Főoldal arrow Cikkek arrow Történelem arrow Admirálisok, kapitányok arrow San Francisco II építése
San Francisco II építése PDF Nyomtatás E-mail

miket, 2006. február 05. Vasárnap 12:16

Átlagos értékelés :    (0 szavazat)

Megtekintések száma : 48376    

Kedvenc : Nincs

Rovat : Cikkek, Vitorlás hajómakett

Tartalomjegyzék
San Francisco II építése
2.rész
3.rész
Befejezés
 

Befejezés

Az árbocok méretre szabása után csiszolópapírral elvékonyítottam őket, ehhez nagy segítség a rudakhoz mellékelt 1:1-es műszaki rajz. Szárazon a helyükre próbáltam őket, szerencsére mind nagyon stabilan illeszkedett a fészkébe. A terebek fémből vannak, ezek is festve lettek, fahatásúra. A végső beragasztás előtt mindegyik árbocot összeszereltem minden alkatrészével együtt, a tökéletes illeszkedést ellenőrizendő.

Ezután a terebek alatti szakaszt mindhárom rúdon be kellett szakaszosan bandázsolni, mintha több negyedből lenne az árbocrúd. A beragasztás után egy napig száradni hagytam őket. Természetesen az orrárboc is most került a helyére, ezt külön egy kötélbandázs szorítja az orrtőkéhez.

Az árbocok felépítése után az állókötélzet felrakása következett. A jól értelmezhető építési rajz alapján haladtam előre. Az oldalkötelek hálója következett most. Fontos, hogy a macskafejek sora párhuzamos legyen egymással, ez többé-kevésbé sikerült csak megoldanom. A hágószálak felrakása inkább fárasztó, mint nehéz feladat, én szorító nyolcasokat és a párhuzamossághoz egy papírcsíkot használtam. A fő és előárboc oldalkötelei a sudárszáron már nehezebb dió, mert itt már nagyon aprók a macskafejek és az alsó sornak nincs meg a normális helye sem.

Az állókötélzetet az előárboc tarcskötelével kezdtem, így haladva egyre hátrább és feljebb. Ezeket feszítőkengyelekkel lehet véglegesre húzni, én akkor feszítetem meg őket, egyenként, amikor már mind fent volt. A vitorlák sajnos nem igazán valósághűek, a csík osztása sem stimmel, az anyaguk vastag, úgy állnak, mintha kartonból lennének. Körben a vásznak négy sarkában egy-egy óriási kötélfület hagyott a kedves spanyol varrónő, csak nem tudom minek, ezeket mind levágtam róluk.

A vitorlarudakra folyamatos csomózással kötöttem fel őket, aztán a megfelelő blokkokat rögzítettem a rudakon. A vakvitorlát raktam fel először, egyszerű kötélnyaklóval illeszkedik a rúdhoz. A kar és szarvkötelek felszerelése nem volt gond, mert minden blokk kiválóan működött, a kötélzet rajza világosan követhető. Aztán az előtörzsvitorla, majd a fővitorla következett, ezeknek nyaklói már bonyolultabbak, viszont látványosak. A bevonó és szarvkötelek laza lógását nem tudtam maradéktalanul visszaadni, a legjobb eredményt nekem a nedvesen felrakott kötél adta, amit még nedves ecsettel tettem "belógóvá".Eggyel fentebb a többi vitorla felrakása már gyerekjáték volt, ez az építés igazán kedvemre való szakasza volt, mert hirtelen nagyot változott a hajó összképe a méretes vásznak felkerülésével.

A fordítókötelek a tarcskötelekhez csatlakozva futnak le a fedélzetre a kötélbakokhoz, sajnos a feszesség érdekében el is térítették az egyenestől. A makett leggyengébb része következett most a zászlók. Szinte hihetetlen, de selyemre nyomott kétoldalas matricából gondolták ezt a készítők. Én egy darab selymet matt lakkal átkentem, amitől olyan lett, mint a papír, lehette rá festeni, tehát megfestettem a három zászlót újra és jelentősen meggyűrve kötöttem fel őket.

