Főoldal arrow Cikkek arrow Történelem arrow Modern hajók, történeteik arrow XV. századi karakk építése
XV. századi karakk építése PDF Nyomtatás E-mail

Nemo, 2007. február 26. Hétfő 19:52

Átlagos értékelés :    (4 szavazat)

Megtekintések száma : 86069    

Kedvenc : Nincs

Rovat : Cikkek, Építés alatt

Tartalomjegyzék
XV. századi karakk építése
2.rész
3.rész
4.rész
5.rész
6.rész
7.rész
8.rész
9.rész
10.rész

 

140228 karakk 001.jpg Némi gondolkodás, próbálkozás és szenvedés után sikerült elkészíteni a hajó ágyúit. Nem lettek olyan igazán jók, mint amit szerettem volna, de elmegy.
140228 karakk 002.jpg A vitorlák felvarrása a tatárbocnál kezdõdött. Ahogy a vitorla a helyére került, a teljes futókötélzeti rendszer készült el az adott árbocon.
140228 karakk 003.jpg A fõárboc kötélzete okozta a legtöbb munkát, mint az várható volt. A nagyméretû csigák miatt a kötélzet mûködõképes.
140228 karakk 004.jpg A hajó elkészült. A fedélzeten csak alig-alig sikerült elhelyezni bármit is, kifogytam a tartalék alkatrészekbõl.
140228 karakk 005.jpg Az orr-fedélzet. A horgonyok lekötése azt hiszem kissé fiktív lett, a jobb oldali horgonyon rajta van a csigasor, amivel fel lehet emelni. A bal oldali horgony rögzítve van.
140228 karakk 006.jpg A fõárboc kosár a nekem sûrû kötélzetével, bár ennél biztosan fogok sûrûbbet építeni.
140228 karakk 007.jpg A kész hajó. A vitorlák ki lettek vasalva, de keményítve nem, ezért az összes fogta magát és úgy gyûrõdött, ahogy õ akart.
140228 karakk 008.jpg A vitorlák gyûrõdése itt is látszik, de így kicsit életszerûbb, mintha kikeményítve raktam volna fel õket.
140228 karakk 009.jpg 11 és fél év munkája. Lehetett volna gyorsabb, pontosabb munka is, de sokat tanultam belõle így is. A legfontosabb tanulsága ennek a hajónak: a gyári tervrajzot nagyon át kell ellenõrizni, ha kell digitalizálni. Akármit is mondok errõl a makettrõl, hiányozni fog az építése, és ha nem építettem volna meg, biztos, hogy most azonnal nekiállnék megcsinálni.


   
Idézés a honlapján
Kedvenc
Nyomtatás
Küldés levélben

Utolsó frissítés : 2014. október 21. Kedd 21:39


Olvasók hozzászólása  Hozzászólás RSS küldése
 

Átlagos értékelés

   (4 szavazat)

 

Megjelenítve 10 a(z) 40 hozzászólásból

Hozzászólás nyelve: Magyar (40), English (0)

Írta: wercome () 2014. október 31. Péntek 09:33

Írta: wercome 2014. október 31. Péntek 09:33

Valóban sokáig készült, de tudjuk, hogy sok más makett projekttel is foglalkozol (sikeresen). Az elején rácsodálkoztam a hajótest ormótlan "bödön" kinézetére, de ahogy haladt az építés, egyre jobban és jobban tetszett, és a végére..., a felépítmények, a vitorla, a kötélzet nagyot dobott rajta. Igazán szép és különleges (ritka) makett lett! Várjuk a következőt, talán 11 év múlva még láthatjuk a befejezését is!

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: hajómester () 2014. október 21. Kedd 19:50

Írta: hajómester 2014. október 21. Kedd 19:50

Hát tényleg nagyon sokáig épült, de jó lett, nagyon jó.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: moha () 2012. április 16. Hétfő 17:09

Írta: moha 2012. április 16. Hétfő 17:09

Hatalmas hajó valóban. Érdekes, ha egy Victory-t teszel egy azonos méretarányú társasház mellé, azért az is mellbevágó, de eszembe jut, hoy vajon miért? A régiek ilyen monumentális alkotásokat hoztak létre, vagy esetleg mi lakunk ma patkánylyukakban...

