Főoldal arrow Cikkek arrow Egyebek arrow Hírek, Információk arrow San Francisco II építése
San Francisco II építése PDF Nyomtatás E-mail

miket, 2006. február 05. Vasárnap 12:16

Átlagos értékelés :    (0 szavazat)

Megtekintések száma : 47821    

Kedvenc : Nincs

Rovat : Cikkek, Vitorlás hajómakett

Tartalomjegyzék
San Francisco II építése
2.rész
3.rész
Befejezés

A hajótest becsiszolva, tömítve készen állt a további építésre.  

Kétoldalt kivágtam a fedélzeti ágyúk nyílásait, tíz darabot. Először maróval átlyukasztottam, majd lapos reszelővel négyzetesre csiszoltam a széleket. A fedélzet vonala fölötti mellvéd belsejét is ekkor kell bepalánkozni.  Ezután raktam fel a hajógerincet és az orrtőkét, ami meglepően jól illeszkedett, minimálisan kellett az alsó palánksort hozzáigazítani. A test két oldalán egy-egy pár dörzsfa húzódik, ezeket a száraz hajlításos módszerrel és szegecseléssel raktam fel. Ezek közé kimértem a maradék agyú nyílások helyét, a tervrajz alapján, majd kivágtam őket, húsz darabot. A hajótest közép részén hat pár függőleges dörzsfa is van, ezek trükkösek, mert két rétegűek, és hozzá kell idomítani a test hajlatához. A kicsiny orrfedélzeten egy kijárati ajtó van. Minden nyílászáró fémből van mellékelve, ezeket én festéssel, antikolással fahatásúvá tettem, beragasztásuk előtt.A tat építése volt soron. A tattükrön körben díszlécek futnak, ezeket nem volt gond felrakni. Alattuk újabb ajtók, ablakok, az üveget is festéssel imitáltam. A kormánylapátot már előre elkészítettem. Gondot csak a rézzsanérok felrakása okozott, mert háromszor tört el mire a helyére tudtam hajlítani az egyiket. Nagyon nehéz volt a réz tengely darabokat beilleszteni, amin a lapát forog, nem is lett tökéletes nekem sem, de nem észrevehető a hiba. A két lánc, amit a készletben adnak a kormánylapáthoz vicces, mint egy nyaklánc darab, én matt fekete festéssel hihetőbbé tettem. A taterkélyt is előre megépítettem, de sajnos hiába, mert persze nem lehetett hátulról beilleszteni, ahogy a könyv mutatta, mert nem fért el. Szinte teljesen szét kellett szedni és jócskán lecsiszolni a szélekből, hogy a helyére menjen. A korlát oszlopai szintén fémből voltak, jó sorjásan, amiket csiszoltam és festettem, így már fa jelleget kaptak. A szintén fém ágyú ablaktáblákat is előre lefestettem és a helyükre ragasztottam. Most már a folyamatos festés is hozzátartozott az építéshez. Elhatároztam, hogy a hajóm használt lesz, látszódik majd rajta a tengeren, csatában töltött idő. A hajótestet kívülről átfújtam egy mély barna vizes bázisú festékkel, a gerinc felé sötétedve, csak lazúrosan, hogy a réz szegecs fejek és a palánkvonalak még előtűnjenek a festés alatt. Feketével sötétebbre festettem a dörzsfákat. Az ágyúnyílások köré feketével a lőpor füst nyomait fújtam, valamint a szegletekben árnyékoltam, koszoltam. A kormánylapát rézvereteit is matt feketére festettem. A fedélzetet sem hagytam gyári vajszínűre. Nagyon híg feketével átmostam az egészet, majd a palánkok illesztéseit kihúztam vékony ecsettel. A leendő ágyúk helyénél intenzívebb koszolást fújtam, akár csak a lépcsők aljához és a sarkokba. Világossal visszaecseteltem a jobban kopott gyakrabban használt részeket. A fedélzeti felépítmények nagyon minimálisak egy darab kis épület van, a többi a három szellőzőrács. A horgonytartó gerenda és a kötélbakok felrakása rutin munka volt. A korlátok és lépcsők már nem. A hajó két oldalán végigfutó bábos korlát oszlopai ugyanis túl magasak voltak. Mindegyikből le kellett csiszolni jelentősen, összesen 22 darabot, persze ezek is fémből voltak. Ez sem volt elég. A korlát lécéből is vékonyabbat kellett használni, hogy megfelelően alacsony legyen. A fém lépcsők kicsit alacsonyabbak voltak, mint kellene, de még elmegy, sajnos eggyel kevesebbet adtak a spanyol kollégák, így ezt fából pótoltam. Kifúrtam és felraktam a külső és belső kötélpadokat is.  Az egy darab mentőcsónak is fém öntvény, de elég szép. Festéssel és némi fa feljavítással egész meggyőző lett, de ez csak később kerül majd a helyére, akárcsak a horgonyok. Ezeket is komolyan kellett antikolni, hogy életszerűek legyenek. Következhet majd az ágyúk, árbocok és a fedélzeti szerelvények felrakása, majd a folytatásban.



