miket,
2006. február 05. Vasárnap 12:16
|
Átlagos értékelés : (0 szavazat) |
Megtekintések száma : 47821 |
Kedvenc : Nincs |
Rovat : Cikkek, Vitorlás hajómakett |
2 / 4 oldal A hajótest becsiszolva, tömítve készen állt a további építésre. Kétoldalt kivágtam a fedélzeti ágyúk nyílásait, tíz darabot. Először maróval átlyukasztottam, majd lapos reszelővel négyzetesre csiszoltam a széleket. A fedélzet vonala fölötti mellvéd belsejét is ekkor kell bepalánkozni. Ezután raktam fel a hajógerincet és az orrtőkét, ami meglepően jól illeszkedett, minimálisan kellett az alsó palánksort hozzáigazítani. A test két oldalán egy-egy pár dörzsfa húzódik, ezeket a száraz hajlításos módszerrel és szegecseléssel raktam fel. Ezek közé kimértem a maradék agyú nyílások helyét, a tervrajz alapján, majd kivágtam őket, húsz darabot. A hajótest közép részén hat pár függőleges dörzsfa is van, ezek trükkösek, mert két rétegűek, és hozzá kell idomítani a test hajlatához. A kicsiny orrfedélzeten egy kijárati ajtó van. Minden nyílászáró fémből van mellékelve, ezeket én festéssel, antikolással fahatásúvá tettem, beragasztásuk előtt.A tat építése volt soron. A tattükrön körben díszlécek futnak, ezeket nem volt gond felrakni. Alattuk újabb ajtók, ablakok, az üveget is festéssel imitáltam. A kormánylapátot már előre elkészítettem. Gondot csak a rézzsanérok felrakása okozott, mert háromszor tört el mire a helyére tudtam hajlítani az egyiket. Nagyon nehéz volt a réz tengely darabokat beilleszteni, amin a lapát forog, nem is lett tökéletes nekem sem, de nem észrevehető a hiba. A két lánc, amit a készletben adnak a kormánylapáthoz vicces, mint egy nyaklánc darab, én matt fekete festéssel hihetőbbé tettem. A taterkélyt is előre megépítettem, de sajnos hiába, mert persze nem lehetett hátulról beilleszteni, ahogy a könyv mutatta, mert nem fért el. Szinte teljesen szét kellett szedni és jócskán lecsiszolni a szélekből, hogy a helyére menjen. A korlát oszlopai szintén fémből voltak, jó sorjásan, amiket csiszoltam és festettem, így már fa jelleget kaptak. A szintén fém ágyú ablaktáblákat is előre lefestettem és a helyükre ragasztottam. Most már a folyamatos festés is hozzátartozott az építéshez. Elhatároztam, hogy a hajóm használt lesz, látszódik majd rajta a tengeren, csatában töltött idő. A hajótestet kívülről átfújtam egy mély barna vizes bázisú festékkel, a gerinc felé sötétedve, csak lazúrosan, hogy a réz szegecs fejek és a palánkvonalak még előtűnjenek a festés alatt. Feketével sötétebbre festettem a dörzsfákat. Az ágyúnyílások köré feketével a lőpor füst nyomait fújtam, valamint a szegletekben árnyékoltam, koszoltam. A kormánylapát rézvereteit is matt feketére festettem. A fedélzetet sem hagytam gyári vajszínűre. Nagyon híg feketével átmostam az egészet, majd a palánkok illesztéseit kihúztam vékony ecsettel. A leendő ágyúk helyénél intenzívebb koszolást fújtam, akár csak a lépcsők aljához és a sarkokba. Világossal visszaecseteltem a jobban kopott gyakrabban használt részeket. A fedélzeti felépítmények nagyon minimálisak egy darab kis épület van, a többi a három szellőzőrács. A horgonytartó gerenda és a kötélbakok felrakása rutin munka volt. A korlátok és lépcsők már nem. A hajó két oldalán végigfutó bábos korlát oszlopai ugyanis túl magasak voltak. Mindegyikből le kellett csiszolni jelentősen, összesen 22 darabot, persze ezek is fémből voltak. Ez sem volt elég. A korlát lécéből is vékonyabbat kellett használni, hogy megfelelően alacsony legyen. A fém lépcsők kicsit alacsonyabbak voltak, mint kellene, de még elmegy, sajnos eggyel kevesebbet adtak a spanyol kollégák, így ezt fából pótoltam. Kifúrtam és felraktam a külső és belső kötélpadokat is. Az egy darab mentőcsónak is fém öntvény, de elég szép. Festéssel és némi fa feljavítással egész meggyőző lett, de ez csak később kerül majd a helyére, akárcsak a horgonyok. Ezeket is komolyan kellett antikolni, hogy életszerűek legyenek. Következhet majd az ágyúk, árbocok és a fedélzeti szerelvények felrakása, majd a folytatásban.
|
|
|
Írta: Maszatomy () 2007. augusztus 10. Péntek 15:36