Főoldal arrow Cikkek arrow Történelem arrow Magyar történelem arrow A Pinta építése !!!
A Pinta építése !!! PDF Nyomtatás E-mail

Tyrman, 2004. október 19. Kedd 20:04

Átlagos értékelés :    (0 szavazat)

Megtekintések száma : 39122    

Kedvenc : Nincs

Rovat : Cikkek, Roncstemető

Tartalomjegyzék
A Pinta építése !!!
oldal 2
oldal 3
oldal 4

 

A képsor a fedélzeti pallók felrakásának folyamatát mutatja be. A cikk ezen részébe azért kerültek be, mert az előző részben nem sikerült megmutatnom, hogyan csináltam.

Kész a hajó két fedélzete.

Ez a képsor a hajó fenékvíz-szivattyújának készítését ábrázolja. A történethez hozzátartozik, hogy ez már a második szivattyú. Az első balsafából készült, de az utolsó lépéseknél sikeresen eltörtem. Ezért előrőlkezdtem az egészet, ezuttal fenyőt használtam (gázgyújtó gyufát).Ebből vágtam és reszelgettem ki a 13+2 dongát, a szivattyúkarját, a zárófedelet, és a talpfát. Hurkapálcából pedig a kifolyó nyillást, valamint a szivattyú magját alkotó elemet. A dongavasak Imi tanácsára sörösdobozból lettek kivágva. A dugattyúszár és a kapcsolódó mozgó elemek 0.3 mm-es drótból. Összessen 34 alkatrészből lett összeállítva a szerkezet.A dongafákat, Imi tanácsára amit ki kell emelni, hisz számomra nagyon hasznos volt, úgy készítettem, hogy a gyufaszálakból (sikerült ünnepi gyufaszálat beszerezni, ami kb 150 mmm) 1x1 mm keresztmetszetű léceket vágtam és reszeltem. Ezeket kétvégüknél fogva leragasztottam, majd kb 75 fokos szögben trapéz keresztmetszetűre reszeltem. Erre azért volt szűgség, hogy szépen egyenletesen tudjam a dongákat a mag köré felrakni. Többé kevésbé sikerült is. Majd megfelelő méretű darabokat vágtam le. Ezeket ragasztottam a 4mm-es hurkapálca "mag" köré. Mivel később úgy se látszik a szerkezet belseje, ezt itt megtehettem.A 3. és 4. kép a pácolás elötti állapotot mutatja. Itt már látszik a szivattyú zárófedele és a talpfa is. A talp 3 a fedél 4 lécből lett ragasztva. Valamint látható a kifolyócső is. A végleges darabon nem ez látható, mivel sikerült ezt a darabot elrepesztenem. Jelenleg nem rendelkezem kisméretű fúróhegyekkel. A csövön látható furatot tűvel véstem. A fenyő azonban nagyon könnyen reped szálirányba.

Itt a pácolás (vizesalapú tölgy pác) utáni, teljesen szerelt állapotban látható a szivattyú. A dongavasakat még festeni fogom feketére, hogy mivel azt még nem döntöttem el. Imi erre is tett több javaslatot, majd tesztelem őket.A 2. képen a pillanatragasztó okozta hiba látható. Tapasztalatlanságom miatt, sok került a fára. Tanácsot kérek mindenkitől, akinek van ötlete, hogyan lehetne eltávolítani ezt a kemény réteget.Végül 3. képen a szivattyú egy 1 Ft-oson áll. :) Ezt a képet csak a méret érzékeltetése miatt tettem be. Egyébként a szivattyú törzsének átmérője 6mm a törzs magassága 14mm.

Nagyjából itt fog helyet kapni a hajón a szerkezet.

 



   
Idézés a honlapján
Kedvenc
Nyomtatás
Küldés levélben

Utolsó frissítés : 2009. április 28. Kedd 17:21


Olvasók hozzászólása  Hozzászólás RSS küldése
 

Átlagos értékelés

   (0 szavazat)

 

Megjelenítve 10 a(z) 53 hozzászólásból

Hozzászólás nyelve: Magyar (53), English (0)

Írta: orlando () 2006. augusztus 16. Szerda 20:28

Írta: orlando 2006. augusztus 16. Szerda 20:28

nekem is tetszik papir bordázat a többi meg fából nem is olyan rossz ötlet 8)

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Tyrman () 2006. július 18. Kedd 09:14

Írta: Tyrman 2006. július 18. Kedd 09:14

Az nem baj, ha több van. Tanulmányozd Gyusea Nina-ját. Nagyon hasznos lesz számodra. :)

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: orlando () 2006. július 17. Hétfő 18:05

Írta: orlando 2006. július 17. Hétfő 18:05

az jó csak akkor két fapinta lesz fenn az oldalon mert én is belefogok egybe:)

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Tyrman () 2006. július 17. Hétfő 09:36

Írta: Tyrman 2006. július 17. Hétfő 09:36

A hajótest hossza 33 cm. Hogy befejezem-e? Nos a papírral kapcsolatban mostanában jópár próbálkozásom kudarcba fulladt. Lehet, hogy fából lesz majd?

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: orlando () 2006. július 16. Vasárnap 10:46

Írta: orlando 2006. július 16. Vasárnap 10:46

Tyrman!mekkora lesz a hajó?

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: wercome () 2005. február 17. Csütörtök 08:23

Írta: wercome 2005. február 17. Csütörtök 08:23

Azt hiszem megfelelő lesz a hordó, akkor most megrendelnék 12 darabot, de eperfából!

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Tyrman () 2005. február 16. Szerda 13:44

Írta: Tyrman 2005. február 16. Szerda 13:44

A kevés időmben amit hajóm építésére tudok fodítani, a hajó felszerelésí tárgyait készítgetem. Hisz ezek az apróságok szöszölős dolgok, de félre lehet tenni őket akár napokra is.Mostanában kádárnak csaptam fel. Az ez irányú kísérletem itt található meg.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: wercome () 2005. január 12. Szerda 09:10

Írta: wercome 2005. január 12. Szerda 09:10

Egy kis órás csavarhúzót szoktam használni, rácsöppentek és ezzel kenem meg vékonyan ( vagy ahogy igényli ) a felületet

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: kaloz () 2005. január 11. Kedd 18:16

Írta: kaloz 2005. január 11. Kedd 18:16

A Loctite-nak van gél állományú pillanatragasztója, már dolgoztam vele. Az biztos hogy nem folyik ki olyan könnyen a tubusból, mint a folyékony, olyan mint egy hagyományos makettragasztó (mármint az állagát tekintve). Emiatt viszont két felület közé cseppentini nem lehet, mint a folyékonyt, mert azzal ellentétben nem szívódik be a résbe.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Tyrman () 2005. január 11. Kedd 11:08

Írta: Tyrman 2005. január 11. Kedd 11:08

A tervrajzoknak megfelelően 1mm-es vastagságú a palánkhoz használt karton.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Megjelenítve 10 a(z) 53 hozzászólásból



Hozzászólás
A hozzászóláshoz be kell jelentkezni.
Belépés vagy regisztráció szükséges.

További hozzászólások...



mXcomment 1.0.5 © 2007-2024 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
 
< Előző   Következő >

www.hajomakett.hu
Hajomakett.hu - Vitorlás, hajó, makett