6 of 10 Page
|
A Proxxon gépemnek már régebben készítettem egy kis felfogatólapot, melyet már többször jól tudtam használni. Nem egy exkluzív kivitelű, de a célnak tökéletesen megfelel, például most a macskafejek végső kialakítására. |
|
Rudakat esztergáltam, felszeleteltem, majd egy sablonban kifúrtam a macskafejeket, ugyanezzel az osztással belefúrtam egy hengeres szárba, mely befogható a kisgépbe, és kis csapocskákat ragasztottam bele. Ezekre felhúzva tűreszelővel és csiszolópapírral alakítottam ki a körbefutó nútot és gömbölyítettem le a szemecskéket. |
|
A jól bevált fogpiszkálós módszerrel pácoltam az alkatrészeket. |
|
Készítettem egy kis hajlító készüléket, hogy egyformák legyenek a vasalatok, látható, hogy rézdrótból készült, a szemeket beletéve ónnal forrasztottam össze, majd reszeltem, csiszoltam, festettem. |
|
Lefestve az összes "vas". Jobb oldalon a kormánylapát pántjai rézlemezből, alul az ágyúnyílás ablaktábláinak zsanérjai alulemezből (a már említett borosüveg zárófólia) készültek. |
|
A kormánylapát felszerelve. |
|
Kész a fedélzet, minden felkerült a helyére. |
|
Az árbócok a kosarakkal, melyekkel volt egy kis kalandom: a sok kis alkatrészből összeragasztottam, majd vizes páccal lekentem. Különösen a kerek korlátrész teljesen megdobta magát és szétesett az egész. Újra bepácoltam és két lap közé szorítva száradt meg, így megtartotta a formáját és lehetett újra összeragasztani. |
|
Szobrász biztos nem leszek, de azért próbálkoztam. Ha valakinek nem világos, ez szarvastehénfej! |
|
Felragasztottam a díszítéseket, valamint felkerültek a macskafejek. |
|
Gyakorlatilag ezzel kész a hajótest, következik a kötélverés, a csigák készítése, a kötélzet felépítése, vitorlák varrása. Az elmaradt mentőcsónakot és horgonyokat azt hiszem, a végére hagyom. |
|
|
|
Last update : 2007. September 06. Thursday 12:35 |
Users' Comments |
|
Average user rating
(2 votes) |
|
Comment language: Magyar (67), English (0)
Add your comment
|