maketten a látható törzsrészt külön kell több darabból felragasztani a hajó orrára ill. aljára.

Nagyításhoz katt a képre!

A középso fedélzeten lévo "duplafalú" ágyúnyílások oldalfalainak beragasztása, majd csiszolása.

Nagyításhoz katt a képre!

Ezen a képen már festésre készen áll a hajótest, elotte még 800-as csiszolópapírral végigcsiszoltam. Azt hittem már nem lehet simább, de ez a 800-as papír csodákra képes! :)



   
Idézés a honlapján
Kedvenc
Nyomtatás
Küldés levélben

Utolsó frissítés : 2009. április 28. Kedd 17:20


Olvasók hozzászólása  Hozzászólás RSS küldése
 

Átlagos értékelés

   (0 szavazat)

 

Megjelenítve 10 a(z) 78 hozzászólásból

Hozzászólás nyelve: Magyar (78), English (0)

Írta: Putyi () 2006. augusztus 13. Vasárnap 09:43

Írta: Putyi 2006. augusztus 13. Vasárnap 09:43

Igazán feltehetnél képeket a kész hajóról is! :)

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: csumi () 2005. április 27. Szerda 09:32

Írta: csumi 2005. április 27. Szerda 09:32

Doma. Foton bemutathatnáld a hjaódidat müködésközben.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: csumi () 2005. április 26. Kedd 12:24

Írta: csumi 2005. április 26. Kedd 12:24

Most már értem . Furcsáltam is volna.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: lefty () 2005. április 26. Kedd 10:17

Írta: lefty 2005. április 26. Kedd 10:17

Csumi azok nem ágyúk, a hátsó kettő tartja majd a mentőcsónakot, végülis egyfajta csónakdaru, csak nem behajtható, a másik kettő pedig a fővitorlarúd fordító köteleit fogadja.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: csumi () 2005. április 25. Hétfő 17:00

Írta: csumi 2005. április 25. Hétfő 17:00

Szép a hajód. Azok a fehérek amik kiálnak az hajód oldalábol azok micsodák. Ágyuk és fehérek lennének? Az első képen.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: KJani () 2005. április 23. Szombat 07:49

Írta: KJani 2005. április 23. Szombat 07:49

Gratulálok a szép munkádhoz!

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: lefty () 2005. január 28. Péntek 10:27

Írta: lefty 2005. január 28. Péntek 10:27

Köszönöm a hozzászólásokat!Viola, a poén az h. gyárilag ugyanazt a kötelet adták oldalkötélnek is mint hágókötélnek, ami elméletileg 0.25-ös.Ezért vettem 0.5-ös kötelet oldalkötélnek, de mint Te is látod, nem igazán dupla a vastagsága, a 0.75-ös meg szerintem már túl vastag lett volna...lehet h. meg kellene tanulnom a kötélverést....

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: viola () 2005. január 27. Csütörtök 17:56

Írta: viola 2005. január 27. Csütörtök 17:56

Hali ! Szép a hajó ! Ami talán nem az igazi : az olhalmerevítő kötelekhez képest erősnek tűnnek a hágókötelek , az agyúkra sikeríts még legalább 2-2 kötelet. Az mutatós is és a valóságban is volt minimum 2 db visszahúzó kötél ( oldalanként 1-1) és és egy vastag ami a hátrafutásban fogta meg az ágyút. Ezt még bőven be lehet tenni most is. Amúgy szépen megcsináltad a kötélzetet.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: zsozsi () 2005. január 27. Csütörtök 15:35

Írta: zsozsi 2005. január 27. Csütörtök 15:35

NEM LÁTOM! És ez baromira bosszant! Nos, kinek mi az ötlete a problémámra? (Azon már túl vagyok, hogy szétverem, kidobom, stb.)A gép XP.Így csak a hozzászólókra hagyatkozva gratulálhatok.zsozsi

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Beacon () 2005. január 04. Kedd 22:31

Írta: Beacon 2005. január 04. Kedd 22:31

Szia! Köszi az infót! A vitorla kötélszegélyéhez milyen -vastagság,szin- kötelet fogsz használni? A kormánylapátot csak befürészelted vagy át is vágtad? E-mail címemre küldjél légyszi közeli fotót a kormánylapát és a tat csatlakozásáról (füzet 48as ábrája), ahol ki kell fúrni! Ez nem világos számomra!! Irásodban a 6.rész utolsó képénél: (binnacle)= iránytűtartó van a kormány elött.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Megjelenítve 10 a(z) 78 hozzászólásból



Hozzászólás
A hozzászóláshoz be kell jelentkezni.
Belépés vagy regisztráció szükséges.

További hozzászólások...



mXcomment 1.0.5 © 2007-2024 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
 
< Előző   Következő >

www.hajomakett.hu
Hajomakett.hu - Vitorlás, hajó, makett