Főoldal arrow Cikkek arrow Modellezés arrow Barkács arrow Az Amerigo Vespucci építése
Az Amerigo Vespucci építése PDF Nyomtatás E-mail

viola, 2005. február 23. Szerda 18:05

Átlagos értékelés :    (0 szavazat)

Megtekintések száma : 55958    

Kedvenc : 1

Rovat : Cikkek, Vitorlás hajómakett

Tartalomjegyzék
Az Amerigo Vespucci építése
oldal 2
oldal 3
oldal 4
oldal 5
oldal 6
oldal 7
A ma még szolgálatban lévő vitorlások között az egyik legnagyobb hajó az olasz haditengerészet leghorni Haditengerészeti Akadémiájának iskolahajójaként az Amerigo Vespucci, amely az akadémia tisztjelölteinek képzését szolgálja. A hajó névadója Amerigo Vespucci firenzei navigátor és térképész ( 1454-1512 ), aki az újonnan felfedezett kontinens első térképeit megrajzolta, s ezzel beírta nevét a történelembe. Később róla nevezték el magát az Újvilágot : Amerikát.

Valójában két ilyen hajó épült. Az idősebb testvért Cristofo Colombo néven 1928 ban bocsátották vízre. Ezt a vitorlást a Szovjetunió 1949-ben háborús kártérítés címén lefoglalta és Dunay névre keresztelte.

A szovjet haditengerészet használta a Fekete-tengeren egészen az 1963-as leszereléséig. Végül 1971-ben, Odesszában szétbontották.

Az Amerigo Vespucci három fedélzetsorával az 1850-es 60-as évek vitorlás-gőzös sorhajóit idézi. Ezt a képet erősíti a hosszú, orrderékszárral megtoldott orrárboc, a hajó galériája, a hajóorr előrenyúló "csőre", annak aranyozott gallionfigurája és a főfedélzet sok-sok fafaragása. Az ágyúnyílások helyét azonban már kerek hajóablakok foglalták el, és a főfedélzet a luxusjachtokat idéző, kifogástalan teakfaborítást kapott. A hajóderékban egy újszerű, futurisztikus kormányházat építettek. A kormánykerék még hagyományos kivitelű, de a kormányrendszer már elektro-hidraulikus. A mechanikus erőátviteli kormányrendszer akár nyolc férfi egyidejű erőfeszítését igényelheti.

Az Amerigo Vespucci gépi meghajtási rendszere meglehetősen szokatlan egy klasszikus nagyvitorláson : két 1500 lóerős dízelmotor váltakozó áramú generátort hajt. Az Amerigo Vespucci úszó tengerésziskolai osztályterem, kiképzőhajó és mindezen felül idegen kikötőben való tartózkodáskor nagyköveti feladatokat is ellát.

Hagyományos vitorlázata minden kívánalmat kielégítve alkalmas képzési feladatának ellátására. A hajó állandóan makulátlan állapotban van : bronzveretei ragyognak, a köteleket mindig gondosan feltekerve tárolják. A kikötőben a kadétok izlésesen szabott és jól vasalt uniformisban, fehér kesztyűben és sapkában látványos bemutatókat tartanak az árbocokon és a vitorlarudakon.

Behajózás előtt már átestek néhány, az akadémia udvarán felállított eredeti méretű és teljes vitorlázattal felszerelt árbocokon végzett gyakorlaton. Ezeket az árbocokat biztonsági hálók veszik körül, a hajón azonban ilyenek nincsenek.

Az Amerigo Vespucci anyakikötője La Spezia ahonnan a hajó a legtöbb nyár júniusában - kizárólag saját legénységével a fedélzetén - rövid földközi-tengeri gyakorlatra indul. A matrózok nagy része frissen besorozott újonc. Az akadémiai tanév végeztével az elsőéves tisztjelöltek három hónapos atlanti-óceáni, északi-tengeri vagy balti-tengeri utazáson vesznek részt.

Magas oldalaival és jelentős vízkiszorításával, - különösen széllel szemben cirkálva - az Amerigo Vespucci nem túl gyors hajó. Ez az oka annak, hogy a nagyhajós versenyeken ritkán vesz részt. Kikötői vitorlástalálkozókon gyakrabban előfordul.

2000. évi millenniumi Tall Ship versenysorozat Genoa - Cadiz, Cadiz - Bermuda és Boston - Halifax versenyen feltünt a hajó. A transzatlanti szakaszon osztályában a második, összesítésben a harmadik helyezést érte el ( handikep rendszerben ).

Az Amerigo Vespucci gyakran tesz meg hosszabb utakat, és többnyire az amerikai OpSail parádéknak is vendége.

