Main page arrow Articles arrow History arrow History of ships arrow A Golden Hind építése
A Golden Hind építése PDF Print E-mail

By wercome, on 2005. February 27. Sunday 10:40

Average user rating :    (2 votes)

Views : 98376    

Favoured : 5

Published in : Articles, Sailing ship models

Article Index
A Golden Hind építése
Page 2
Page 3
Page 4
Page 5
Page 6
Page 7
Page 8
Page 9
Page 10
Nagyításhoz katt a képre!
Felszegeltem, illetve ragasztottam a dörzsfákat a hajó oldalára, száradás után kihúztam a szegeket, és faszegeket (fogpiszkáló) ütöttem a megmaradt lyukakba. Amatőrködtem egy keveset, ugyanis felrakás előtt a léceket szépen bepácoltam diópáccal, hogy sötétebbek legyenek, mint a hajótest. Az orrnál nagyon meg kellett hajlítani a dörzsfákat, ezért beáztattam vízbe. A képen keresztbe raktam egy szép sötét lécet, ilyen lett volna terv szerint, a hajón pedig látni, hogy úgy kiázott a pác, hogy még a testnél is világosabb. Egy kis plusz munka lett a dologból: maszkolás és ismét többszöri pácolás. A képen látni még, hogy a díszítőfestés sávját is kimaszkoltam.
Nagyításhoz katt a képre!
Ilyen lett a festés, egyszerűsítettem az előírt díszítésen, túl soknak találtam mind esztétikailag, mind munkailag. Ideiglenesen feltettem az erkélyt, ajtót, ablakot, hogy lássam, hogy fog kinézni a hátsó rész.
Nagyításhoz katt a képre!
Az orr rácsozata.
Nagyításhoz katt a képre!

Az orr falai maszkolás és festés közben. Itt kell megemlítenem, hogy a Tamiya maszkolószalag remekül bevált a fánál is. Felrakáskor bele kell nyomkodni a fa erezetébe, hogy ne tudjon aláfolyni a festék!

Nagyításhoz katt a képre!

A vízvonal alatti részt szórópisztollyal festettem, így előtte maszkolószalaggal pontosan meghatároztam a festés vonalát, majd szigetelőszalaggal és újságpapírral becsomagoltam a nem festendő részt.

Nagyításhoz katt a képre!

Így szépen lefújtam fehérre. Látható két csavar a gerincen, ide két M3-as menetet fúrtam, ezzel lesz rögzítve a hajó a talpához, illetve a későbbiekben még másra is használom ezeket a furatokat.

Nagyításhoz katt a képre!
Időközben elkészítettem néhány apró alkatrészt: bakokat, korlátokat, szellőzőrácsokat.
Nagyításhoz katt a képre!
A hajó elkezdése óta úgy gondoltam, hogy egy fajta alkatrész lesz, amit biztosan meg kell vennem: a kötélfogószegeket. De megakadt a szemem ezen az esztergált fogpiszkálón, és az jutott eszembe, hogy ez nekem van előnagyolva: le kell vágni a két végéből, a fejrészen meg kell igazítani a rádiuszt, a másik végét pedig ki kell hegyezni. Ez a fogpiszkáló kb. 2,5 mm átmérőjű, így pont húzósan belement a Proxxon 2,35-ös patronjába, tűreszelővel és csiszolópapírral könnyedén ki lehetett alakítani a végső formát. Az ötvenegynéhány darabot két délután megcsináltam.
Nagyításhoz katt a képre!
A fedélzet egy része "berendezve".
Nagyításhoz katt a képre!
A kisebb alkatrészek lakkozása, látszódnak a kis kötéltartó szemek is, melyeket rézdrótból hajlítgattam.
Nagyításhoz katt a képre!
A hajótest, lakkozásra előkészítve. Itt alkalmaztam az M3-as furatokat: egy kis tartólapot készítettem rétegelt lemezből, amelyre felcsavaroztam a hajót, a forgatható satuba befogva teljesen körbe tudom lakkozni, kivéve két kicsi foltot a gerinc alján, de ez utólag könnyen és láthatatlanul pótolható. Így nem kell több részletben lakkozni (festeni).
Nagyításhoz katt a képre!
Megjött a segítségem: Renáta


   
Idézés a honlapján
Kedvenc
Nyomtatás
Küldés levélben

Last update : 2007. September 06. Thursday 12:35


Users' Comments  RSS feed comment
 

Average user rating

   (2 votes)

 
Comment language: Magyar (67), English (0)

Add your comment
Only registered users can comment an article. Please login or register.

No comment posted



mXcomment 1.0.5 © 2007-2024 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
 
< Prev   Next >

www.hajomakett.hu
Hajomakett.hu - Vitorlás, hajó, makett