Main page arrow Articles arrow Literature arrow Previews arrow A Pinta építése !!!
A Pinta építése !!! PDF Print E-mail

By Tyrman, on 2004. October 19. Tuesday 20:04

Average user rating :    (0 vote)

Views : 39075    

Favoured : None

Published in : Articles, Intermittent

Article Index
A Pinta építése !!!
Page 2
Page 3
Page 4
Nagyításhoz katt a képre!

Az előző rész végén a hajó palánkozás utáni állapotát mutattam be több képen át. Ezt a részt a gittelés utáni csiszolt állapot, közel ugyanolyan képeinek bemutatásával kezdem. Bár a csiszolás nem végleges, hisz kerülnek fel még részek (pl. egy újabb sor palánk),amelyek a későbbi képeken láthatóak lesznek. Ezeket szintén szintre kell majd csiszolni, így korai lenne a végleges csiszolás.

Nagyításhoz katt a képre!

Az orr rész gittelés után közelről.

Nagyításhoz katt a képre!

Még közelebbről az orr.

Nagyításhoz katt a képre!

A hajó hátsó része és a tattükör közelről.

Nagyításhoz katt a képre!

Itt pedig a hajó oldalról. Itt még hiányzik az említett palánksor.

Nagyításhoz katt a képre!

Miután a palánkozás elkészült következő lépésknek a főfedélzet elkészítését választottam. Ehhez elöbb le kellett vágnom a bordák fedélzet szint feletti részét. erről a műveletről elfelejtettem képet készíteni, de ezen rész utolsó képén majd látható lesz a hiányuk. A főfedélzet egy 1mm lap burkolásával készül el. Sajnos, mint Gyusea Ninajánál itt se voltak tökéletesek a sablonok. Ezért a korábbi részben látható lap helyett újat kellett vágnom. Mivel mot már tudtam a helyére próbálni a fedélzetet, így sikerült pont méretre vágnom az alap lemezt. Majd jöhettek az árbóc és horgonykötél furatainak elkészítése. A furatokat megfelelő átmérőjű csavarhúzóval készítettem el.

Nagyításhoz katt a képre!

Ezen a képen a fedélzeti pallók felrakásának kezdete látható. Sajnos a kép elég rosszul sikerült, így a lécek más színűnek látszanak, de ez nem így van. A könyvekben és a cikkekben olvasottak alapján a fedélzet középvonalától kifeléhaladva párban raktam fel az 50 mm-es darabkákat. Az 1:65-ös mérataránynál ez valós méretben 3.25 m. Úgy gondolom ez még reális méret lehet. Az 50 mm mellett azért döntöttem mert a lécek amiket vettem 550 mm-esek voltak. Visszatérve a fedélzet készítéséhez a képen látható "piramis alakú" struktúra az egész deszkázási folyamatot végig kísérte. Így minden fázisban szinte ugyanez volt látható, csak több pallóval.

Nagyításhoz katt a képre!

Íme a kész főfedélzet! A képen már látható, hogy a fedélzetnevk van íve. És más a háttér színe is. Ez annak köszönhető, hogy Párocskámmal együtt végre saját lakásba költöztünk. Az elmúlt hetekben ez kötötte le az időm jókora részét és a fedélzet addig is a hajóban a helyén pihent. Így felvette a végleges alakját. :)

Nagyításhoz katt a képre!

Hogy kritizálható legyen a munkám egy közeli kép a főárboc környékéről. Egyébként miután elkészult a deszkázás a furatokat tűreszelővel alak-, és mérethelyesre reszeltem.

Nagyításhoz katt a képre!

A főfedélzet a helyére került. Itt látható a bordázat kiálló részeinek hiánya, valamint a jó megfigyelő észreveheti a már említett plusz egy sor palánkot.



   
Idézés a honlapján
Kedvenc
Nyomtatás
Küldés levélben

Last update : 2009. April 28. Tuesday 17:21


Users' Comments  RSS feed comment
 

Average user rating

   (0 vote)

 
Comment language: Magyar (53), English (0)

Add your comment
Only registered users can comment an article. Please login or register.

No comment posted



mXcomment 1.0.5 © 2007-2024 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
 
< Prev   Next >

www.hajomakett.hu
Hajomakett.hu - Vitorlás, hajó, makett