Főoldal arrow Cikkek arrow Modellezés arrow Építés alatt arrow Úszó város épül a tengeren?
Úszó város épül a tengeren? PDF Nyomtatás E-mail

GyuSea, 2004. október 23. Szombat 10:58

Átlagos értékelés :    (0 szavazat)

Megtekintések száma : 26547    

Kedvenc : Nincs

Rovat : Cikkek, Hírek, Információk


Mexikóváros. A tengeren lesz vetélytársa a gizehi piramisoknak, a babiloni függõkerteknek és a rodoszi kolosszusnak – állítja Norman Nixon, a Miami székhelyû Freedom Ship International cég igazgatója.

Valóságos új csodája lenne ugyanis a világnak az, amit a cég megépíteni akar és amit weboldalán reklámoz: úszó város 1300 méter hosszú és 220 méter széles, 25 emeletes óriáshajó alakjában. Az azonban egyelore még csak a karib-tengeri égbolt csillagaiban van megírva, hogy a Szabadsághajót Honduras északi partjainál, a Trujillo-öbölben építik-e meg és negyvenezer lakosával csakugyan tengerre bocsátják-e?

Dario Hernandez hondurasi kereskedelmi miniszterhelyettes március elején bejelentette, hogy az építkezés még az év közepe elott megkezdodik. Idoközben az inkább banánexportorként, mint hajóépítoként ismert közép-amerikai köztársaság más kormánytisztviseloi cáfolták ezt a hírt. Mielott Tegucigalpa megadná a zöld jelzést, elobb nyilván sok részletkérdést kell még tisztázni.

A terv azonban már így is óriási várakozást keltett a hondurasiak körében. Az eloirányzott nyolcmilliárd dolláros beruházási költség elvégre mintegy felével nagyobb Honduras, Latin-Amerika egyik legszegényebb országa évi bruttó hazai össztermékénél (GDP). A hajóépítok ráadásul megígérték, hogy négy évre 10-15 ezer munkahelyet biztosítanak. Trujillóban ezért már tiltakozások kezdodtek a kormány ellen – azt vetik a szemére, hogy bürokratikus akadályokkal gátolja az építkezés megkezdését.

A tervezett hajóóriás csaknem háromszor olyan hosszú lenne, mint a legnagyobb szupertanker, a Freedom Ship, építoi szerint azonban mégsem fér kétség a hajózás biztonságához. Az építéséhez szükséges pénzt egyebek mellett oly módon akarják eloteremteni, hogy eladják a fedélzeten építendo apartmanokat, 121 ezer és 7,3 millió dollár közötti áron, feltéve, hogy a vevo még a hajó elkészülte elott fizet – ellenkezo esetben az árak jelentosen növekednek. Állítólag az apartmanok 15 százalékát már le is foglalták.

Az úszó városban lesznek bevásárlóközpontok, szállodák, éttermek, iskolák, hivatalok és épül egy kórház is. A legfelso szinten repüloteret építenek. Ha egyszer megépül, a tengeri metropolis, állandóan világ körüli úton lesz, s útját csak a legszebb partszakaszokon szakítja meg idorol idore. Hondurasi kormánykörök szerint azonban eddig még nem kötöttek szerzodést a hajó környezetbarát jellegének megállapításáról. Vannak még infrastrukturális problémák is. "Ez minden idok legnagyobb mérnöki teljesítménye, vagy legnagyobb csalása lesz" – jelentette ki a hondurasi kormány egyik tagja Tegucigalpában.

(Weboldal: http://www.freedomship.com)

(forrás: MTI-Panoráma)


   
Idézés a honlapján
Kedvenc
Nyomtatás
Küldés levélben

Utolsó frissítés : 2004. október 23. Szombat 10:58


Olvasók hozzászólása  Hozzászólás RSS küldése
 

Átlagos értékelés

   (0 szavazat)

 
Hozzászólás nyelve: Magyar (0), English (0)

Hozzászólás
A hozzászóláshoz be kell jelentkezni.
Belépés vagy regisztráció szükséges.

Még nincs hozzászólás



mXcomment 1.0.5 © 2007-2024 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
 
< Előző   Következő >

www.hajomakett.hu
Hajomakett.hu - Vitorlás, hajó, makett