Main page arrow Articles arrow History arrow Modern ships, stories arrow Prinz Eugen építés
Prinz Eugen építés PDF Print E-mail

By Sebestyén Gábor, on 2004. October 20. Wednesday 19:20

Average user rating :    (0 vote)

Views : 36819    

Favoured : None

Published in : Articles, A modern ship models

Article Index
Prinz Eugen építés
Page 2
Page 3
Page 4
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Az utolsó lépés tehát az volt, hogy a helyére ragasztottam a korlátokat és a még hátralévő egyéb dolgokat, valamint kialakítottam a diorámát a hajó körül.
 
A munkát az orrnál kezdtem.
Először a horogkeresztet festettem fel. Körzővel megrajzoltam a hátteret, majd fehérre festettem. Száradás után pedig ceruzával megrajzoltam magát a keresztet és feketére festettem. Ez a jelzés egyébként a légi azonosításra szolgált és 1943 végéig, '44 elejéig piros háttérre festették a fehér kört, a fekete kereszttel. Mikor azonban a háború vége felé a németek elvesztették a légi fölényt, a piros háttér alkalmazása abbamaradt, lévén túl feltűnő volt. Miután ezzel elkészültem felragasztottam a horgonyláncokat és a csörlőket, aztán húzott szálból és drótból elkészítettem az orrban lévő zászlórudat. Zárásként felragasztottam a korlátokat, a fedélzet szélét használva iránymutatóként.
 
A következő lépés a makett "lehorgonyzása" volt. Ezt viszonylag egyszerűen oldottam meg. Drótból csináltam két kábelt, amelyek összekötötték a hajót a bójával.
Ezután helyére ragasztottam a navigációs hidakat is. Ezek a híd két oldalán voltak találhatók és az oldaluk vászonnal volt letakarva. Ez sajnos nem nagyon látszott a maketten, így levágtam ezeknek a hidaknak az oldalait és korláttal helyettesítettem őket.
 
Az összeállítás utolsó lépései ezek voltak:
  • A katapult és a csónakdaruk felragasztása. Itt egy tanácsot adnék csak. A mentőcsónakokat még a daru beragasztása előtt tegyük a helyükre, mert különben elég nehéz lesz a csónakok beragasztása.
  • A korlátok felragasztása. Itt használjuk a fedélzet szélét, mint iránymutatót.
  • A kikötőfák elkészítése. Ezt húzott szálból és drótból csináltam meg és az előfedélzet két oldalára ragasztottam be kb. egyvonalban az első löveg csöveivel. A hozzá tartozó létrák a kithez mellékelt maratott alkatrészekből készültek. 
  • A feljárók elkészítése. Ezt egy maratott készletből készítettem, amit egy modern angol hajóhoz, az HMS Sheffield-hez, adtak ki :) 
  • A mentőcsónakok festése és helyreragasztása. 
  • A fedélzet és felépítmény koszolása, koptatása és a rozsdafoltok kialakítása.
Ezzel a hajó "szolgálatra kész" lett.
 
Konklúzió:
 
Kitűnő makett ! Úgy tapasztaltam, hogy könnyebb volt összeállítani, mint egy műanyag makettet.
Bátran ajánlom tehát mindenkinek, aki szeretne egy második világháborús nagy felszíni egységet megépíteni.
 
Referenciák:
 
 
 
   
 
 
 


   
Idézés a honlapján
Kedvenc
Nyomtatás
Küldés levélben

Last update : 2007. November 19. Monday 20:15


Users' Comments  RSS feed comment
 

Average user rating

   (0 vote)

 
Comment language: Magyar (3), English (0)

Add your comment
Only registered users can comment an article. Please login or register.

No comment posted



mXcomment 1.0.5 © 2007-2024 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
 
< Prev   Next >

www.hajomakett.hu
Hajomakett.hu - Vitorlás, hajó, makett