   
Idézés a honlapján
Kedvenc
Nyomtatás
Küldés levélben

Utolsó frissítés : 2007. augusztus 21. Kedd 13:57


Olvasók hozzászólása  Hozzászólás RSS küldése
 

Átlagos értékelés

   (0 szavazat)

 

Megjelenítve 10 a(z) 13 hozzászólásból

Hozzászólás nyelve: Magyar (13), English (0)

Írta: Maszatomy () 2007. augusztus 10. Péntek 15:36

Írta: Maszatomy 2007. augusztus 10. Péntek 15:36

Putyi!A "fedőtábla" :) mint nevezed olyan helyre került ahol zárt volt a fedélzet. Feladata, hogy megakadályozza a tengervíz beáramlását, mondjuk viharban.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Putyi () 2007. augusztus 10. Péntek 09:03

Írta: Putyi 2007. augusztus 10. Péntek 09:03

hajód nekem is nagyon tetszik de attól h ágyú lóg ki egy ágyúablakon mért nincs rajta fedőtábla?:)üdv

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: rolesz () 2007. február 23. Péntek 21:17

Írta: rolesz 2007. február 23. Péntek 21:17

nekem nagyon tetszik ez a hajó :) :) :)

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: wercome () 2006. majus 09. Kedd 09:52

Írta: wercome 2006. majus 09. Kedd 09:52

Gratulálok a hajódhoz és a helyezésedhez!Csodálattal néztem, hogy milyen gyorsan összeraktad ezt a makettet! Várjuk a következőt!!!

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Tyrman () 2006. majus 02. Kedd 13:24

Írta: Tyrman 2006. majus 02. Kedd 13:24

"A terebek fémből vannak, ezek is festve lettek, fahatásúra. "Ez mit jelent? Lefestetted barnára, vagy van valami trükköd, amitől fának fog tűnni a fém?

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: vidonka () 2006. majus 02. Kedd 12:38

Írta: vidonka 2006. majus 02. Kedd 12:38

Tetszik a sok apró, egyedi megoldásokkal kivitelezett részlet. Látványos szép szolid munka. Gratrulálok, sok sikert a következő munkádhoz.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Imi () 2006. majus 02. Kedd 09:24

Írta: Imi 2006. majus 02. Kedd 09:24

Gratulálok ehhez a szép hajóhoz! Azért látszik, hogy nem vagy egy "ortodox" hajómodellező! Egy ortodox ugyanis semmit se csinálna fémből, ami fa volt és végképp nem koszolná (antikolná) a hajót. Pedig pont így lesz igazán fantáziadús és kreatív a hajó. Szóval nekem nagyon tetszik, hogy ez nem egy "steril" hajó!

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: wercome () 2006. március 27. Hétfő 07:34

Írta: wercome 2006. március 27. Hétfő 07:34

Egyre szebb ez a hajó, különösen ez az antikolás tetszik!

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: kadet () 2006. március 16. Csütörtök 06:41

Írta: kadet 2006. március 16. Csütörtök 06:41

Az antikolás, a hajó "használttá" tétele nagyon szép lett! Gratulálok hozzá!

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: mephistomi () 2006. március 09. Csütörtök 08:49

Írta: mephistomi 2006. március 09. Csütörtök 08:49

Nagyon tetszik az antikolás! A korlátbabákról és a rácsokról meg nem mondtam volna hogy fémből vannak.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Megjelenítve 10 a(z) 13 hozzászólásból



Hozzászólás
A hozzászóláshoz be kell jelentkezni.
Belépés vagy regisztráció szükséges.

További hozzászólások...



mXcomment 1.0.5 © 2007-2024 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
 
< Előző   Következő >

www.hajomakett.hu
Hajomakett.hu - Vitorlás, hajó, makett