A hátsó felépítmény és árbóc megépítése előtt tettem egy kis kitérőt.
Mivel a hajót egy diorámába szerettem volna illeszteni, így most elkészítettem a dioráma alapját. Ez nem más, mint egy farostlemez darab, amit egy képkeretezővel bekereteztettem. Azt sajnos elfelejtettem mondani neki, hogy nem kép fog a keretbe kerülni, ezért még egy akasztót is tett rá!
A lemezt sötétkékre festettem, majd száradás után szabálytalan világoskék csíkokat festettem bele, hogy a mélységet szimuláljam. A "víz" egy olyan üvegből készült, amit bizonyára ti is jól ismertek. Általában lakótelepeken építik be konyha és szobaajtókba. Az üveg egyik fele szemcsés, a másik fele viszont sima.
Ezt a sima felületet jól felhígított világoskékkel festettem át. Száradás után az üveget, a sima felével lefelé, szilikonkaucsukkal, a helyére ragasztottam. Ezután a szemcsés felületet híg világoszölddel lefestettem. Végül lefestettem a hajó törzsét és a helyére ragasztottam.
Ami még nem látszik a képen, az a hullámok, melyeket később festettem meg. A végső lépés az volt, hogy a már fentebb említett szilikonkaucsukból egy kis adagot szétkentem az üvegen, a hajó törzse körül. Ez arra volt jó, hogy valamelyest csökkentette az üvegfelület csillogását.
A következő lépés az volt, hogy a hídszekciót a helyére ragasztottam. Felraktam a maratott alkatrészeket, elkészítettem a kötélzetet és csináltam egy kis módosítást (lásd a képeken ! ).
A kötélzet húzott szálból és horgászzsinórból készült. A célmegjelölők felső része, pedig szintén húzott szálból (igyekeztem egyenlő darabokat vágni).
A FUMB-4 "Szumátra" radarok (melyek a híd legfelső platformjának oldalain láthatóak), saját építésűek. Négy darab helikopter-biztonsági hálóból (melyek egy 1/700-as modern hajókhoz kiadott készletből származnak) és egy darabka műgyantából (melyek a kit alkatrészeit tartották össze) készültek. Miután minden a helyén volt lefestettem a még festetlen részeket a kötélzettel együtt.
A következő lépés a kémény volt. Itt nem kellett mást tennem, mint kialakítani a korlátokat. Egy német ABER nevű cég rézmaratott korlátjaiból vágtam le a szükséges méretű és alakú korlátokat, melyek a gyalogjárókat övezték. Végül a kéményt is a helyére ragasztottam.
A következő részben már tényleg a hátsó felépítmény és árbóc építését fogom leírni.
|