2 of 10 Page
|
Elkészítettem a szorítókat a palánkozáshoz, nem igazán látszik a képen, hogy a szegeken M1,2-es menet van. O1-es furatba kézzel be lehet csavarni és meglepően erősen tartja a palánkot.
|
|
Mivel az oldalpalánkozástól tartottam legjobban, alig vártam, hogy elkezdjem, de ismét el kellett halasztanom, mivel rájöttem, először a hajó hátsó felületét és a gerincet kell burkolni, mivel ezekre rátakarnak a palánkok.
|
|
Elkezdtem végre a palánkozást és mondhatom könnyebben ment, mint gondoltam. A képen láthatóak a szorítók munka közben. A palánkokat vegyes módszerrel hajlítottam, az orrnál a konzervdobozos, gázégős technikával, vagyis melegítéssel formáltam, ezután 10 percig áztattam vízben, így könnyebben lehetett a bordákhoz és az előző palánkokhoz igazítani.
|
|
Ebben az állapotban van jelenleg, végre látom, hogy kezd gömbölyödni a hajótest
|
|
Igyekszem precízen felrakni a palánkokat, mivel nem szeretnék még egy réteget rátenni, talán sikerül is, mivel hamarosan elérem a vízvonalat, amely alatt festve lesz, így ott már jobban lehet javítani, gittelni.
|
|
Mivel a műhelyem fűtése csak félig megoldott, mínuszos idő estén nem érdemes bemelegíteni, ezért olyan alkatrészeket vettem előre, melyeket a lakásban is lehet csinálni.Nekikezdtem az ágyúkhoz, a kocsi oldalának profiljára martam egy lécet és ezt szeletelve kaptam meg az oldallapokat.
|
|
A kerekeket szintén szeletelős módszerrel készítettem kis esztergált csövekből, a tengelyekhez körtefából fűrészeltem léceket, majd csiszolva kerekítettem le a végeket. Láthatóak a feldarabolt oldallapok is.
|
|
Az ágyúcsöveket egy esztergályos kollégám "gömbölyítette", mivel 8+4 ágyúról van szó, nem akartam ennyiért öntögetni. Szépen megcsinálta, de mielőtt valaki bejelentkezne, elárulom, hogy a végére elég nyűgös volt.
|
|
Íme a prototípus, egy 24 lb-s ágyú.
|
|
Mivel hideg van, elkészült a többi kocsi is, már csak az ágyúcsöveket lefogató vasalásokat kell megcsinálnom.
|
|
Elkezdtem az ajtókat és ablakokat, itt szerelmesedtem bele a körtefába! Fűrészelni is jól lehet (0,5x1 mm-es léceket is vágtam már), de ezeket az íveket szinte pillanatok alatt csiszoltam ki: nem tört, nem hasadt. Végre a Szuperinfó is jó valamire: A kereteket összeállításnál az újságra is leragasztottam, így lett egy kis alapja, az ajtólap léceit is összetartja, azért Szuperinfó, mert ez elég vékony papír.
|
|
Az ablakok végül több rétegből állnak: alapja az újság, ezután ismét egy vékony papírlap következik sárgára festve (mondjuk, hogy Sir Francis Drake térképet tanulmányoz gyertyafénynél!), majd egy átlátszó műanyag lap (üveget imitálva), a rácsozat pedig műanyag szunyogháló, egy kicsit rombuszosra húzva metál szürkével lefestve.
|
|
Az ajtók és ágyúk vasalatát, egy borosüveg zárófóliájából készítettem, mely 0,15mm vastag alumínium, ezt nagyon könnyű volt darabolni, hajlítgatni, például a sarokvas 0,5-ös rézdrótra van tekerve, így ha külön csináltam volna meg az ajtólapot, akár nyílna is. A szegecseket (vagy csavarokat?) egy legömbölyített hegyű biztosítótűvel domborítottam az alumíniumba hátulról, majd elölről egy kicsit kiegyengettem, festettem, felragasztottam a helyére. Itt említem meg, hogy ez a fotózás nem megy túl jól, előszeretettel készítek homályos képeket, itt meg kék a matt fekete vasalás!
|
|
A nyílászárók készen.
|
|
Sok fenékszivattyút láttam mostanában a lapon, így nem maradhattam le. Erről csak annyit, hogy természetesen körtefából készült, rusztikus tölgy pácolással.
|
|
Egy kis egyveleg a méretek érzékeltetésére.
|
|
|
|
Last update : 2007. September 06. Thursday 12:35 |
Users' Comments |
|
Average user rating
(2 votes) |
|
Comment language: Magyar (67), English (0)
Add your comment
|