By madx,
on 2005. November 24. Thursday 18:26
|
Average user rating : (0 vote) |
Views : 34135 |
Favoured : None |
Published in : Articles, Intermittent |
2 of 3 Page
|
Némi szünet és egy kis elkanyarodás (FLAK 36 1:35, P-51 Mustang 1:48) után itt a folytatás. A lecsiszolt tömített hajótestre felkerült a második palánksor. Elég küzdelmes volt, mert a 0,5 mm-es vastag palánkok már papírcsíkként viselkednek, élre hajtani nem nagyon lehetett.
|
|
A hajóablakok itt kivágva, mind az összes. Ez egyébként nagy dilemma volt hogyan készüljenek el. A készlet szerint a hajós síkjából kiálló, bronzból készített keret és ebbe illeszkedő olyan-amilyen fedőtábla lett álmodva. Miután a nyílászárókat, ágyútalpakat cserélem fára, úgy gondoltam ezt sem hagyom meg. |
|
Először a kegyes csalás gondolatával megcsináltam fából az ágyúnyílásokat, hogy majd azokat csak felragasztgatom a hajóra. Ez ügyben kikértem wercome kolléga véleményét is, és abba maradtunk, hogy az ágyúablak az ne legyen a hajó síkjából kiálló. Ezért kivágtam az összes ablakot (16db-ot, a többi már kész volt), majd mindet négy irányból bekereteztem (8x8mm-esek). Utána "visszacsuktam" fájó szívvel ha már kész voltak, de hát ágyú sajnos nincs annyi, csak a fedélzetre jut belőle. A nyílásokat szándékosan nem teljesen "csuktam be" úgy elég homogén lett volna a felület. A vasaltok készen vannak azokat majd lakkozás előtt felrakosgatom.
|
|
A tat nyílászárói. Természetesen fából. Az ablakok rétege (kb. 15mm-esek) : fekete karton, átlátszó fólia, húzott szálakból rács ezüstre festve. A "kicsi drága keresztek" miatt kb. 4x csiszoltam vissza az egészet. Pedig a legjobb 5/0-s ecsetemmel ( ő a "Szemfestő" 1:35 figuráknál J ) csináltam, de így is NAGYON kicsik, úgyhogy ezek már így maradnak. Az egyik félresikerült ablakon kipróbáltam, hogy nagyon sűrű fényes lakkal tele folyatom a rácsot, egész jó lett, olyan mintha a rács között üveg lenne. A végleges darabok is kezelve lesznek így. |
|
Na, igen és itt a főkérdés. Hosszas internetes és könyvtári kutakodás után (egyébként meglepően kevés anyag van a 15-16 századi hajózásról, mintha mindenki a 17. századtól hajózott volna) ami a korabeli spanyol hajókról szólt, arra jutottam, hogy ide bizony festés kell. És festés lett. Csak szerényen mertem előadni nehogy tönkre tegyem az egészet, de ennél sokkal jobban díszített hajókat is láttam. Nekem így tetszik. Az alja még be lesz festve fehérre vízvonalig, meg valószínűleg az árbóckosarakkal is kezdek majd valamit. |
|
Az orr egy szintén saját ajtóval, van karikája is csak nagyon kicsi, nyílni nem nyílik azért :) |
|
A kereszt dörzsfák egy darabból vannak hajtva, csiszolva. A hajó íve miatt sokat küzdöttem vele mire a helyükre kerültek. |
|
Itt már vannak fent korlátok is. Fel kerültek a dörzsfák is. Érdekes, hogy a hajó közepén a korlát olyan mintha domború lenne, a legtöbb fényképen, pedig nem, ellenőriztem vonalzóval. És már egy ideje a saját "lábain" áll mert elkészült a tartó is. Sőt már a vitrin is le van szabva, csak neki kéne állni összerakni. |
|
Néhány fedélzeti rács felpróbálva még keret nélkül, a fedélzet meg vékonyan átpácolva. |
|
Egy próba az erkéllyel. Nagyon szeret csavarodni, úgyhogy majd a szegés meg a korlátok remélhetőleg majd merevítik. Jelenleg itt tartok, csak időm lenne sok. és ne várna még vagy 8 tank, 5 repülő meg vagy egy tucat pici katona.
|
|
|
|
Last update : 2009. April 28. Tuesday 17:29 |
Users' Comments |
|
Average user rating
(0 vote) |
|
Comment language: Magyar (29), English (0)
Add your comment
|