Főoldal arrow Cikkek arrow Történelem arrow Tengeralattjárók arrow A U.S.S. Nimitz építése
A U.S.S. Nimitz építése PDF Nyomtatás E-mail

Sebestyén Gábor, 2007. január 03. Szerda 21:34

Átlagos értékelés :    (1 szavazat)

Megtekintések száma : 59906    

Kedvenc : Nincs

Rovat : Cikkek, Roncstemető

Tartalomjegyzék
A U.S.S. Nimitz építése
2. rész
3. rész
4. rész
5. rész
sm_nimitz_5_01.jpg
Először a hangárfedélzetet építettem meg. Átfogó képet vagy leírást nem találtam róla, legfeljebb egy-egy részletfotóból tudtam következtetni. Szerencsére egyéb hajós fórumokon akadt már egy-két ember, aki jóval előttem járt ennek a makettnek az építésében. Így sikerült némi támpontot kapnom. Másrészt, mint utaltam már rá, nem akartam világítást beszerelni, így a részleteket nem is szándékoztam annyira kidolgozni.

Először a maketthez adott két fedélzetdarabot illesztettem a helyére.
sm_nimitz_5_02.jpg
Legnagyobb meglepetésemre a darabok annyira illeszkedtek, hogy szó szerint belefeszültek a helyükre. Először arra gondoltam, hogy nem is használok ragasztót, de aztán a biztonság kedvéért pár helyre befolyattam, hogy még véletlenül se mozduljon el a fedélzet. Sajnos a két darab viszont egymáshoz nem illeszkedett pontosan. Itt korrigálnom kellett.
sm_nimitz_5_03.jpg
Az építéshez sztirolt, papírt és maradék makettalkatrészt használtam fel. A hangárajtókhoz pedig a maketthez adott alkatrészeket. A munkát a falakkal kezdtem.  

sm_nimitz_5_04.jpg

 sm_nimitz_5_05.jpg

 sm_nimitz_5_06.jpg

Néhány maradék alkatrészből imitáltam a csöveket és szellőzőket, papírból pedig a platformokat és két belső irányítóállást alakítottam ki. Feltettem pár fotómaratott ajtót is. 
sm_nimitz_5_07.jpg
Végül némi festés és egy-két matrica adta ki a végeredményt. 

sm_nimitz_5_08.jpg

 sm_nimitz_5_09.jpg

A hangárajtók már nem voltak ennyire egyszerűek. A képek szerint egy kettős ajtórendszert kellett kialakítanom. Szerencsére a maketthez adtak négy plusz hangárajtót, melyekkel a zárt állást lehetett megjeleníteni. Ezek persze tömör műanyagdarabok voltak, így nem volt más választásom szét kellett vágnom őket. Ez persze nem ment egyszerűen. Az első alakítások után elég durván néztek ki az alkatrészek. 
 sm_nimitz_5_10.jpg Ezen finomítottam csiszolással és némi vágással. Az első két ajtóhoz pedig papírból készítettem toldalékokat, hogy érzékeltessem a kettőséget. 

 sm_nimitz_5_11.jpg

 sm_nimitz_5_12.jpg

 sm_nimitz_5_13.jpg

Végül elértem a kívánt eredményt. 
 sm_nimitz_5_14.jpg Ezzel maga a fedélzet el is készült. De persze nem teljesen.
 sm_nimitz_5_15.jpg Hátravolt még a hangárban lévő repülőgépek elkészítése.

Ehhez a Tamiya által kiadott gépeket használtam.

sm_nimitz_5_16.jpg

 sm_nimitz_5_17.jpg

 

Először kigondoltam, hogy mit szeretnék megjeleníteni. Az ábrázolni kívánt helyzet szerint a gépek nagy részét felvitték a repülőfedélzetre, így meg kellett találnom az egyensúlyt, hogy a hangár ne legyen se túl üres, se túl zsúfolt. Készítettem egy elnagyolt vázlatot.

Aztán levágtam a szükséges darabokat az öntőkeretről és próbaképpen elhelyeztem őket a fedélzeten.

 sm_nimitz_5_18.jpg

 sm_nimitz_5_19.jpg

 sm_nimitz_5_20.jpg

 sm_nimitz_5_21.jpg

Természetesen a gépeken még alakítani kellett. Fel kellett hajtani a szárnyakat, felragasztani a futóműveket és kifesteni őket. Ahhoz képest, hogy ez a Tamiya készlet csaknem harminc éves, egy-két apróbb illesztési hibát leszámítva, nem volt nehéz elkészíteni a végleges állapotot. 

 sm_nimitz_5_22.jpg

 sm_nimitz_5_23.jpg

 sm_nimitz_5_24.jpg

sm_nimitz_5_25.jpg

 sm_nimitz_5_26.jpg

 sm_nimitz_5_27.jpg

 

Végül nem maradt más hátra, mint a hangár berendezése. Ehhez a repülőgépeken kívül maratott figurákat és járműveket használtam. 
Ezzel a hangárfedélzet el is készült. Következhetett a repülőfedélzet és a felépítmény elkészítése. 
2008.03.07.


