Main page arrow Articles arrow History arrow History of ships arrow Prinz Eugen építés
Prinz Eugen építés PDF Print E-mail

By Sebestyén Gábor, on 2004. October 20. Wednesday 19:20

Average user rating :    (0 vote)

Views : 36284    

Favoured : None

Published in : Articles, A modern ship models

Article Index
Prinz Eugen építés
Page 2
Page 3
Page 4
There are no translations available

A következő cikksorozatban a Samek nevű cég egyik makettjének megépítésével szeretnélek megismertetni titeket. A kit a második világháborús német haditengerészet Prinz Eugen nevű nehézcirkálóját ábrázolja 1945-ös állapotában.
Ezt azért tartom lényegesnek megemlíteni, mert a Samek olyan maketteket ad ki, amelyek egy meghatározott időszakban ábrázolnak hajókat. Ezért ha ettől el akarunk térni, akkor az több-kevesebb átépítést igényel. Én az 1944 végi állapotot építettem meg, egyrészt mert ez igényelte a legkevesebb átépítést és mivel a legtöbben az 1941-es állapotban ábrázolták a hajót, ettől is szerettem volna eltérni.

 
 
 
 
 
 
 
 
Az építést a törzzsel kezdtem. Itt mindjárt szeretnék is bemutatni egy módszert, amely hasznos lehet, ha ecsettel festünk. Én "karcolás"-nak nevezem ezt a módszert és minden maketten alkalmazom, ahol a fedélzet egybe van öntve a felépítménnyel.
 
Mi ez a módszer ? Fogjunk egy szikét és karcoljunk végig egy kis "csatornát" a felépítmény alapjánál (Lásd a képeket! A "csatornát" egy vékony piros csík jelzi). Lassan csináljuk, mert ha megvágjuk a fedélzetet vagy a felépítményt, a vágás látszani fog a festés után is. Ha készen vagyunk ismételjük meg a dolgot a hullámtörőnél. Mire jó ez a módszer ? A fedélzet és a felépítmény színe különböző. Ez a kis "csatorna" pedig megakadályozza a két szín keveredését.
 
A következő lépés a fedélzet és a felépítmény alapjának festése volt. Most látható, hogy milyen hasznos a "csatorna". Most egy olyan rész jött, amit nem igazán értettem. Az elülső és hátsó felépítmény alapja két nagyméretű alkatrész. Az egyik darabból ki kellett vágnom egy kis darabot, mert túl hosszú volt. A vágást az összeállítási rajzon is jelölik, de nem "magyarázzák" miért kell.
 
Ezután nekiláttam a híd összerakásának. Ez hat alkatrész összeállítását jelentette. Az illeszkedés remek volt. Az egyedüli módosítás az volt, hogy kartonból megépítettem a repeszvédő pajzsokat a célmegjelölők körül.
 
Az egyedüli dolog pedig, amit észrevettem, hogy nem szabad az 1-es számú alkatrészt a 6-hoz ragasztani (vagyis a létrát az árbóchoz), mert utána nem tudjuk az árbócot a helyére illeszteni.
 
Egy általános tanácsot adnék még. Mindig ellenőrizzük (különböző szögből), hogy az egész hídszekció egyenes.
 
A következő lépés a kémény megépítése volt. Egy különbséget vettem észre a valódihoz képest. A kémény két oldalán lévő AA platformok közti gyalogjáró nem repeszvédő pajzzsal, hanem korláttal van bekerítve. Valamint van egy kisebb gyalogjáró is feljebb. Ezt kartonból alakítottam ki.
 
A következő részben a hátsó felépítmény és árbóc építéséről fogok írni.
 
Sebi
 

   
Idézés a honlapján
Kedvenc
Nyomtatás
Küldés levélben

Last update : 2007. November 19. Monday 20:15


Users' Comments  RSS feed comment
 

Average user rating

   (0 vote)

 
Comment language: Magyar (3), English (0)

Add your comment
Only registered users can comment an article. Please login or register.

No comment posted



mXcomment 1.0.5 © 2007-2024 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
 
< Prev   Next >

www.hajomakett.hu
Hajomakett.hu - Vitorlás, hajó, makett