Main page arrow Articles arrow Modeling arrow Construction arrow A U.S.S. Nimitz építése
A U.S.S. Nimitz építése PDF Print E-mail

By Sebestyén Gábor, on 2007. January 03. Wednesday 21:34

Average user rating :    (1 vote)

Views : 60342    

Favoured : None

Published in : Articles, Intermittent

Article Index
A U.S.S. Nimitz építése
2. rész
3. rész
4. rész
5. rész
There are no translations available

Szeretném feltenni a „nagy kérdést”: Ki látta a Végső Visszaszámlálás című filmet ? Aki azt mondja nem, annak javaslom, nézze meg. Maga a történet is érdekes feltételezésből indul ki, de ami szerintem leginkább megfogja az embert, az a benne szereplő „úszó város”.

Talán méltán hívhatjuk így az egyik „főszereplőt”, hiszen közel 100.000 tonnás vízkiszorításával és majd 6.000 fős legénységével, a USS Nimitz 1975-ös szolgálatba állításakor a világ legnagyobb hadihajója volt. Azóta pedig testvérhajóival együtt az amerikai haditengerészet gerincét képezik. Aki azonban makettben szerette volna megépíteni ezeket a gigászokat, az egészen 2004-ig kénytelen volt beérni egyetlen lehetőséggel. Mégpedig az Italeri 1/720-as léptékű makettjével.

Aztán 2004-ben a Trumpeter nevű kínai cég piacra dobta újdonságait. Örömmel fedeztem fel köztük a képen látható makettet.

Később leírások, fényképek jelentek meg a makettről, különböző hajómakettekkel foglalkozó weboldalakon. Mivel az ott leírtak tetszettek és a Nimitz az egyik kedvenc hajóm, így úgy döntöttem veszek egyet.

A dobozt kinyitva precízen kidolgozott alkatrészek sorát láttam.

Gyakorlatilag annyira új eszközöket használhattak az öntéshez, hogy sorja csak legminimálisabb formában fordul elő és az alkatrészeket, valamint az összeállítási rajzot elnézve, úgy tűnt az illeszkedéssel nem lesz gond. Bár erre még a későbbiek során rátérek.Az első probléma számomra üzletpolitikainak tűnt.

A Trumpeter ugyanis az 1975-ös állapotában adta ki a hajót. Ez azt jelentette például, hogy a repülőkötelékből hiányoztak az F-14-es vadászok. Mivel én ’79-’80-as állapotában szerettem volna megépíteni a hajót, így vehettem külön 6 darabos csomagban Tomcateket.

A maratásokkal ugyanez volt a helyzet. A hajóhoz Gold Medal Models kiadott egy készletet a ’75-ös állapothoz. Ezzel nem is volt akkora gond, mert legfeljebb egy-két alkatrészt kellett házilag legyártani („természetesen” egy másik készletben megvannak azok az alkatrészek is, de annyit nem ért a dolog, hogy megvegyem). A repülőgépekhez viszont már a White Ensign Models által, az Enterprisehoz kiadott készlet kellett. Ebben a készletben voltak ugyanis a szükséges dolgok, ráadásul csak ebben vannak olyan kiegészítők, melyek kissé színesebbé tehetik a kész makettet (gondolok itt targoncákra és különféle utánfutókra, melyeken a felszerelést hordták). Végül ennyi minden jött össze.

A matricákkal már más volt a helyzet. A maketthez ilyen matricákat adtak.

Mivel ezek többnyire általános jelzéseket tartalmaztak, így ehhez kiegészítésnek mindenképp szükséges volt beszerezni a GMM matricáit.

Végül nem maradt más, mint szerezni pár repülőgépet, melyek majd a hangárfedélzetre kerülnek. Ezért vettem még négy Tamiya készletet is. Ezek gondolom ismerősek azoknak, akik már építettek 1/350-es Enterprise-t.

Miután minden megvolt, nekiálltam az építésnek.

2007.01.03.

Folytatása következik....



   
Idézés a honlapján
Kedvenc
Nyomtatás
Küldés levélben

Last update : 2009. April 28. Tuesday 17:32


Users' Comments  RSS feed comment
 

Average user rating

   (1 vote)

 
Comment language: Magyar (20), English (0)

Add your comment
Only registered users can comment an article. Please login or register.

No comment posted



mXcomment 1.0.5 © 2007-2024 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
 
< Prev

www.hajomakett.hu
Hajomakett.hu - Vitorlás, hajó, makett