Main page arrow Articles arrow Modeling arrow Construction arrow Épitödobozos modellek tuningolása 3. rész
Épitödobozos modellek tuningolása 3. rész PDF Print E-mail

By Flamenco, on 2007. January 08. Monday 18:56

Average user rating :    (0 vote)

Views : 28080    

Favoured : None

Published in : Articles, Basics

There are no translations available

Most jön egy kis finom munka.

A figurális díszitések zöme fapasztából van kiöntve. Egészen szépek , ( már egy dobozhoz képest ) de azért nem árt egy kis finomítás! Sorjázás, a felületek 600-as csiszolópapírral való finomítása, a figurák javítgatása éles szikével, apró marókkal stb. S a beépités előtt festeni és aranyozni.Ezek : - Az alsó tükör ( itt már beépítve )- A felsö tükör ( Aphrodité delfinvontatta szekerével )- A két trombitás angyal- A 6 db. embléma a pajzsokkal és zászlokkal- A "leveles" függőleges lécek az emblémák közöttMindegyiknek a hátuljából óvatosan 1-2 mm-t le kell csiszolni, mert túl vastagok !Én a tárcsás ( kör ) csiszológépet úgy rögzítettem, hogy a tárcsa vizszintesen álljon, s lassú fordulatszám mellet a darabot jobb kézzel tartva s ballal gyengén, óvatosan a tárcsára nyomtam. Különösen a két angyalnál kell vigyázni ! - Kép : Csiszoló- A szakállas fej a kormánylapátra ( 2 db.-ból )- A krokodilfej a gallioncsör elejére ( 2 db.-ból ) - A két majom a félfedélzet mellvédjei elé  ( Tunning11 )

A félfedélzet alsó takarólécén végighúzodó "virág" motívum elkészitése egy kicsit nehéz.A motÍvum ugyan lézerezett, de csak a képen látható aranyozott része. Ezért egy 0,5 mm-es polystyrol lapra fel kell rajzolni a megfelelő ívet, a motívumot teljes hosszában ideiglenesen a lapra kell rögziteni, a "lyukakat" berajzolni, s a motívum levétele után kivágni . Sajnos ezek a motívumok 4 (!) mm-es hárométegü olcsó lemezböl vannak kilézerezve, ezért óvatosan teljes hosszban kétoldalrol 2-2,5 mm vastagságúra kell csiszolni, s csak ezután lehet a polystyrol lapra véglegesen ragasztani ! S hogy az ornament ne csak lapos legyen, a képen látható módon, rettenetesen óvatosan, mert a lemez minősége rettentő pocsék! s a kanyarokban könnyen törik - faragni. ( Tunning12 )

- Most felragaszthatjuk a pajzsos  emblémákat is. -Igy és Igy nemKialakítjuk az angyalok alatt fekvő íveket, felragasztjuk az angyalokat. Levágjuk a lécek végeit a segédlapról, leszereljük a segédlapot, és felerösitjük a felső tükröt. Felragasztjuk a virágos ornamenteket, berakjuk az oszlopokat ( az angyalok fölött ) és felerősítjük a felsö takarólécet.Így ,így és Igy nemFelerősítjük kétoldalt a két fejet.  Ezeket nem szállították, de a francia rajzon és a ff. fotón rajta vannak ! ( Ld. a fotót a 2. részben ) Egy "Fantasy" boltban vettem két cinnből öntött figurát ( 1Euro/db. ) , a fejeket levágtam, a "nyakakba" hátulrol befúrtam, és 1 mm-es acél stiftet ragasztottam, aranyoztam és a helyükre erösitettem őket. ( A hajótestbe is kell furatot fúrni )  Tunning13Kép

Az ágyúnyílások fedeleinek a szálitott zsanérjai olyan komplikáltak, hogy - mivel a fedeleknek nem szükséges nyithatónak lenni - a fedelek alá egyszerűen két keskeny csíkot ragasztunk 0,6-os fekete furnierből, és ezekre ragasztjuk a fedeleket.  ( Tunning14 )Kialakítjuk a félfedélzet mellvédjének a belső oldalait és pirosra festjük őket.