Ezzel kész lett a makett. Nyolc hónapot vett igénybe az építése, persze sok hét szünettel közben. Sokat tanultam az építés közben, a kötélzettel, csomókkal, vitorlákkal sokkal precízebben kell a jövőben bánnom stb. Talán ősszel neki fogok egy másiknak, ami nagyobb legalább 1:50-es méretarányú, talán egy szép klipper lesz. A vitorlákat magam varrom majd, és egyedileg gyártott köteleket fogok használni.

Ezt a makettet valószínűleg eladom. Beneveztem a mosonmagyaróvári makettversenyre, ahol ötödik lett a 12 darabos vitorlás hajó mezőnyben. Köszönöm a türelmet: Mike T.



   
Idézés a honlapján
Kedvenc
Nyomtatás
Küldés levélben

Utolsó frissítés : 2007. augusztus 21. Kedd 13:57


Olvasók hozzászólása  Hozzászólás RSS küldése
 

Átlagos értékelés

   (0 szavazat)

 

Megjelenítve 10 a(z) 13 hozzászólásból

Hozzászólás nyelve: Magyar (13), English (0)

Írta: Maszatomy () 2007. augusztus 10. Péntek 15:36

Írta: Maszatomy 2007. augusztus 10. Péntek 15:36

Putyi!A "fedőtábla" :) mint nevezed olyan helyre került ahol zárt volt a fedélzet. Feladata, hogy megakadályozza a tengervíz beáramlását, mondjuk viharban.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Putyi () 2007. augusztus 10. Péntek 09:03

Írta: Putyi 2007. augusztus 10. Péntek 09:03

hajód nekem is nagyon tetszik de attól h ágyú lóg ki egy ágyúablakon mért nincs rajta fedőtábla?:)üdv

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: rolesz () 2007. február 23. Péntek 21:17

Írta: rolesz 2007. február 23. Péntek 21:17

nekem nagyon tetszik ez a hajó :) :) :)

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: wercome () 2006. majus 09. Kedd 09:52

Írta: wercome 2006. majus 09. Kedd 09:52

Gratulálok a hajódhoz és a helyezésedhez!Csodálattal néztem, hogy milyen gyorsan összeraktad ezt a makettet! Várjuk a következőt!!!

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Tyrman () 2006. majus 02. Kedd 13:24

Írta: Tyrman 2006. majus 02. Kedd 13:24

"A terebek fémből vannak, ezek is festve lettek, fahatásúra. "Ez mit jelent? Lefestetted barnára, vagy van valami trükköd, amitől fának fog tűnni a fém?

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: vidonka () 2006. majus 02. Kedd 12:38

Írta: vidonka 2006. majus 02. Kedd 12:38

Tetszik a sok apró, egyedi megoldásokkal kivitelezett részlet. Látványos szép szolid munka. Gratrulálok, sok sikert a következő munkádhoz.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Imi () 2006. majus 02. Kedd 09:24

Írta: Imi 2006. majus 02. Kedd 09:24

Gratulálok ehhez a szép hajóhoz! Azért látszik, hogy nem vagy egy "ortodox" hajómodellező! Egy ortodox ugyanis semmit se csinálna fémből, ami fa volt és végképp nem koszolná (antikolná) a hajót. Pedig pont így lesz igazán fantáziadús és kreatív a hajó. Szóval nekem nagyon tetszik, hogy ez nem egy "steril" hajó!

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: wercome () 2006. március 27. Hétfő 07:34

Írta: wercome 2006. március 27. Hétfő 07:34

Egyre szebb ez a hajó, különösen ez az antikolás tetszik!

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: kadet () 2006. március 16. Csütörtök 06:41

Írta: kadet 2006. március 16. Csütörtök 06:41

Az antikolás, a hajó "használttá" tétele nagyon szép lett! Gratulálok hozzá!

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: mephistomi () 2006. március 09. Csütörtök 08:49

Írta: mephistomi 2006. március 09. Csütörtök 08:49

Nagyon tetszik az antikolás! A korlátbabákról és a rácsokról meg nem mondtam volna hogy fémből vannak.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Megjelenítve 10 a(z) 13 hozzászólásból



Hozzászólás
A hozzászóláshoz be kell jelentkezni.
Belépés vagy regisztráció szükséges.

További hozzászólások...



mXcomment 1.0.5 © 2007-2024 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
 
< Előző   Következő >

www.hajomakett.hu
Hajomakett.hu - Vitorlás, hajó, makett