   
Idézés a honlapján
Kedvenc
Nyomtatás
Küldés levélben

Utolsó frissítés : 2009. április 28. Kedd 17:32


Olvasók hozzászólása  Hozzászólás RSS küldése
 

Átlagos értékelés

   (1 szavazat)

 

Megjelenítve 10 a(z) 20 hozzászólásból

Hozzászólás nyelve: Magyar (20), English (0)

Írta: kormányzó ellentengernagy () 2008. december 09. Kedd 00:16

Írta: kormányzó ellentengernagy 2008. december 09. Kedd 00:16

én is én is...

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: hajómester () 2008. december 08. Hétfő 20:44

Írta: hajómester 2008. december 08. Hétfő 20:44

Kedves Sebi!  
Nem bántani akartalak, egyszerűen más a véleményem, sajnálom hogy tréfálkozva fejeztem ki. Így tényleg rosszul eshetett. 
Bocsánatot kérek.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

» Az összes 1 válasz megjelenítése

Írta: kormányzó ellentengernagy () 2008. december 08. Hétfő 17:33

Írta: kormányzó ellentengernagy 2008. december 08. Hétfő 17:33

Kedves Moha topik társ! Nem megbántásból irtam a véleményemet, csak úm. "kiakadtam" azon hogy egy ekkora méretű ( 6o e-be) hajót átalakitanak. Valóban látszik a két szinből álló test.Gondolhattam volna...A Fiume szintén ilyen volt, csak nekem össze épiteni volt nagy munka.Mégegyszer bocsika az elhamarkodott véleményemért.Majd leisszuk....Más. Meddig van nyitva a Stefánia? Idén lemaradtam a kiállitásról sajnos.Egy előkerült régi orig. Potemkinnel szerettem volna megjelenni csak kifutottam az időből.Még egy kérdés...tud-e valaki tippet adni hogy a Potemkinnek a kommandóján kétoldalt megerősitett mellvéd, vagy a haditengerészetnél általánosan használt korlátra erősitett ponyva volt felrakva. Van egy 19o5-ös kép,ahol csak KORLÁTTAL ábrázolja. Ezen dilemma is része a késésemnek. Köszönöm.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Sebi () 2008. december 07. Vasárnap 23:51

Írta: Sebi 2008. december 07. Vasárnap 23:51

Kedves Hajómester! 
 
Azt írtad, hogy csak a képeken meg a TV-ben láttad kéknek a vizet. Nos, nem tudom mennyiben mondok újat, de a víz nagy mennyiségben mindig kéknek látszik. Képen is, élőben is. Nagy mennyiségben ugyanis úgy töri meg a fényt, hogy mi kéknek látjuk. Az eget is a benne lévő vízpára miatt látod kéknek.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: moha () 2008. december 07. Vasárnap 00:30

Írta: moha 2008. december 07. Vasárnap 00:30

Kedves Sebi! 
 
(Az előző hozzászólásra és az arra érkezett válaszra reagálva) Valóban, ez így elfogadhatatlan. Tekintetbe véve a méretarányokat, leszel szíves egy kb. 10 méter mély akváriumot szerezni, ami XY irányban is mondjuk 1:700 arányú kiterjedéssel bír egy tetszőlegesen választott óceán felszínéhez képest... Bele kicsike halakat kell telepíteni, illetve, a dobozon látható kép alapján valamilyen levitációs módszerrel repülőgépeket kell a hajó köré tenni. Javaslom még, hogy totál a vízbe merített tengeralattjárókkal is dobd fel a makettet, amik olyan torpedókat tudjanak kilőni, amibe petárdát építettél... Így be lehet majd az érdeklődőknek mutatni... tuti siker. Sajnos a versenyekre, kiállításokra csak akváriummal tudod elvinni a hajót. Erre egyébként tudok alternatívát ajánlani. Építsél egy GPS adót a hajóba és egy nyári hajókiránduláson tedd ki a Balaton közepébe. Így bárki megtalálhatja, ha meg akarja nézni és rendben lesznek az arányok is. Ja, és az új hajómakettező "policy" szerint a fahajósoknak is ezentúl vízzel kell ábrázolni a hajót, mert olyat nem láttunk, hogy a hajót a szárazföld felett állványon állnak. Nem reális... Ezen felül írni fogok a Tamiya-nak, hogy az 1:700 arányú vízvonalsorozatát azonnal szüntesse be, mert megerőszakolja a hajómakettezést... Na, befejeztem. 
 