A következő tunningolni való a csónak.

A szállított csónak fapasztábol volt, s így nézett ki - Rajz, Kép

A gerincet meg a tőkéket - 2 sz. - meg a dörzsfát - 1 sz. - le kell csiszolni, mert túl durvák, ugyanúgy óvatosan a falat is vékonyítani kell ! ( Nem akartam újat épiteni ! )Hogy nagyjábol úgy nézzen ki, mint az eredeti,  egy kicsit fel kell javitani. KépA külsejét 0,6 x 2 mm-es lécekekkel bepalánkozzuk, és a már ismert módszerrel meghosszabbítjuk a hátulját. - KépFelrakjuk a gerincet az orrtökével, és a fartökét 2  mm-es lécből, a dörzsfákat és az ornamentet 1 mm-es polystyrolbol. - Kép

Kiépítjük a belsö részt. - KépElkészítjük és felerősitjük a tükröt, a kormánylapátot és a zsanérokat. Az egészet befestjük.Kép 1 , Kép2 Befestjük az evezöket ( cinnböl öntve ), és a padokra kötözzük  A két csónaktalpat a fedélzetre erősítjük, és a csónakot a csonaktalpakon lévő szemescsavarokon keresztül felkötjük. Beakasztjuk a helyére a kormánylapátot., és kész. - Kép  ( Tunning15 )

A hajó kormánylapátja valójában nem egészen úgy nézett ki, mint a doboz rajzán.Ezért ezen is egy kicsit alakitunk. - Képek: Igy és Igy nem  ( Tunning 16 )

( A kormánylapát csapos zsanérjait tkp. már korábban, kb. az alsó tükör beépitése után fel kell szögelni ! Elfelejtettem ott megemliteni ! Elnézést !!! )

A félfedélzet elsö mellvédfala 2 mm-es mahagóni furnierból lett kilézerezve, és már eleve vetemedett volt ! Próbáltam nedvesen két lap közé szorítva száritani - nem segitett. Kénytelen voltam 2 mm-e polystyrol lapból újra elkészíteni. Az alsó részén látható virágos ornamentre ugyanaz vonatkozik mint a szélsőkre. - Képek : Igy és Igy nem.  ( Tunning17 )

A besanárbóctól a felsö tükrön túlnyúló ún. papagájrúd ( Papagaistock ) az olasz rajzon hátul  a levegőben lóg ! RajzAz eredeti párizsi rajzon ez így néz ki : RajzRáadásul a párizsi múzeum ff. fotóján is a levegőben lóg ! Valószínűleg szállitás közben károsodott, a tükörnél elengedett a ragasztó, és a besanvitorla csücsökkötele felhúzta !?De ok ez arra, hogy gondolkodás nélkül átvegyük ? Kép

Képek : Így nem és IgyA papagájrúd a felsö tükör felsö részéhez volt erősitve ! -Kép ( Tuning18 )

A 2 horgony cinnből készült, egész normálisak voltak, csak sorjázni kellett őket. De mivel a keresztrudak is cinnböl voltak, jobbnak találtam ezeket pirosra festeni, mert cinnre élethű fa utánzatot festéssel varázsolni enyhén idegölő és soha nem lesz tökéletes.

Úgy néz ki, hogy a test tunningolásával készen vagyunk. S, na, most mi a véleményetek az építődobozokról? Még "szerencse", hogy "csak" 200 Euróba került. ( Nekem ! A bolti ára kb. 320 )

A következő részben mégegyszer megnézzük az ornamenteket, és aztán jön a kötélzet.

Flamenco
   
Idézés a honlapján
Kedvenc
Nyomtatás
Küldés levélben

Last update : 2007. January 08. Monday 18:56


Users' Comments  RSS feed comment
 

Average user rating

   (0 vote)

 
Comment language: Magyar (2), English (0)

Add your comment
Only registered users can comment an article. Please login or register.

No comment posted



mXcomment 1.0.5 © 2007-2024 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
 
< Prev   Next >

www.hajomakett.hu
Hajomakett.hu - Vitorlás, hajó, makett