Az OpSail olyan jelentős történelmi eseményekről megemlékező ünnepség, mint példáulaz 1776-os Amerikai Függetlenségi Nyilatkozat bicentenáriuma, Kolombusz 1492-es partraszállásának ötszáz éves évfordulója, vagy a millennium. Az európai nagyhajós fesztiválokon számos alkalommal megjelenő Amerigo Vespucci már többször áthajózott az Atlanti óceánon, és a Dél-Amerikában is járt.

Műszaki adatok

Vízre bocsátás 1931
Tervező Francesco Rotundi alezredes
Építő Castellamare di Stabia hajógyárNápoly Olaszország
Tulajdonos Olasz haditengerészet(Leghorn Haditengerészeti Akadémia )
Lobogó Olasz
Vitorlázat Teljes vitorlázatú hajó
Hajótípus Iskolahajó
Építési mód Acél
Teljes hossz 100,60 m ( 330,1 láb )
Hajótest
Hossz
82,30 m ( 270,0 láb )
Szélesség
15,50 m ( 50,9 láb )
Merülés
7,20 m ( 23,6 láb )
Ürtartalom
2686 t ( temzei felmérés )
Vízkiszorítás
3543 / 4146 t
Vitorlafelület
2580 m2
Hajógépek
2 x 1500 lóerős Fiat-Marellidízel-elektromos ( 1 propeller )
Alkalmazási terület Haditengerészeti kiképzőhajó
Befogadó képesség 267 fős legénység + 105 kadét

Irodalom:

  • Vitorlás Hajók; Szerző: Franco Giorgetti; Kiadó: Alexandra;

viola




   
Idézés a honlapján
Kedvenc
Nyomtatás
Küldés levélben

Utolsó frissítés : 2007. szeptember 06. Csütörtök 12:47


Olvasók hozzászólása  Hozzászólás RSS küldése
 

Átlagos értékelés

   (0 szavazat)

 

Megjelenítve 10 a(z) 27 hozzászólásból

Hozzászólás nyelve: Magyar (27), English (0)

Írta: kaioshin () 2009. február 21. Szombat 12:05

Írta: kaioshin 2009. február 21. Szombat 12:05

hali elöször gratula szép lett :) 
és a segittségeteket szeretném kérni én is szeretném megépiteni csak nem tudom honnan lehetne hozá tervrajzokat beszerezni.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Fodicsabi () 2008. július 27. Vasárnap 13:00

Írta: Fodicsabi 2008. július 27. Vasárnap 13:00

Hétvéégn volt szerencsém járni az eredetin, a modellhez hasonlóan az igazi is lenyűgőző... 
Pár kép itt: http://makettinfo.hu/forum/forszoveg.php?forumID=211&ID=125#comment_125

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: kadet () 2007. június 13. Szerda 11:55

Írta: kadet 2007. június 13. Szerda 11:55

Le a kalappal Viola!Neked aztán van türelmed az apró részletek kidolgozásához. Csak ámulok és bámulok... közben pedig irigykedek. ;)

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: lucky () 2005. április 14. Csütörtök 19:30

Írta: lucky 2005. április 14. Csütörtök 19:30

Hüll-hüll-hülledezek!

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Tyrman () 2005. március 22. Kedd 10:23

Írta: Tyrman 2005. március 22. Kedd 10:23

Remek látvány, és végre egy újabb ötlet! :)

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: wercome () 2005. február 08. Kedd 11:03

Írta: wercome 2005. február 08. Kedd 11:03

Ennyi kütyüt a fedélzeten!!!! Roppant látványos és precíz!

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Tyrman () 2005. február 07. Hétfő 16:16

Írta: Tyrman 2005. február 07. Hétfő 16:16

Mephistomihoz csatlakozva csak annyit tudok mondani, hogy pompázatos!

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: mephistomi () 2005. február 07. Hétfő 11:15

Írta: mephistomi 2005. február 07. Hétfő 11:15

Fogadd legmagasabb elismerésemet, igazi élvezetet jelent csalinkázni a berendezett fedélzeten.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: nesan () 2005. február 06. Vasárnap 06:29

Írta: nesan 2005. február 06. Vasárnap 06:29

jó dolog néha-néha visszatérni, és figyelni...le van esve az állam :)

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: papa () 2005. február 04. Péntek 11:16

Írta: papa 2005. február 04. Péntek 11:16

Azta leborult szivarvégét nekijjjjje!!!!!!!!Na erre mondják, hogy nem kevés! Gratula ez baromi szép!!

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Megjelenítve 10 a(z) 27 hozzászólásból



Hozzászólás
A hozzászóláshoz be kell jelentkezni.
Belépés vagy regisztráció szükséges.

További hozzászólások...



mXcomment 1.0.5 © 2007-2024 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
 
< Előző   Következő >

www.hajomakett.hu
Hajomakett.hu - Vitorlás, hajó, makett