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

» Az összes 1 válasz megjelenítése

Írta: wercome () 2012. április 10. Kedd 15:02

Írta: wercome 2012. április 10. Kedd 15:02

Szinte hihetetlenek ennek a hajónak a méretei, főleg a ház mellett. Na és a formája..., alakul a "bödön"! Nagyon tetszenek az ácsolt felépítmények! Egy dolgot furcsállok: a vízvonal alatti piros dörzsfát!

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

» Az összes 3 válasz megjelenítése

Írta: Nemo () 2010. szeptember 05. Vasárnap 23:06

Írta: Nemo 2010. szeptember 05. Vasárnap 23:06

Hajomester, bevallom, lebuktam. Az egyik kép hátterében tényleg látszik egy másik hajó teste. Az egy 18. századi hadibrigg. Akkor szoktam vele foglalkozni, amikor a karakkal megakadok, vagy éppen nincs kedvem vele foglalkozni, mert úgy vagyok vele, ha valamihez nincs kedvem, akkor nem szabad erőltetni, de azt a kevés időt, amit makettezésre tudok fordítani, azt szeretem az utolsó percig kihasználni. Mellesleg a brigg teste alapvetően hulladék anyagból készül. Megvetemedett, erősen másodosztályú 4mm-es furnérlemez a váz, az palánkozás pedig piszkosul hullámos 1mm-es furnér, de erről a hajóról is majd egy építési leírás.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Flamenco () 2010. szeptember 05. Vasárnap 00:07

Írta: Flamenco 2010. szeptember 05. Vasárnap 00:07

Ahoi Kapitän Nemo! 
Alakul, mint a pupos gyerek a prés alatt! Talán valoban egy kicsit lassan, de ki ismeri igazán a mások gondjait? 
Pedig igyekezhetsz vele, mert én személyesen alig várom, - látván a a rekonstruktios rajzaidat a Great Harryrol - nagyon kiványcsi vagyok (leszek) annak az épitésére, még akkor is ha nekem személy szerint ezek a batárok nem igazán tetszenek - ahogy már megbeszéltük. 
Ami pedig a párhuzamos épitést illeti, velem már elöfordult jo néhányszor hogy 3 modellt is épitettem parhuzamosan. Ez csak munkaszervezés és hely kérdése! Söt, sokszor még élveztem is, hogy gyorsan át kellet kapcsolni az egyikröl a másikra. S emiatt még egyetlen modellem se maradt befejezetlen. 
Továbbra is a labdánál - ill. hajoknál maradni! 
Godewind - jo szelet - Flamenco

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

» Az összes 2 válasz megjelenítése

Írta: hajómester () 2010. szeptember 03. Péntek 11:36

Írta: hajómester 2010. szeptember 03. Péntek 11:36

Nagyon szép ez a hajó, csak nagyon lassan haladsz vele. A képek hátteréből úgy tűnik, hogy más hajókat is építesz a karakkal egyidőben. Nem tudom jó megoldás-e ez? Az oldal látogatóinak bizonyára nem, mert nekik az tetszene, ha sokkal többet láthatnának belőle.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Nemo () 2010. június 07. Hétfő 15:49

Írta: Nemo 2010. június 07. Hétfő 15:49

Mostanság is haladni akartam a hajóval, de most a találkozó után még nagyobb sebességre kapcsolok. Ilyenkor amikor hasonszőrű hajósokkal találkozom, mindig feltöltődöm. :)

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: allermat () 2010. április 30. Péntek 08:24

Írta: allermat 2010. április 30. Péntek 08:24

Örülök, hogy végre valaki halad a hajójával és meg is mutatja nekünk! 
Lesznek még a hajóorron további szintek?

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

» Az összes 2 válasz megjelenítése

Írta: Nemo () 2010. április 26. Hétfő 08:33

Írta: Nemo 2010. április 26. Hétfő 08:33

Uraim, a héten végre képek várhatóak a karakk orrfedélzeti felépítményéről.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

» Az összes 1 válasz megjelenítése

Megjelenítve 10 a(z) 40 hozzászólásból



Hozzászólás
A hozzászóláshoz be kell jelentkezni.
Belépés vagy regisztráció szükséges.

További hozzászólások...



mXcomment 1.0.5 © 2007-2024 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
 
< Előző   Következő >

www.hajomakett.hu
Hajomakett.hu - Vitorlás, hajó, makett