Jól haladsz, és még van is hátra rendesen munka. Ezt a hozzászólást csupán a felettébb jártas, emellett igen szerény nicknevekkel rendelkező kollégáink észrevételeire való reagálásként írtam. 
 
Üdv: moha

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

» Az összes 4 válasz megjelenítése

Írta: kormányzó ellentengernagy () 2008. december 06. Szombat 02:05

Írta: kormányzó ellentengernagy 2008. december 06. Szombat 02:05

hát, kár ezért a szép és igen drága hajóért. ez valami betegség lehet le vagdalni a hajó alját!!! még szerencse hogy múzeumokban nem állitanak ki ilyen "alkotásokat". a hullámzást pedig meg kellene hagyni az impresszionista festőknek mivel ez nekik jobban megy. és alá irni azt hogy jajjj. ha már modell, és az adott hajót ábrázolja honnan tudjuk hogy alul hogy néz ki? még annyit a repülő gépeknek vagy mozdony vagy egy verseny autó modellnek miért nem vagdalják le az alját? miért pont a hajókon kell kiélni a "művészi" hajlamokat! mert ha egy kikötőben, vagy hajógyári javitáskor készitjük diorámának akkor érthető a csonkitás.de akkor elkell késziteni a mólót, parti létesiményeket stb...na akkor tényleg dioráma. de igy?......

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

» Az összes 2 válasz megjelenítése

Írta: Sebi () 2008. augusztus 02. Szombat 18:01

Írta: Sebi 2008. augusztus 02. Szombat 18:01

Kedves Róka ! 
 
Elolvastam hozzászólásod és már megbocsáss, de akkor úgy tűnik, hogy csak arra haladunk, hogy tulajdonképp jó ez a víz.  
A kicsit egyenesbbre mit takar ? Fél centi, egy centi ? Ennyiért nem szedem szét az alapot, mert értelmetlen. Próbáltam érzékeltetni a hajó körül örvénylő vizet, erre te azt irtad, hogy a hajóval párhuzamosan nem lehetnek hullámok. Most azt írod, hogy "A hajó melletti hullámocskák a hajóoldalról visszaverődő és az indított hullámok összege, valóságban sok kicsi V alakú hullám, de leginkább tajték". Ezt a tajtékot pedig, ha jól látom a képeken, fehérnek látjuk a hajó körül, tehát úgy néz ki, hogy még talán nem is tettem sok fehéret a maket köré. Tudom, hogy nem kötözködsz, de úgy látom próbálod túlzottan tudományosan megközelíteni a dolgot. Ezt pedig feleslegesnek érzem. Másrészt én elhiszem, hogy te mint gyakorlott hajós sokféle hullámot láttál már. Ezt most lásd úgy, hogy jópár képet megnéztem az elkészítéshez, de mivel a kézügyességemnek is van határa, így ilyen lett. A hajó még nincs kész, de haladok vele. Készül már a cikk következő része.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Sebi () 2008. július 29. Kedd 23:29

Írta: Sebi 2008. július 29. Kedd 23:29

Sziasztok ! 
 
Látom sikerült felkeverni az állóvizet. Szóval, egypár képet tényleg megnéztem és higyjétek el, lehet ilyen is. Az mondjuk igaz, hogy az ív kissé nagyra sikeredett, de ezért már nem szedem szét az alapot.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: moha () 2008. július 19. Szombat 00:44

Írta: moha 2008. július 19. Szombat 00:44

Ehhh. 3 magyar igazság. Találtam egy képet. Nagy sebességnél ezt látjuk a Nimitz körül:  
 
http://rescueattempt.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/nimitz3.jpg 
 
Azaz semmit... Talán kisebb sebességnél, kevésbé tajtékos víznél meg egy V alakú hullámfrontot, ennek ellenére nem zárnám ki a parabolát sem... Ha egy tollat belemártasz a vízbe és húzod, a környezetében a hullám nem V, hanem inkább U alakú...

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

» Az összes 2 válasz megjelenítése

Írta: moha () 2008. július 19. Szombat 00:35

Írta: moha 2008. július 19. Szombat 00:35

Kis kiegészítés. Nem mondom, hogy csak ilyen alakot láthatunk. Számos esetben láthatunk V alakot, pl gyors, keskeny járművek állóvízben. Szűmos esetben, erős hullámzásnál meg ekkora monstrumnál, ahol az alak sokat számít, lehet, hogy semmilyen hullámalakot nem látunk, de ez is a sebességétől függ. Elvileg láthatunk ilyen, parabola szerűt is...

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Megjelenítve 10 a(z) 20 hozzászólásból



Hozzászólás
A hozzászóláshoz be kell jelentkezni.
Belépés vagy regisztráció szükséges.

További hozzászólások...



mXcomment 1.0.5 © 2007-2024 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
 
< Előző

www.hajomakett.hu
Hajomakett.hu - Vitorlás, hajó, makett