By Flamenco,
on 2007. January 08. Monday 18:56
|
Average user rating : (0 vote) |
Views : 28084 |
Favoured : None |
Published in : Articles, Basics |
There are no translations available Most jön egy kis finom munka.
A figurális díszitések zöme fapasztából van kiöntve. Egészen szépek , ( már egy dobozhoz képest ) de azért nem árt egy kis finomítás! Sorjázás, a felületek 600-as csiszolópapírral való finomítása, a figurák javítgatása éles szikével, apró marókkal stb. S a beépités előtt festeni és aranyozni.Ezek : - Az alsó tükör ( itt már beépítve )- A felsö tükör ( Aphrodité delfinvontatta szekerével )- A két trombitás angyal- A 6 db. embléma a pajzsokkal és zászlokkal- A "leveles" függőleges lécek az emblémák közöttMindegyiknek a hátuljából óvatosan 1-2 mm-t le kell csiszolni, mert túl vastagok !Én a tárcsás ( kör ) csiszológépet úgy rögzítettem, hogy a tárcsa vizszintesen álljon, s lassú fordulatszám mellet a darabot jobb kézzel tartva s ballal gyengén, óvatosan a tárcsára nyomtam. Különösen a két angyalnál kell vigyázni ! - Kép : Csiszoló- A szakállas fej a kormánylapátra ( 2 db.-ból )- A krokodilfej a gallioncsör elejére ( 2 db.-ból ) - A két majom a félfedélzet mellvédjei elé ( Tunning11 ) A félfedélzet alsó takarólécén végighúzodó "virág" motívum elkészitése egy kicsit nehéz.A motÍvum ugyan lézerezett, de csak a képen látható aranyozott része. Ezért egy 0,5 mm-es polystyrol lapra fel kell rajzolni a megfelelő ívet, a motívumot teljes hosszában ideiglenesen a lapra kell rögziteni, a "lyukakat" berajzolni, s a motívum levétele után kivágni . Sajnos ezek a motívumok 4 (!) mm-es hárométegü olcsó lemezböl vannak kilézerezve, ezért óvatosan teljes hosszban kétoldalrol 2-2,5 mm vastagságúra kell csiszolni, s csak ezután lehet a polystyrol lapra véglegesen ragasztani ! S hogy az ornament ne csak lapos legyen, a képen látható módon, rettenetesen óvatosan, mert a lemez minősége rettentő pocsék! s a kanyarokban könnyen törik - faragni. ( Tunning12 ) - Most felragaszthatjuk a pajzsos emblémákat is. -Igy és Igy nemKialakítjuk az angyalok alatt fekvő íveket, felragasztjuk az angyalokat. Levágjuk a lécek végeit a segédlapról, leszereljük a segédlapot, és felerösitjük a felső tükröt. Felragasztjuk a virágos ornamenteket, berakjuk az oszlopokat ( az angyalok fölött ) és felerősítjük a felsö takarólécet.Így ,így és Igy nemFelerősítjük kétoldalt a két fejet. Ezeket nem szállították, de a francia rajzon és a ff. fotón rajta vannak ! ( Ld. a fotót a 2. részben ) Egy "Fantasy" boltban vettem két cinnből öntött figurát ( 1Euro/db. ) , a fejeket levágtam, a "nyakakba" hátulrol befúrtam, és 1 mm-es acél stiftet ragasztottam, aranyoztam és a helyükre erösitettem őket. ( A hajótestbe is kell furatot fúrni ) Tunning13Kép Az ágyúnyílások fedeleinek a szálitott zsanérjai olyan komplikáltak, hogy - mivel a fedeleknek nem szükséges nyithatónak lenni - a fedelek alá egyszerűen két keskeny csíkot ragasztunk 0,6-os fekete furnierből, és ezekre ragasztjuk a fedeleket. ( Tunning14 )Kialakítjuk a félfedélzet mellvédjének a belső oldalait és pirosra festjük őket. A következő tunningolni való a csónak. A szállított csónak fapasztábol volt, s így nézett ki - Rajz, Kép A gerincet meg a tőkéket - 2 sz. - meg a dörzsfát - 1 sz. - le kell csiszolni, mert túl durvák, ugyanúgy óvatosan a falat is vékonyítani kell ! ( Nem akartam újat épiteni ! )Hogy nagyjábol úgy nézzen ki, mint az eredeti, egy kicsit fel kell javitani. KépA külsejét 0,6 x 2 mm-es lécekekkel bepalánkozzuk, és a már ismert módszerrel meghosszabbítjuk a hátulját. - KépFelrakjuk a gerincet az orrtökével, és a fartökét 2 mm-es lécből, a dörzsfákat és az ornamentet 1 mm-es polystyrolbol. - Kép Kiépítjük a belsö részt. - KépElkészítjük és felerősitjük a tükröt, a kormánylapátot és a zsanérokat. Az egészet befestjük.Kép 1 , Kép2 Befestjük az evezöket ( cinnböl öntve ), és a padokra kötözzük A két csónaktalpat a fedélzetre erősítjük, és a csónakot a csonaktalpakon lévő szemescsavarokon keresztül felkötjük. Beakasztjuk a helyére a kormánylapátot., és kész. - Kép ( Tunning15 ) A hajó kormánylapátja valójában nem egészen úgy nézett ki, mint a doboz rajzán.Ezért ezen is egy kicsit alakitunk. - Képek: Igy és Igy nem ( Tunning 16 ) ( A kormánylapát csapos zsanérjait tkp. már korábban, kb. az alsó tükör beépitése után fel kell szögelni ! Elfelejtettem ott megemliteni ! Elnézést !!! ) A félfedélzet elsö mellvédfala 2 mm-es mahagóni furnierból lett kilézerezve, és már eleve vetemedett volt ! Próbáltam nedvesen két lap közé szorítva száritani - nem segitett. Kénytelen voltam 2 mm-e polystyrol lapból újra elkészíteni. Az alsó részén látható virágos ornamentre ugyanaz vonatkozik mint a szélsőkre. - Képek : Igy és Igy nem. ( Tunning17 ) A besanárbóctól a felsö tükrön túlnyúló ún. papagájrúd ( Papagaistock ) az olasz rajzon hátul a levegőben lóg ! RajzAz eredeti párizsi rajzon ez így néz ki : RajzRáadásul a párizsi múzeum ff. fotóján is a levegőben lóg ! Valószínűleg szállitás közben károsodott, a tükörnél elengedett a ragasztó, és a besanvitorla csücsökkötele felhúzta !?De ok ez arra, hogy gondolkodás nélkül átvegyük ? Kép Képek : Így nem és IgyA papagájrúd a felsö tükör felsö részéhez volt erősitve ! -Kép ( Tuning18 ) A 2 horgony cinnből készült, egész normálisak voltak, csak sorjázni kellett őket. De mivel a keresztrudak is cinnböl voltak, jobbnak találtam ezeket pirosra festeni, mert cinnre élethű fa utánzatot festéssel varázsolni enyhén idegölő és soha nem lesz tökéletes. Úgy néz ki, hogy a test tunningolásával készen vagyunk. S, na, most mi a véleményetek az építődobozokról? Még "szerencse", hogy "csak" 200 Euróba került. ( Nekem ! A bolti ára kb. 320 ) A következő részben mégegyszer megnézzük az ornamenteket, és aztán jön a kötélzet. Flamenco |
|
|