Nemo,
2007. február 26. Hétfő 19:52
|
Átlagos értékelés : (4 szavazat) |
Megtekintések száma : 85892 |
Kedvenc : Nincs |
Rovat : Cikkek, Építés alatt |
1 / 10 oldal A hajó építése akkor fogant meg bennem, amikor befejeztem az első fa vitorlásomat, egy római gabonaszállítót. Úgy gondoltam, hogy valami nagyobbat kellene készíteni, had foglalja a helyet a szobámban.
Választásom egy kereskedelmi karakkra esett, mert 1:50-esben meglehetősen nagy. A tervrajzok Lengyelországban készültek, W. A. mester flamand rézmetsző rézkarca alapján. A rajzok méretaránya 1:50 és 1:100, én az 50-es lépték mellett döntöttem, mert így méretileg összehasonlítható az előző hajómmal. Mindez 2002-ben történt és sajnos azóta nem haladtam sokat, csak a bordák készültek el és lettek összeállítva. De most folytatni tudom, köszönet Wercome-nak a segítségért.
|
A rézmetszet. |
|
A bordák és a gerinc 8 mm-es rétegelt lemez, a bordák merevítése menetes-szárral történt, mert így könnyű beállítani a bordákat derékszögűre. Ezt nézetet a továbbiakban is meg fogom tartani, így látható majd, hogy hogy halad a hajó.
|
|
Tat felől nézve
|
|
A palánkozáshoz én 1,5 mm X 6 mm hársfát használok. A fedélzeten áll egy 1:50-es figura, ami 3,6 cm magas, így látható mekkora lesz a hajó.
|
|
A figura közelről. |
|
Sajnos mint kiderült, nem túl jó minőségűek a lécek, mert vizesen hajlítva is törnek. De ez nem igazán számít, mivel nem pácolni, hanem festeni fogom a hajót. |
|
|
|
Utolsó frissítés : 2014. október 21. Kedd 21:39 |
Olvasók hozzászólása |
|
Átlagos értékelés
(4 szavazat) |
|
Hozzászólás nyelve: Magyar (40), English (0)
Hozzászólás
|
Írta: wercome () 2014. október 31. Péntek 09:33