There are no translations available
A modell nagyon dekoratív és összetett , elkészítése némi gyakorlatot követel, így semmiképpen nem ajánlom első hajónak megépíteni. Sajnos a készlet tervrajzai nem elég részletesek, illetve az építés során hiányosságokat tapasztaltam. Az alábbiakban leírom, milyen feljavításokat, kiegészítéseket illetve módosításokat tartottam szükségesnek a hajó építése során: Fúrókagylók elleni festéssel láttam el. Ágyúablakokat süllyesztett ablakkerettel építettem. Az ágyúcsöveket bronzszínűre festettem. Ágyúk /cannonok 36-58 fontos/ előre, illetve hátravonó csigarendszerét kidolgoztam, kivétel a felső fedélzeti szinten lévő két fontos falconetteket. A falkonettek kötélzetére a szakirodalomban nem találtam utalást, úgyhogy a korábban látott hajós filmeken látottakra hagyatkozva úgy ítéltem meg, hogy az ágyú kis kaliberéből ez által kis súlyából adódóan erre nem is volt szükség. Ágyútalpakat pirosra, a kerékabroncsokat feketére festettem, az ágyúkerekek tengelyeit stifttel elláttam. Ágyúnyílások záró fedeleit két réteg deszkából készítettem belső rétegét pirosra festettem. Az oldalkötél párkánynál a készletben rossz helyen vannak a gyűrűk illetve láncok szemei elvágva. Hiába forrasztja össze az ember őket, mivel nyírásra vannak igénybe véve a legkisebb erőhatásra elpattannak. Ezeket házilag újra elkészítettem, és úgy vágtam el az egyes szemeket, hogy a vágás helyei a forrasztás után húzó igénybevételnek legyenek kitéve. Így nagyon stabil szemeket kaptam. A horgony gyűrűjét kötéllel bebandázsoltam. Főárboc törzsvitorlarúdjának leeresztését a szamárfejen keresztül oldottam meg, a fedélzetet kivágtam, hogy hozzá lehessen férni a kötélbakba épített csigához. Az előárbocnál a kötélbakba csigát szereltem az előárboc törzsvitorlarúdjának leeresztéséhez. Az elő és főárboc törzsvitorlarudak leeresztéséhez csigákat készítettem./*Megjegyzés: a tervrajzokon az angol hajóknál használatos csigarendszerek szerepelnek a vitorlarudak leeresztéséhez. Köztudott, hogy a francia és a holland hajóknál az ún. „szamárfejeken” keresztül történt a törzsvitorlarudak leeresztése. */ A főtarcskötél csigasora saját készítésű / a tervrajzon túl kicsi szerepel /, a kötél vezetését részletesen kidolgoztam lekötések, törökfej, csatok. Ágasköteleket feszítőblokkal elláttam. A derékszár oldalköteleinek feszítéséhez használatos tereb felőli macskafejek lekötéséhez az árboctörzs oldalköteleire „hurkát” készítettem. A sudárszár oldalköteleinél 4-es macskafejet használtam / a tervrajzon 5-ös szerepel A kötélzet házi készítésű az állókötélzet 11 a futókötélzet 6 féle átmérőjű kötélből készült. A hajó jobb oldalán bal sodratú a bal oldalán jobb sodratú kötelet használtam. Természetesen az állókötélzetet sötétbarna, a futókötélzetet kender színű kötélből készítettem. A vitorlarudakra lábalóköteleket készítettem. A kormánylapátra /a lapát elhagyását megelőzendő / köteleket erősítettem. |
|
|
Last update : 2005. April 22. Friday 14:30 |
Users' Comments |
|
Average user rating
(0 vote) |
|
Comment language: Magyar (0), English (0)
Add your comment
|