Az építést a törzzsel kezdtem. Itt mindjárt szeretnék is bemutatni egy módszert, amely hasznos lehet, ha ecsettel festünk. Én "karcolás"-nak nevezem ezt a módszert és minden maketten alkalmazom, ahol a fedélzet egybe van öntve a felépítménnyel.
Mi ez a módszer ? Fogjunk egy szikét és karcoljunk végig egy kis "csatornát" a felépítmény alapjánál (Lásd a képeket! A "csatornát" egy vékony piros csík jelzi). Lassan csináljuk, mert ha megvágjuk a fedélzetet vagy a felépítményt, a vágás látszani fog a festés után is. Ha készen vagyunk ismételjük meg a dolgot a hullámtörőnél. Mire jó ez a módszer ? A fedélzet és a felépítmény színe különböző. Ez a kis "csatorna" pedig megakadályozza a két szín keveredését.
A következő lépés a fedélzet és a felépítmény alapjának festése volt. Most látható, hogy milyen hasznos a "csatorna". Most egy olyan rész jött, amit nem igazán értettem. Az elülső és hátsó felépítmény alapja két nagyméretű alkatrész. Az egyik darabból ki kellett vágnom egy kis darabot, mert túl hosszú volt. A vágást az összeállítási rajzon is jelölik, de nem "magyarázzák" miért kell.
Ezután nekiláttam a híd összerakásának. Ez hat alkatrész összeállítását jelentette. Az illeszkedés remek volt. Az egyedüli módosítás az volt, hogy kartonból megépítettem a repeszvédő pajzsokat a célmegjelölők körül.
Az egyedüli dolog pedig, amit észrevettem, hogy nem szabad az 1-es számú alkatrészt a 6-hoz ragasztani (vagyis a létrát az árbóchoz), mert utána nem tudjuk az árbócot a helyére illeszteni.
Egy általános tanácsot adnék még. Mindig ellenőrizzük (különböző szögből), hogy az egész hídszekció egyenes.
A következő lépés a kémény megépítése volt. Egy különbséget vettem észre a valódihoz képest. A kémény két oldalán lévő AA platformok közti gyalogjáró nem repeszvédő pajzzsal, hanem korláttal van bekerítve. Valamint van egy kisebb gyalogjáró is feljebb. Ezt kartonból alakítottam ki.
A következő részben a hátsó felépítmény és árbóc építéséről fogok írni.
Sebi
|