By GyuSea,
on 2004. October 19. Tuesday 20:12
|
Average user rating : (0 vote) |
Views : 41287 |
Favoured : None |
Published in : Articles, Intermittent |
4 of 5 Page
|
Egy rakodó nyílás készítésének kezdete. A keret 4x2-es lécből készült. A fedélhez 1 mm-es falemezből lettek kivágva 4x1-es csíkok.
|
|
Elkezdtem a szivattyú készítését is. Ehhez is az 1 mm-es lemezből hasítottam a szükséges anyagok nagyrészét. O4 mm-es 8 mm hosszú rúdra radasztottam a kb. 1 mm széles és 10 mm hosszú leceket. A méretek, alakok meghatározásánál, csak néhány rajz volt segítségemre, így ezek csak hozzávetőlegesek. |
|
Az első összefogató abroncs elég bunkóra sikerült. Ez ugyan úgy mint a "dugattyú rúd" pillanatforrasztóónból készült. A közeli képeket tanúlmányozva, hamar igazat adtam annak a véleménynek, hogy túl vastag. |
|
Az apró alkatrészek készítése mellet, persze elkezdtem a palánkozást is. A palánk 3x1 mm-es léc, mint már korábban említettem. Mivel vékony így jól ráhajlott a bordákra, csak a hajó orrnál kellet kicsit előhajlítani. Ehhez készítettem egy lemezhajlítóhoz hasonló szerkezetett. A beáztatott palánkot bevezettem három henger közé. A középső hengerrel lehetett a rádiuszt állítani. A palánkot ezután ebben a szerkezetben hagytam megszáradni. Elég szaporátlan módszer... szerencsére a siófoki találkozó Petrofszky Zoli mutatott ennél jobb módszert! :) A hevített konzerzdobozos módszer nem a legjobb a palellakásban, így próbálkoztam a vasaló élén hajlítani, de végül a feleségem hajsütője bizonyult a legjobbnak, úgy hogy a hajlítás előtt megmártom a lecet vízben. A hajsütő azért is jó, mert meg lehet fogni a palánk végét vele, így könnyen hajlítható a léc legvége is. Viszont hatékonyan csak vékony lecek hajthatóak vele. |
|
A palánkok rögzítéséhez csipeszeket, íratkapcsokat, drótokat használtam.... |
|
... később rájöttem hogy befőttes gumival sokkal egyszerűbb a főfedélzetnél, tekintve a bordák felső részén van ez a túlnyúló rész, ami majd később kerül levágásra. Ebbe jól beakasztható a gumi, így csak a tatfedélzet alatti palánkokkal tököltem többet. A palánkozás most kb. fél állapotban van. el |
|
A rakodó nyílás kerete gesztenye páccal, és az egész egy réteg matt lakkal lekenve. Szeszes fapác: 320 Ft Matt lakk 0,75 l: 1.750 Ft (egy életre elég lesz :)) Észter hígító 1 l: 990 Ft |
|
A szívattyút is ezzel a páccal színeztem. |
|
A kormánylapátot is elkezdtem összeállítani, 5x1-es léc két rétegben van összeragasztva, erre rakok még majd két réteget. |
|
A feljáró két oldalt 5x2 léc, amibe a megfelelő szögben belefűrészeltem, ebbe ragasztottam a vízszintes lécsőfokokat, 2 db 3x1 mm lécből fokonként. |
|
A rakodó nyílás elkészült. O1 mm-es rézrótból készültek a karikák. 2 mm-es rúdra szorosan feltekertem a drótot rúgó szerűen, majd egy oldalt végigvágtam, és egyengettem. A másik fél egyedileg készült. |
|
A szivattyú is kész nagyjából, de itt is meg a feljárónál is csúnya ahol megfolyt a ragasztó, valamint a festés is korrekcióra szorul... |
|
Az ablak műanyag vonalzóból van kivágva, a hátsó oldalát bekarcoltam, majd a hornyokat alkoholos filcel áthúztam. A belső oldalát csak papírral políroztam, kívülről géppel teljesen fényesre.Szerszám költség eddig 9.260 FtMakett költség eddig: 5.722 FtMindösszesen eddig: 14.982 Ft |
|
|
|
Last update : 2009. April 28. Tuesday 17:22 |
Users' Comments |
|
Average user rating
(0 vote) |
|
Comment language: Magyar (72), English (0)
Add your comment
|